Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie

Jakie jest zastosowanie dla sztucznej inteligencji w biznesie? Dzięki niej firmy mogą automatyzować zadania, poprawiać wydajność i podejmować bardziej świadome decyzje. Rozwiązanie to niesie za sobą wiele korzyści, zarówno dla przedsiębiorstw, jak i ich klientów. Co więcej, branża ta stale się rozwija – ciągle powstają nowe zastosowania dla sztucznej inteligencji w biznesie. Dowiedz się jakie.

Zamów tłumaczenie neuronowe z weryfikacją tłumacza

Co to jest sztuczna inteligencja?

Zacznijmy od tego, czym tak właściwie jest sztuczna inteligencja. Definicja według słownika języka polskiego PWN mówi, że jest to dziedzina nauki zajmująca się badaniem mechanizmów ludzkiej inteligencji oraz modelowaniem i konstruowaniem systemów, które są w stanie wspomagać lub zastępować inteligentne działania człowieka. 

Mówiąc prościej, sztuczna inteligencja polega na tym, aby dać programom oraz maszynom zdolność do uczenia się i rozwiązywania problemów w sposób, w jaki robi to człowiek. Wykorzystuje się ją w wielu różnych dziedzinach, m.in. w biznesie, medycynie, technologii czy inżynierii.

Sztuczna inteligencja w biznesie

Przyjrzyjmy się bliżej sztucznej inteligencji w biznesie. W tym obszarze jest ona wręcz niezbędna. W obliczu coraz większej ilości dostępnych danych oraz stale zmieniających się preferencji klientów, firmy nie mogą już dłużej polegać na tradycyjnych metodach biznesowych. Wykorzystanie sztucznej inteligencji, o zdolnościach zbliżonych do ludzkich, pozwala przedsiębiorstwom na automatyzację wielu zadań, takich jak obsługa klienta, sprzedaż czy marketing.

AI marketing – jak to działa?

Wspomaganie działań marketingowych sztuczną inteligencją nazywa się AI marketingiem. Proces ten polega nie tylko na wysyłaniu maili czy publikowaniu postów. Jego działania są o wiele bardziej złożone. AI marketing obejmuje analizę zachowań i preferencji klientów. Pomaga przewidzieć popyt na produkt lub usługę oraz znaleźć nowe grupy odbiorców. Najpopularniejsze przykłady zastosowania AI w marketingu to personalizacja e-maili, chatboty, maszynowe tłumaczenie tekstów i automatyczne reklamy.

Jak działa online chatbot?

Online chatbot to najpopularniejsze zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie. Jest to doskonałe narzędzie do obsługi klienta i marketingu. Głównym zadaniem chatbotów jest udzielanie informacji osobom odwiedzającym daną witrynę. Odpowiadają na pytania i proponują rozwiązania problemów zgłaszanych przez klientów. Chatboty mogą być również używane jako kanały do łączenia się ze swoimi odbiorcami. Pozwalają wtedy na dostarczanie informacji o firmie i generowanie leadów.

Do najważniejszych zalet chatbotów zalicza się:

  • całodobową obsługę,
  • natychmiastowe odpowiedzi na zapytania,
  • rozwiązywanie prostych problemów.

Sztuczna inteligencja a automatyzacja reklam

Sztuczna inteligencja pozwala na usprawnienie wielu procesów. Oprócz wspomnianej wcześniej obsługi klienta, umożliwia również automatyzację reklam. Jest niezwykle przydatna, zarówno podczas procesu targetowania, jak i remarketingu. Inteligentnie zautomatyzowana reklama działa na podstawie zebranych wcześniej danych. 

Dzięki temu prostemu zabiegowi treści trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców i wywołują oczekiwaną reakcję (np. kupno produktu lub usługi). Sztuczna inteligencja pozwala ponadto precyzyjnie dotrzeć do osób, które wykazały zainteresowanie reklamą. Dzięki temu wiadomo, kto ponownie powinien zobaczyć Twoją ofertę. Automatyzacja reklam jest szybka i wydajna. Zapewnia wyższe konwersje i niższe koszty pozyskania klientów. Czego chcieć więcej?

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w kampaniach mailingowych? 

Gdzie jeszcze znajdzie się zastosowanie dla sztucznej inteligencji? W personalizacji e-maili. Dzięki niej zarządzanie dużą ilością danych staje się znacznie szybsze i prostsze. Sztuczna inteligencja pozwala tworzyć treści, które faktycznie interesują odbiorców i które chcą otrzymywać na swoje internetowe skrzynki. Wszystko to na podstawie zebranych wcześniej danych (np. o poprzedniej aktywności e-mailowej klientów).

Personalizacja w praktyce

Przykładem firmy, która skutecznie wykorzystała sztuczną inteligencję do personalizacji e-maili, jest EasyJet. Uruchomiła ona kampanię mailingową, która na podstawie zebranych danych o poprzednich podróżach, sugerowała klientom, w jakie inne miejsce mogliby się jeszcze udać. Wysłano około 12,5 miliona unikalnych wiadomości e-mail, które miały o 25% wyższy współczynnik klikalności niż wiadomości niespersonalizowane.

Co to jest tłumaczenie maszynowe?

Ciekawym zastosowaniem dla sztucznej inteligencji w biznesie jest tłumaczenie maszynowe. Polega to na automatycznym przekładzie tekstu z jednego języka na drugi. Większość osób kojarzy tego typu tłumaczenia z nie gramatycznymi zdaniami, zaproponowanymi przez Google Translate. Wszystko dlatego, że jeszcze do niedawna technologia ta bazowała na STM, czyli statystycznych silnikach maszynowych.

Na czym polega statystyczne tłumaczenie maszynowe?

Statyczne tłumaczenie maszynowe opiera się na analizie pamięci tłumaczeniowej stworzonej przez człowieka. Metoda ta nie jest w pełni skuteczna – w jej efekcie nie zawsze da się otrzymać w pełni poprawne tłumaczenie. Często wynikiem takiego przekładu jest tekst zawierający błędy lub pozbawiony jakiegokolwiek sensu.

Podczas takiego tłumaczenia niektóre wyrażenia zamieniane są na podobne, lecz różne semantycznie. Zdarzają się i tłumaczenia z odwróconym znaczeniem całego zdania. Obecnie ilość błędów jest o wiele mniejsza. Wszystko to dzięki nowoczesnej technologii, jaką jest NMT, czyli neuronowe tłumaczenie maszynowe.

Neuronowe tłumaczenie maszynowe – jak to działa?

Neuronowe tłumaczenie maszynowe oparte jest na technologii sieci neuronowych. W jego efekcie otrzymuje się tekst z poprawną składnią i zachowanym kontekstem. NTM wykorzystuje głębokie uczenie (ang. deep learning). Pozwala to lepiej zrozumieć sens treści źródłowej i odpowiednio przetłumaczyć tekst. Neuronowe tłumaczenie maszynowe jest bardzo szybkie i skuteczne. Mimo to taki przekład dalej wymaga odpowiedniej korekty.

Biura tłumaczeń a neuronowe tłumaczenia maszynowe

Otrzymane przez sztuczną inteligencję tłumaczenia nadal nie są w pełni idealne. Biura tłumaczeń, takie jak nasze, używają ich jedynie jako narzędzi pomocniczych. Nasza usługa – tłumaczenia maszynowe z weryfikacją tłumacza działa w bardzo prosty sposób. Zlecony przez Ciebie tekst wrzucamy do naszego wewnętrznego narzędzia. Następnie przygląda się jemu nasz tłumacz, który nakłada odpowiednie poprawki. W ten oto sposób otrzymujesz w pełni poprawny tekst. Jak widać, dzięki sztucznej inteligencji i dodatkowej weryfikacji tłumacza zapewniamy zrozumiałe i prawidłowe tłumaczenia w atrakcyjnych cenach.

Zastosowanie sztucznej inteligencji, nie tylko w biznesie

Zastosowanie dla sztucznej inteligencji znajdzie się nie tylko w biznesie. Przydaje się również w medycynie, motoryzacji, a nawet i w branży budowlanej. Co więcej, większość z nas korzysta z AI na co dzień, nie zdając sobie z tego sprawy. Sztuczna inteligencja w znacznym stopniu ułatwia nam życie i potrafi wyręczyć nas z wielu obowiązków. Wiele osób obawia się, że w przyszłości technologia może zastąpić ludzi w miejscach pracy. Według ekspertów jest to mało prawdopodobne, a sztuczna inteligencja ma służyć tylko i wyłącznie do usprawniania pewnych procesów.

Przeczytaj:

Poznaj nasze na tłumaczenia neuronowe z weryfikacją tłumacza