Jak sprawdzić stronę internetową? O czym pamiętać podczas tłumaczenia?

Postępująca cyfryzacja sprawia, że praktycznie już każda firma ma swoją stronę internetową, a jeżeli jej nie ma – to wkrótce będzie miała. Szacuje się, że obecnie na świecie istnieje ponad 1,5 mld stron internetowych, z czego 200 milionów jest aktywnych. Warto nadmienić do tego fakt postępującej globalizacji i wzrostu wartości handlu międzynarodowego. Zacieranie się granic […]

Jak założyć firmę na Słowacji? Jakie są podatki dla firm na Słowacji?

Znasz li ten kraj, w którym tylko 20% VATu należy płacić? Jeżeli nie, to nie musisz daleko szukać. Wystarczy wyjechać tuż za południową granicę Polski, a konkretnie – do Słowacji. W tym państwie obowiązuje dokładnie taka stawka VAT, a do tego dochodzą jeszcze inne liczne udogodnienia dla firm. To z tego powodu coraz więcej polskich […]

Transkreacja w biznesie – co to jest i jak korzystać?

Planując wyjście ze swoją ofertą na nowy i zagraniczny rynek, decydujesz się na zwykłe tłumaczenie tekstów reklamowych, sloganów, postów i innych komunikatów do nowych odbiorców. Efekt może Cię jednak nie zadowolić, ponieważ szybko okaże się, że zainteresowanie nową marką jest dalekie od przyjętych założeń. Stało się tak prawdopodobnie dlatego, że nie zadbałeś o właściwą transkreację. […]

Jak zadbać o komunikację w międzynarodowej firmie?

Prowadzenie własnego biznesu nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy zatrudniasz międzynarodowy personel. Powstaje wówczas problem zarówno z przepływem informacji pomiędzy działami, jak i ogólnym zarządzaniem wszystkimi jednostkami organizacyjnymi. Dlatego kluczową kwestią staje się wypracowanie standardów, które ułatwią komunikację w międzynarodowej firmie. Po to, aby zadbać o funkcjonowanie organizacji jako jednego organizmu.

Jak przetłumaczyć reklamę w Google i na Facebooku?

Reklamy typu outdoor (czyli: zewnętrzne) już nie są tak skuteczne, jak kiedyś. Wpływa na to kilka czynników, zaś do najważniejszych należy zaliczyć: formalno-prawne (uchwały miejskie zakazujące tych reklam), jak i efektywnościowe (m.in. ograniczone możliwości wyboru grupy docelowej). Z tego powodu coraz więcej firm decyduje się na wzmocnienie swojej obecności w Internecie. Jak wynika z badań […]

Wtyczka TranslatePress – proste tłumaczenie WordPressa

WordPress jest najpopularniejszym systemem do tworzenia stron internetowych. Przemawia za tym chociażby fakt, że blisko 30% wszystkich serwisów opartych jest o ten CMS. Tak duża popularność wynika przede wszystkim z faktu, że jego obsługa nie wymaga znajomości żadnego języka programowania. Wystarczy znać podstawy HTML, PHP i CSS, aby wprowadzać dowolne zmiany w wyglądzie strony. Dostępnych […]

Jak założyć firmę w Rumunii i czy warto to zrobić?

Od kiedy Unia Europejska rozszerzyła swoje granice o nowe państwa, pojawiły się nowe atrakcyjne lokalizacje do prowadzenia biznesu. Jednym do najciekawszych należy Rumunia, która obecnie jest jedną z najszybciej rozwijających się europejskich gospodarek. Dodatkowo wprowadzono szereg ulg i udogodnień dla przedsiębiorców, których nie znajdziesz nigdy indziej. Czy faktycznie warto zarejestrować firmę w Rumunii? Jeżeli tak […]

Menedżer firm na Facebooku – jak skonfigurować i jak zarządzać?

Wydaje się, że obecność w mediach społecznościowych to już norma dla większości firm. Potwierdzają to zresztą statystyki. Jak wynika z raportu IAB Polska z 2018 roku, aż 80% firm korzystała lub zamierzała wdrożyć Social Media Marketing do 2020 roku. Okazuje się również, że najczęściej wybieranym portalem w dalszym ciągu pozostaje Facebook. To doskonałe narzędzie, umożliwiające […]

Jak skonfigurować wtyczkę MultilingualPress do tłumaczenia WordPressa?

Masz stronę na WordPressie? To podobnie, jak 30% innych właścicieli własnych serwisów w Internecie. Chcąc rozwijać swoją działalność, warto zainteresować się kwestią poszerzenia jej profilu również o zagraniczne rynki. Zwłaszcza, gdy prowadzisz np. sklep internetowy lub blogujesz o ciekawych rzeczach, a dodatkowo na tym zarabiasz. Do tego działania będzie Ci potrzebne dobre tłumaczenie WordPressa, w […]

Livechat na stronie internetowej – poznaj 6 najlepszych rozwiązań

Skrócenie czasu odpowiedzi na pytania klienta stanowi coraz ważniejszy element podnoszenia jakości obsługi. Możesz stracić potencjalnych klientów, jeżeli będą muszą zbyt długo czekać na odpowiedź lub gdy Twoja konkurencja zrobi to szybciej. Użytkownicy są niecierpliwi i chcą mieć informacje najlepiej “tu i teraz”. Jednym ze sposobów komunikacji jest livechat na stronie internetowej, który umożliwia prowadzenie […]