Poznaj 14 programów, których potrzebujesz w wielojęzycznej firmie

Prowadzisz firmę i obsługujesz klientów z różnych stron świata? Może zarządzasz wielojęzycznym zespołem, który pracuje w biurach rozsianych po całym świecie? Korzystając z nowoczesnych technologii, w znaczący sposób ułatwisz sobie codzienną pracę. Poznaj x programów, których będziesz potrzebować.

Tłumaczenia napędzane technologią

Slack – aplikacja do komunikacji

Zarządzasz wielojęzycznym zespołem, który rezyduje w różnych miejscach na świecie? Prawdziwym wyzwaniem w takich sytuacjach jest zapewnienie zrozumiałem komunikacji między różnymi działami. Pomyśl o tym, aby przerzucić obieg wewnętrznych informacji do Slacka. Jest to aplikacja, która z założenia ma uprościć komunikację w firmie.

Aplikacja na komputer i na telefon

Sam program dostępny jest z różnych poziomów. Możesz go pobrać zarówno na swój komputer, jak i telefon. Masz też opcję skorzystania z chmury lub instalowania komunikatora na własnym serwerze.

Dzięki powiadomieniom, Twoi pracownicy będą na bieżąco informowani o najważniejszych komunikatach. Co więcej, Slack umożliwia tworzenie kanałów. Daje więc Ci to możliwość uporządkowania i przypisania pracowników do odpowiednich pokoi. 

Dla przykładu: dział sprzedaży będzie miał swój kanał “Sprzedaż”, dział marketingu – “Marketing”, wszyscy natomiast mogą się komunikować przez zbiorczy kanał “Ogólne” czy “Komunikaty”. To jeden z najlepszych sposobów, aby zorganizować procesy komunikacyjne w organizacji.

Jakie są integracje Slacka?

Slack jako aplikację możesz zintegrować dodatkowo z innymi narzędziami. Chociażby z Dyskiem Google, co pozwoli Ci na lepszą organizację obiegu dokumentów. Korzystając z kolei z integracji z dodatkiem “Translate”, wszystkie wysyłane wiadomości będą automatycznie przetłumaczone na inny język. Siłą rzeczy umożliwi to komunikację nawet między pracownikami, którzy nie znają języka obcego.

Rocket.Chat jako alternatywa dla Slacka

Bardzo podobne możliwości ma alternatywa dla Slacka. Mianowicie chodzi o Rocket.Chat. Ten komunikator również jest dostępny z poziomu przeglądarki, komputera lub aplikacji mobilnej. W Rocket.Chat także możesz tworzyć osobne kanały. Zresztą, sam wygląd komunikatora jest zbliżony do interfejsu Slacka.

Jak przetłumaczyć rozmowy na Rocket.Chat?

Podobnie jak Slack, również Rocket.Chat daje możliwość integracji z modułem tłumaczenia maszynowego. W tym przypadku jest to możliwe za pomocą Tłumacza Google. Wystarczy, że skorzystasz z googlowskiego klucza API i skonfigurujesz funkcjonalność w samym komunikatorze. 

Developerzy Rocket.Chata przygotowali obszerną dokumentację na ten temat >>>

Zoom – aplikacja do rozmów na żywo

Chociaż zarówno Rocket.Chat, jak i Slack dają możliwość prowadzenia wideorozmów, to istnieją programy przeznaczone do tego typu konwersacji. Mowa oczywiście o Zoomie. Aplikacja ma jedną kluczową przewagę nad podobnymi rozwiązaniami. Daje opcję tłumaczenia symultanicznego prowadzonych rozmów.

Jak włączyć okno Tłumacza w Zoom?

Jak włączyć tłumaczenia w Zoom? Wystarczy zalogować się na swoje konto, przejść do Ustawień i zaznaczyć “Tłumaczenia”. Domyślnie pojawi się 9 języków. Możesz zwiększyć ich liczbę, naciskając na ikonę “+”. Teraz pozostaje tylko dodać Tłumacza do spotkania online. 

Na stronie Zooma dokładnie zobaczysz, jak to skonfigurować >>>

Zarządzanie Social Media w wielu językach

Zarządzanie wielojęzyczną firmą to coś więcej, niż uproszczenie procesów komunikacyjnych. To również aktywność w wielu językach w szeroko pojętych Social Media. Ręczne zarządzanie tą aktywnością pochłania sporo czasu. Całe szczęście, istnieją narzędzia, dzięki którym część tych procesów zautomatyzujesz.

Chatfuel – wielojęzyczny chatbot

Jednym ze sposobów na automatyzację aktywności w Social Mediach jest Chatfuel. Dzięki temu narzędziu w bardzo prosty sposób stworzysz swojego chatbota. Po odpowiedniej konfiguracji, każdy użytkownik np. Facebooka, który zareaguje lub skomentuje Twój post, automatycznie otrzyma wiadomość z Twojego fanpage’a. To doskonały sposób na budowanie relacji i zwiększanie zaangażowania na Twoje działania w portalach społecznościowych.

Alternatywą dla Chatfuel jest ManyChat.

NapoleonCat, czyli kompleksowa automatyzacja Social Media

Wielojęzyczna aktywność w Social Media to zazwyczaj kilka kont. Pod kątem lokalizacji działań, najlepiej sprawdza się np. trzy fanpage na Facebooku – po jednym dla każdego języka. Zarządzanie taką liczbą profili pochłania czas. A i tak nawet jak przeznaczasz go dużo, to nie zawsze Twój czas reakcji pozwoli na budowanie relacji z użytkownikami.

Istnieją narzędzia, dzięki którym możesz sprostać tym wyzwaniom. Jednym z nich jest wielokrotnie nagradzany NapoleonCat. Znajdziesz tam całkiem sporo funkcji, które ułatwiają życie. Automatyczne dodawanie postów, moderowanie komentarzy pod reklamami czy zaawansowana analityka całej Twojej aktywności.

Konkurencyjnym narzędziem dla NapoleonCat jest HootSuite.

Wielojęzyczny monitoring Social Media – Brand24

Zarządzanie aktywnością to jedno. Warto jeszcze wiedzieć, co klienci mówią o Twojej firmie. Jeśli działasz w kilku różnych krajach, to taki monitoring należy prowadzić w kilku językach. Taką opcję daje Brand24, pod warunkiem założenia konta na domenie brand24.com.

Co więcej, Brand24 to coś więcej, niż monitoring Facebooka. Za pomocą tego narzędzia takie wzmianki możesz śledzić też i w innych częściach Internetu. W pakiecie otrzymujesz też szereg wskaźników analitycznych, jak pomiar sentymentu, natężenia dyskusji czy influence score. Ciekawostką jest fakt, że Brand24 możesz zintegrować ze Slackiem, a także prowadzić osobny monitoring użycia hashtagów.

Alternatywą dla Brand24 są takie narzędzia, jak Unamo czy Brandwatch.

Jak usprawnić obsługę klienta w wielu językach? Freshdesk.

Nie tylko zarządzanie aktywnością w Social Media jest czasochłonne. Równie sporo czasu, a może nawet i więcej, Twój zespół musi przeznaczyć na bieżącą obsługę klienta. Szczególnie gdy dopuszczasz opcję komunikowania się z firmą przez wiele różnych kanałów.

Te procesy usprawnisz dzięki przeznaczonemu do tego celu oprogramowaniu. Warto zwrócić uwagę np. na Freshdesk. Jest to soft, do którego wpadają wszystkie zgłoszenia, które klienci wysyłają mailem, przez stronę internetową czy inne kanały. Takie zgłoszenia przybierają postać ticketów. 

Każdy ticket z kolei przypisywany jest do określonego pracownika. Dzięki temu rozwiązaniu w bardzo przejrzysty sposób możesz zarządzać komunikacją z klientem i sprawdzać, jak Twój zespół radzi sobie np. z rozpatrywaniem reklamacji.

Jak zarządzać firmą w oparciu o dane?

Obsługa i automatyzacja komunikacji to nie wszystko. Jako osoba zarządzająca firmą zapewne doskonale wiesz, jak ważną strategicznie rolę pełnią dane o klientach. Te możesz zbierać na różne sposoby. Podstawowe informacje na temat zachowania użytkowników na Twojej stronie znajdziesz w Google Analytics i Hotjar (alternatywnie Yandex Metrika).

Jakie są przydatne funkcje Google Analytics?

Chcąc wykorzystać maksimum możliwości Google Analytics w wielojęzycznej firmie, musisz odpowiednio skonfigurować to narzędzie. Przede wszystkim zwróć uwagę na:

  • konfigurację kanałów,
  • stworzenie własnego modelu atrybucji,
  • stworzenie segmentów użytkowników,
  • konfigurację modułu e-commerce,
  • konfigurację celów,
  • konfigurację niestandardowych raportów o odbiorcach.

To tylko część niezbędnych elementów, na które powinieneś zwrócić uwagę. Niemniej prawidłowa konfiguracja tych funkcjonalności da Ci precyzyjne informacje o Twoich klientach. Dowiesz się, jaki procent użytkowników dokonuje konwersji, w którym miejscu najczęściej opuszczają stronę i jakie cechy łączą tych użytkowników, którzy dokonują zakupów. W efekcie otrzymasz informacje, na podstawie których usprawnisz swoją stronę i dostosujesz ją do własnej strategii biznesowej.

Jak analizować zachowania użytkowników na stronie?

Dane z Google Analytics to czysta statystyka. Warto je uzupełnić o mapy ciepła, informacje o kliknięcia czy nawet nagrania całych sesji użytkownika. Osiągniesz to dzięki Hotjar lub alternatywnie – Yandex Metrika. Dzięki tym dwóm narzędziom otrzymasz bardzo szczegółowe informacje o tym, w jaki konkretnie sposób zachowują się użytkownicy na Twojej stronie.

Technologia idzie w parze z tłumaczeniami

Wyżej wymienione narzędzia ułatwią Ci zarządzanie wielojęzyczną firmą. Aby naprawdę skutecznie komunikować się z zagranicznymi klientami, będziesz potrzebować jeszcze dobrych tłumaczeń biznesowych. A najlepiej to tłumaczeń z lokalizacją. W dogadamycie.pl wspieramy Twój biznes. Pomożemy Ci w konfiguracji narzędzi, które automatyzują tłumaczenia np. z pomocą wtyczki WPML, a także skonfigurować tłumaczenia symultaniczna w ZOOM czy w innych programach do wideokonferencji.

Polecamy również:

dogadamycie.pl – tłumaczenia ze wsparciem technologicznym