W jaki sposób zwiększyć widoczność strony firmowej w wyszukiwarce Google i pozyskiwać dzięki niej klientów?

Internet jest obecnie wszechobecnym medium. Pozwala już nie tylko na kontakt z bliskimi, ale również na prowadzenie własnej firmy, która w oparciu o sieć internetową może przynieść bardzo duże zyski.

Zarówno małe firmy, rozpoczynające działalność, jak większe, które już wyrobiły sobie renomę, muszą jednak cały czas zabiegać o uwagę klientów, by sprzedawać swoje produkty czy usługi. 

Podstawowym krokiem do tego, aby wyróżnić się pośród konkurencji jest zwiększenie widoczności strony www w Google. Dzięki wyszukiwarce można zdobyć wielu nowych klientów, a nawet nawiązać z nimi długofalową relację.

W tym artykule skupimy się na pozyskiwaniu leadów właśnie za pomocą wyszukiwarki internetowej Google. Wskażemy, w jaki sposób ludzie szukają firm lub konkretnych produktów i usług, korzystając z najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki, a także podpowiemy co zrobić, aby Twoja strona www wyświetlała się na wysokiej pozycji rankingu Google. 

Zapewniamy tłumaczenia stron www

Czym jest widoczność w wyszukiwarce Google?

Wiesz już więc, jak klienci mogą znaleźć Twoją stronę www, ale czym jest tak naprawdę jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google? Zanim przejdziemy do treści związanych z jej zwiększaniem, zacznijmy od definicji samej widoczności. 

Widoczność strony to ogólnie rzecz biorąc liczba fraz kluczowych, na jakie pojawia się w wynikach wyszukiwania. Im wyższą pozycję zajmuje (najlepiej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania), tym łatwiej ją znaleźć w sieci. 

Poza tym pod pojęciem widoczności danej strony www kryje się również szacowany ruch na stronie, który zależy również od fraz kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Jedno jest jednak pewne – wysoka widoczność w Google nie jest możliwa bez ustalenia fraz kluczowych dotyczących Twojej firmy i jej oferty.

Słowa kluczowe a widoczność w wyszukiwarce

Czy postawiłeś się kiedykolwiek w roli swojego klienta? Jak myślisz, w jaki sposób mógłby opisać rodzaj Twojej działalności? Czy Twój klient wie, jakie produkty bądź usługi oferujesz albo czy oferujesz je dla klientów z całej Polski czy tylko dla lokalnych mieszkańców?

Na podstawie odpowiedzi na powyższe pytania, jesteśmy w stanie stwierdzić, jakie cechy najlepiej opiszą właściciela strony i jego ofertę. Stanowią one punkt wyjścia do przygotowania listy fraz kluczowych, które użytkownicy mogą wpisać w wyszukiwarce Google. To dzięki nim znajdą Twoją stronę w sieci. 

Przykładowo, jeśli Twoja firma znajduje się w Przemyślu oraz zajmuje się przygotowywaniem i dostarczaniem cateringu na terenie województwa podkarpackiego, jesteśmy w stanie wypisać następujące słowa kluczowe:

  • Catering Podkarpacie/Przemyśl/Rzeszów/Stalowa Wola/Dębica/Sanok;
  • Fit catering Podkarpacie/Przemyśl/Rzeszów/Stalowa Wola/Dębica/Sanok;
  • Catering dietetyczny Podkarpacie/Przemyśl/Rzeszów/Stalowa Wola/Dębica/Sanok itd.

Określenie fraz, na które chcesz być widoczny w Internecie, stanowi nie tylko wskazówkę, na które z nich pozycjonować się w Google, ale też jak przygotować stronę internetową na działania SEO.

Aby Twoja nowa strona stała się widoczna w wynikach wyszukiwania, musi zawierać ustalone frazy na wszystkich podstronach. Jeśli na samym początku o to nie zadbałeś, konieczna będzie teraz optymalizacja strony www pod kątem ustalonych fraz kluczowych.

Jak znaleźć najlepsze słowa kluczowe dla swojej strony? Lista narzędzi

Jeśli chcesz znaleźć frazy, które są często wpisywane w Google przez użytkowników, a przede wszystkim związane z Twoją działalnością, wykorzystaj do tego profesjonalne narzędzia. Oto lista kilku z nich, które pomogą ustalić słowa kluczowe najlepsze dla Twojej witryny:

Przykładowo w Senuto, po zalogowaniu się do panelu, w menu górnym znajdziesz kilka narzędzi, w tym Bazę słów kluczowych, która pomoże w znalezieniu odpowiednich fraz.

Po wpisaniu w oknie przykładowych fraz, nazwy domeny czy innych adresów URL, otrzymasz przygotowaną na ich podstawie analizę.

Spróbujmy ze wspomnianą frazą „Catering Podkarpacie”. Dodajmy do niej też frazy „Fit catering Rzeszów” oraz „Catering dietetyczny Przemyśl”. Oto, co zaproponuje nam Senuto:

Oprócz podobnych fraz, na liście pojawiało się również słowo kluczowe „catering na wesele podkarpacie”. Jeśli Twoja firma cateringowa również się nim zajmuje, powinieneś zastosować tą frazę w treściach na stronie. Zwiększysz tym samym jej widoczność na zapytania związane z cateringiem na wesela. 

Content is King – treści a widoczność strony w Google

Dzięki sporządzeniu listy słów kluczowych jesteś w stanie przygotować taką treść na stronę internetową, która w dokładny sposób opisze Twoją firmę, a dokładnie jej rodzaj działalności, doświadczenie, osiągnięcia i certyfikaty, pracowników (w tym specjalistów np. kucharzy), rodzaj produktów i usług, które oferujesz (w tym wypadku możesz opisać np. składniki, z których przygotowane są potrawy oraz menu dla klientów), a także wskazać lokalizację, w której prowadzisz lub dla której dostarczasz produkty (np. nazwy miast albo regionów, które obejmuje catering). Wszystkie teksty na ten temat, wraz z umieszczonymi w nich frazami z listy, zadbają w naturalny sposób o widoczność Twojej strony w sieci.

Kiedy natomiast wszelkie podstrony Twojego serwisu będą gotowe, kolejnym krokiem do zwiększania widoczności w Google będzie systematyczne dodawanie nowych treści, w czym pomoże Ci blog firmowy. Może on być poradnikiem, dzięki któremu wzbudzisz zaufanie do swojej marki wśród potencjalnych klientów albo źródłem inspiracji na tematy związane z branżą, w jakiej działasz.

Publikując rozmaite artykuły wpłyniesz również na świadomość marki, jej rozpoznawalność oraz zapamiętywalość. Dla użytkowników sieci staniesz się ekspertem w konkretnej dziedzinie i pozyskasz w ten sposób klientów na swoje produkty czy usługi.

Nie jesteś urodzonym pisarzem? Możesz zlecać przygotowanie contentu specjalistom. Znajdziesz ich w serwisach, które przeznaczone są właśnie do zamawiania treści na strony m.in.:

Poza tym, możesz też wykorzystać potencjał wyszukiwarki Google i znaleźć z jej pomocą copywriterów, którzy pomogą w stworzeniu dobrego contentu. Dobrego, czyli takiego, który nie tylko zatrzyma uwagę użytkownika, ale też będzie w naturalny sposób dbał o Twoje SEO

W przypadku ekspansji na rynki zagraniczne polecamy natomiast skorzystanie z profesjonalnego tłumaczenia witryn internetowych. Nowych klientów możesz przecież znaleźć nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Wystarczy przedstawić ofertę na stronie w ich ojczystym języku. 

Monitorowanie wyników pracy – sprawdzaj widoczność strony systematycznie

Aby dowiedzieć się, czy praca nad stroną internetową przynosi efekty, musisz ją stale monitorować. Jak sprawdzić widoczność strony? Pomogą w tym zarówno narzędzia dostarczane przez Google, jak i od innych firm, które analizują wyniki wyszukiwania na podane frazy – wzrosty i spadki fraz, średnią pozycję strony w Google, szacowany ruch na stronie i inne. 

Narzędzia od Google

Pierwsze i podstawowe narzędzie do analizy widoczności strony oferuje samo Google – to Google Analytics(https://analytics.google.com). To aplikacja internetowa, która codziennie i w sposób automatyczny będzie zbierała informacje na temat użytkowników wchodzących na stronę, zapisując takie informacje jak np. źródło wejść, ilość wejść, czas spędzony na stronie, lokalizację użytkowników, ich system operacyjny, używaną przeglądarkę, a także urządzenie, na którym użytkownicy przeglądali Twoją stronę (komputer, tablet lub telefon).

Innym przydatnym narzędziem, które pomoże sprawdzić pozycję strony w wynikach wyszukiwania jest Google Search Console (https://search.google.com/search-console/). To aplikacja internetowa od Google, która mierzy ilość ruchu pochodzącego z wyszukiwarki oraz dostarcza dane na temat najczęstszych zapytań związanych z Twoją stroną www, najpopularniejszych podstron, krajów użytkowników oraz urządzeń, z jakich korzystają przeglądając witrynę. 

Narzędzia zewnętrzne

Oczywiście nie tylko wyszukiwarka pomaga w monitorowaniu pozycji w Google. Najczęstsze wyniki wyszukiwania związane z danymi frazami znajdziesz również w innych narzędziach – wypróbuj je i sam zdecyduj, które jest w Twoim odczuciu najlepsze. Warto bazować zarówno na narzędziach Google, jak i dodatkowych. Analiza z więcej niż jednego źródła pozwoli wysnuć lepsze wnioski. 

Systematyczne sprawdzanie pozycji w indeksie Google i dodawanie contentu na takie frazy, jakie w ostatnim czasie odnotowały spadek w rankingu, jest dobrą praktyką stosowaną w pozycjonowaniu stron internetowych.

Pamiętaj jednak, że musi to być jakościowy content. Wszelkie treści na stronie muszą być unikatowe i związane z Twoją działalnością. Wyszukiwarka podczas indeksowania stron (ich analizy i umieszczania w rankingu) ocenia bowiem przede wszystkim użyteczność umieszczonego na nich contentu

Aby monitorować średnią pozycję swojej strony na pożądane frazy, możesz skorzystać z tych samych narzędzi, których użyłeś do analizy słów kluczowych (Senuto, Semstorm itp.). Wszystkie z nich pomogą sprawdzić widoczność strony w Google, a także oferują wiele innych opcji pomocnych podczas pozycjonowania witryny na wybrane frazy. 

Podsumowanie – zwiększ widoczność domeny i zyskaj klientów

Odpowiednio przygotowana strona www Twojej firmy będzie ukazywać się na zapytania użytkowników związane z Twoją ofertą. Pomoże więc znaleźć klientów, którzy dokonają zakupu, pozostawią adres e-mail w celu otrzymania oferty czy skontaktują się z Tobą za pomocą umieszczonych na niej danych np. numeru telefonu. 

Pamiętaj, że powinieneś zadbać o to, aby strona sprostała ich oczekiwaniom: powinna zawierać możliwie najdokładniejszy opis produktów czy usług, ich ceny, przeznaczenie oraz dane do kontaktu, jeśli użytkownik miałby dodatkowe pytania. 

I na koniec – nie zapomnij o profesjonalnej obsłudze klienta. Samo sprowadzenie użytkowników na stronę, to tylko część długiego procesu sprzedażowego, który powinieneś maksymalnie uprościć. Nie ważne, czy Twoja firma jest nowa i stawia pierwsze kroki w sieci czy też istnieje już długi czas i posiada często odwiedzaną stronę www – powinieneś zadbać o wygodę oraz zadowolenie każdego klienta. 

Kontakt z klientami musi więc odbywać się na najwyższym poziomie, aby skłonić ich do finalnego złożenia zamówienia lub skorzystania z usług. Jeśli poczują, że zostali potraktowani w profesjonalny sposób, a produkty czy usługi zaspokoją ich potrzeby, z chęcią wrócą do Ciebie ponownie lub też polecą Twoją firmę w Internecie czy poza nim. A marketing szeptany ma ogromną moc. 

Autor: Paweł Cengiel – właściciel agencji SEO www.seo-www.pl

Inne polecane artykuły:

W prosty sposób dotrzyj do zagranicznego odbiorcy