Konto reklamowe Facebook – przewodnik po konfiguracji i funkcjach

“Nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz” mówią. O ile w życiu prywatnym nie jest tak do końca, o tyle przy prowadzeniu biznesu jest w tym ziarno prawdy. Zwłaszcza, że w zależności od modelu biznesowego, ten portal społecznościowy może pełnić i funkcje wizerunkowe, jak i sprzedażowe. Do prowadzenia obu typu działań warto założyć konto reklamowe Facebook. Jak to zrobić? Jak reklamować się na Facebooku? Co jeszcze musisz wiedzieć? Dowiesz się z artykułu.

Tłumaczymy teksty reklamowe, również na Facebooka

Konto reklamowe Facebook – od czego zacząć?

Na wstępie musisz wiedzieć, że reklamy na Facebooku możesz emitować wyłącznie z konta firmowego. Co za tym idzie, jeśli korzystasz z tego portalu wyłącznie z poziomu konta prywatnego, nie będziesz w stanie promować swojej działalności. Zatem pierwsze, co musisz zrobić, to założyć firmowy fanpage.

Jak stworzyć fanpage na Facebooku?

Stworzenie fanpage’a jest niezwykle proste. Szczególnie w nowym widoku Facebooka. Wystarczy, że obok swojego zdjęcia profilowego klikniesz w przycisk “+” i z listy wybierzesz pozycję “Strona”. W ten sposób uruchomisz konfigurator, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez cały proces.

Dalej idziesz już jak po sznurku. Wpisujesz nazwę, dodajesz zdjęcie profilowe i zdjęcie w tło czy określasz podstawowe informacje. Sam proces tworzenia fanpage’a jest dosyć prosty i bez problemu przez niego przebrniesz. Szczególnie, że Facebook sam Ci podpowiada, co konkretnie powinieneś zrobić.

Bezpłatne promowanie fanpage na Facebooku

Po zamknięciu konfiguratora, będziesz dysponował już własną stroną firmową. Czas wziąć się za promowanie fanpage na Facebooku. Na początek zaproś znajomych, ale wyłącznie takich, którzy mogą być zainteresowani Twoją działalnością. Tylko wtedy masz pewność, że znajomi będą reagować na Twoje posty. Ma to wpływa na osiągane zasięgi. Dodatkowo może część z nich faktycznie zainteresuje się Twoim biznesem i stanie się jednym z pierwszych klientów.

Promowanie fanpage na Facebooku ogólnie można podzielić na dwie grupy. Bezpłatne i płatne. Płatne to przede wszystkim reklama na Facebooku. A czym są działania bezpłatne (lub organiczne)? Do najważniejszych sposobów należy zaliczyć:

  1. Dołączanie do grup jako konto firmowe.
  2. Wchodzenie w reakcje z innymi fanpage’ami. Najlepiej wybrać takie strony, które gromadzą Twoich potencjalnych klientów.
  3. Publikowanie ogłoszeń na grupach ogłoszeniowych.

Bezpłatne promowanie fanpage na Facebooku to dosyć czasochłonne zadanie. Aktywność na wszelkiego rodzaju grupach może Cię jednak zaskoczyć. Obecnie jest to jeden z najlepszych sposobów na organiczne pozyskiwanie fanów.

Jak utworzyć konto reklamowe na Facebooku?

Prawdopodobnie lepsze efekty otrzymasz, korzystając z płatnych reklam na Facebooku. Możesz to w zasadzie robić na dwa sposoby. Konfigurować reklamy z poziomu Centrum reklam lub z poziomu Menedżera reklam. Znacznie więcej opcji i ustawień znajdziesz w tym drugim narzędziu.

Jak założyć konto reklamowe na Facebooku? W gruncie rzeczy to wystarczy je po prostu skonfigurować. Mając konto prywatne, masz też przypisany dostęp do Menedżera reklam. Sprawdź to sam, wykonując następujące kroki:

  1. Zaloguj się do swojego konta.
  2. Rzuć okiem na lewe menu, szczególnie na pozycje pod Twoim zdjęciem profilowym i imieniem i nazwiskiem.
  3. Będziesz tam widział m.in. takie sekcje, jak “Znajomi”, “Grupy”, “Marketplace” itp.
  4. Jeśli nie widzisz sekcji “Menedżer reklam”, kliknij w przycisk “Zobacz więcej”.
  5. Rozwinie Ci się pełna lista sekcji dostępnych z lewego menu. Tam znajdziesz Menedżera reklam.

Wystarczy, że klikniesz. Od razu zostaniesz przekierowany do prywatnego konta reklamowego. Teraz wystarczy wprowadzić właściwe informacje i uruchomić swoją pierwszą kampanię.

Konfiguracja konta reklamowego na Facebooku – jak to zrobić?

Zanim klikniesz “Utwórz reklamę”, powinieneś skonfigurować swoje konto reklamowe. Szczególnie jeśli chcesz otrzymywać faktury, aby je wrzucić w koszty prowadzenia własnej firmy. Aby to zrobić, musisz w zasadzie wykonać dwa kroki:

  1. Kliknij w kropki, znajdujące się pod domeczkiem:

2. Wybierz “Ustawienia konta reklamowego”:

Zostaniesz przekierowany do miejsca, w którym znajdziesz dwie najważniejsze opcje: “Otwórz ustawienia płatności” i “Role na koncie reklamowym”. W celu dodania danych do faktury, kliknij w tę pierwszą opcję. 

W ten sposób przejdziesz do okna, w którym zobaczysz “Informacje o firmie”. Kliknij w ołówek, który znajdziesz obok tej nazwy. Wyskoczy Ci okienko, w którym wprowadzisz wszystkie niezbędne dane do rozliczenia.

Jak dodać metody płatności do konta reklamowego na Facebooku?

Przed uruchomieniem pierwszej kampanii, będziesz musiał jeszcze skonfigurować metody płatności. Aby to zrobić, kliknij w “Dodaj metody płatności”. W osobnym okienku otworzy się konfigurator, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez cały proces.

Jak skonfigurować Piksel Facebooka?

Jeśli zamierzasz wykorzystać konto reklamowe Facebook do pozyskiwania ruchu na swoją stroną, przyda Ci się również Piksel Facebooka. Pamiętasz te kropeczki, w które kliknąłeś, aby przejść do “Ustawień płatności”? Kliknij w nie ponownie i wybierz “Menedżer zdarzeń”. To tam znajdziesz kod do zainstalowania Piksela na swojej stronie. W tym miejscu stworzysz również różne konwersje, zarówno standardowe (predefiniowane przez Facebooka), jak i niestandardowe. Myśląc o optymalizacji i emitowaniu skutecznych reklam na Facebooku, Piksel będzie niezbędnym elementem całej układanki.

Jak ustawić grupy odbiorców na Facebooku?

Oprócz Piksela, powinieneś zadbać jeszcze o skonfigurowanie grup odbiorców. Jest to niezbędne, jeśli zależy Ci na skutecznym targetowaniu. Czyli docieraniu do dobrze dobranych odbiorców, których zainteresuje Twoja oferta.

Aby to zrobić, kliknij w kropeczki pod domkiem i następnie wybierz “Odbiorcy”. Przejdziesz do okna, w którym skonfigurujesz listy odbiorców. Gdy klikniesz w “Utwórz grupę odbiorców” staniesz przed wyborem wyboru:

  1. Grupy niestandardowych odbiorców.
  2. Grupy podobnych odbiorców.
  3. Grupa odbiorców reklamy szczególnej kategorii.

O ile nie prowadzisz działalności określonej jako “Szczególna kategoria”, interesują Cię punkty 1. i 2. Zacznij od skonfigurowania Grupy niestandardowych odbiorców, czyli:

  1. Lista remarketingowa – osoby, które były na Twojej stronie.
  2. Ustaw szczegółowe listy remarketingowe z uwzględnieniem podstron, które odwiedza miesięcznie ok. 300-400 użytkowników.
  3. Osoby, które weszły w interakcję z Twoim fanpagem.
  4. Osoby, które obecnie lubią Twoją stronę.
  5. Osoby, które zareagowały aktywnie na Twoją reklamę lub post.
  6. Osoby, które kliknęły dowolny przycisk CTA.

Następną rzeczą, o którą warto zadbać, to utworzenie Grup podobnych odbiorców. Najlepiej do każdej grupy, którą zdefiniowałeś jako “Niestandardowi odbiorcy”. Dzięki temu zabiegowi, algorytm Facebooka będzie kierować reklamy do osób, których profile i aktywność na Facebooku jest w jakikolwiek sposób zbliżona do tych, którzy byli na Twojej stronie lub weszły w jakąkolwiek interakcję z Twoim fanpagem. To najlepszy obecnie sposób na dotarcie do użytkowników, którzy potencjalnie są zainteresowani Twoją działalnością.

Skuteczna reklama na Facebooku – jak to osiągnąć?

Skuteczna reklama na Facebooku składa się w zasadzie z kilku elementów. Po pierwsze, właściwy pomiar i zbieranie danych o ruchu. To zapewnisz sobie dzięki Pikselowi i konfiguracji Grup odbiorców. Drugim ważnym elementem jest wybór odpowiednich ustawień względem celów, które chcesz zrealizować. Tutaj masz szerokie pole do popisu.

Działania marketingowe a reklama na Facebooku

Tworząc pierwszą reklamę zobaczysz, że masz do wyboru kilka różnych wariantów. To, na który z nich się powinieneś zdecydować, zależy w głównej mierze od celu, jaki chcesz osiągnąć. Można zatem śmiało stwierdzić, że skuteczna reklama na Facebooku to dobrze przemyślana (i zaplanowana) reklama.

Idąc tym tokiem rozumowania, weźmy za przykład kilka najczęściej spotykanych celów i przyporządkujmy im odpowiednie warianty reklam. Zatem:

  1. Dotarcie z promocją do jak największej grupy osób – kampania typu “Zasięgi” lub “Wyświetlenia filmu”.
  2. Budowanie świadomości marki – kampanie typu “Świadomość” lub “Wyświetlenia filmu”.
  3. Pozyskiwanie ruchu na stronę internetową – kampania typu “Ruch”.
  4. Pozyskiwanie polubień fanpage’a – kampania typu “Aktywność”.
  5. Zachęcenie do wysłania wiadomości – kampania typu “Aktywność” lub “Wiadomości”.
  6. Pozyskiwanie leadów i danych kontaktowych – kampania typu “Pozyskiwanie kontaktów”.

Jak skonfigurować skuteczne reklamy na Facebooku?

Wybierając cel, czas przejść do dalszej części konfiguracji. Zasadniczo każda reklama na Facebooku składa się z następujących poziomów:

  1. Kampania.
  2. Grupa reklam.
  3. Reklama.

Konfiguracja reklam na Facebooku – Kampania

W Kampanii definiujesz to, czy dana reklama należy do szczególnej kategorii. Tę opcję musisz zaznaczyć, jeśli kampania dotyczy ofert pracy, informacji politycznych czy oferty kredytowej. Na poziomie Kampanii określasz też, czy chcesz prowadzić testy A/B. 

Warto dodatkowo zaznaczyć opcję “Optymalizacja budżetu kampanii”. Znacząco ułatwia to zarządzanie budżetem. Szczególnie gdy w danej kampanii będziesz miał np. 4 grupy reklam. Po zaznaczeniu tej opcji, algorytm Facebooka nie przekroczy ustalonego budżetu. Co więcej, sam zdecyduje o tym, która grupa reklam osiąga najlepsze wyniki. Tym samym przypisze jej większy udział w budżecie.

Konfiguracja reklam na Facebooku – Grupa reklam

Na poziomie Grupy reklam określasz przede wszystkim grupy odbiorców. Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wcześniejsze ustawienie remarketingowej listy odbiorców, a także grup podobnych odbiorców do osób, które odwiedziły Twoją stronę. Przyniesie Ci to znacznie lepsze rezultaty, niż operowanie z wykorzystaniem funkcji “Zainteresowania”.

Konfiguracja reklam na Facebooku – Reklama

Na koniec przyjdzie czas na konfigurację kreacji reklamowej. Zrobisz to na poziomie Reklama. To w tym miejscu wybierzesz, który fanpage ma być wykorzystany w kampanii. Załączysz również zdjęcia do reklam, wprowadzisz teksty, a także wprowadzisz tłumaczenia tekstów marketingowych.

Jak wyeksportować treści reklam do tłumaczenia?

Niekiedy kampanie na Facebooku mogą rozrosnąć się do kilkudziesięciu reklam. I to emitowanych w jednym momencie. Czy musisz ręcznie kopiować wszystkie teksty, jeśli chcesz skonfigurować ich obcojęzyczne odpowiedniki? Bynajmniej. W Menedżerze reklam znajdziesz opcję wygodnego eksportu treści.

Wystarczy, że przejdziesz do głównego widoku Menedżera reklam. Znajduje się tam pasek funkcji, z których możesz korzystać. Jest również import i eksport danych. Kliknij, wybierz “Wszystkie”, “Zaznaczone” lub “Dostosuj kolumny”, następnie wybierz format (.xlsx lub .csv). W arkuszu odszukaj kolumny “Body” oraz “Title”. Tam znajdują się teksty reklamowe. Wyślij je Tłumaczowi. Gdy Ci je odeśle, wklej je z powrotem i wrzuć do Menedżera reklam za pomocą importu. To wszystko – tłumaczenie reklam gotowe.

Warto nadmienić, że opcja “Dostosuj kolumny” pozwoli Ci na pobranie wyłącznie wybranych kolumn. Nie jest to jednak zalecane. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest pobranie wszystkich informacji, co ułatwi ich import. Najlepiej, jeśli dodatkowo współpracujesz z Tłumaczem (lub firmą), która poradzi sobie z całym dostarczonym plikiem. Wówczas wyślesz po prostu to, co pobierzesz z Menedżera reklam.

Jak usunąć konto reklamowe na Facebooku?

Emitujesz reklamy, które nie przynoszą efektów? Ten lub każdy inny powód może skłonić Cię do decyzji o usunięciu konta reklamowego na Facebooku. Zrobisz to w zasadzie na kliknięcie. No może kilka.

Po pierwsze, wejdź do Menedżera reklam. Później kliknij w te kropeczki pod domeczkiem i wybierz “Ustawienia konta reklamowego”. Pod “Płatności firmowe” znajdziesz “Dezaktywuj konto reklamowe”. To wszystko. Właśnie zgłosiłeś konto reklamowe do usunięcia.

Konto reklamowe na Facebooku – co warto zapamiętać?

Konto reklamowe na Facebooku to miejsce, dzięki któremu Twoja firma będzie się rozwijała. Pod warunkiem, że wiesz w jaki sposób używać tego narzędzia. Opierając swoje działania na danych, tj. konfigurując Facebooka i tworząc grupy odbiorców, Twoje kampanie staną się znacznie skuteczniejsze. Właściwa konfiguracja pozwoli Ci również na identyfikację i grupowanie ruchu użytkowników z różnych krajów. Jest to szczególnie przydatne, jeśli działasz na kilku rynkach jednocześnie. Niezależnie od ustawień, przy wielojęzycznych kampaniach przydadzą Ci się dobre tłumaczenia reklam na Facebooku. W tym chętnie pomożemy.

Warto również przeczytać:

Reklamy na Facebooku? Przetłumaczymy to