Menedżer firm na Facebooku – jak skonfigurować i jak zarządzać?

Wydaje się, że obecność w mediach społecznościowych to już norma dla większości firm. Potwierdzają to zresztą statystyki. Jak wynika z raportu IAB Polska z 2018 roku, aż 80% firm korzystała lub zamierzała wdrożyć Social Media Marketing do 2020 roku. Okazuje się również, że najczęściej wybieranym portalem w dalszym ciągu pozostaje Facebook. To doskonałe narzędzie, umożliwiające dotarcie do 1,5 mld użytkowników z całego świata. Działania marketingowe na tym portalu warto wspomagać m.in. korzystając z menedżera firm na Faceooku, który ułatwia zarządzanie szczególnie bardziej rozbudowanymi organizacjami.

Tłumaczenia na Social Media

Co to jest menedżer firm na Facebooku?

Głównym założeniem tego narzędzia jest ułatwienie zarządzania kontami reklamowymi oraz dostępami do fanpage. Masz możliwość również skonfigurowania globalnych ustawień płatności dla wszystkich kont reklamowych, skonfigurowanie piksela Facebooka, przyznawanie dostępów dla pracowników do określonych zasobów organizacji, łączenie zasobów pomiędzy różnymi menedżerami firm, tworzenie katalogów ofertowych na fanpage, a także wykonania znacznie więcej innych czynności.

Jak założyć menedżer firm na Facebooku?

Aby skorzystać z tych wszystkich ułatwień, powinieneś w pierwszej kolejności założyć menedżera firm na Facebooku. Jest to bardzo proste. Wystarczy, że wejdziesz na stronę business.facebook.com, klikniesz opcję “Utwórz konto”, wpiszesz wszystkie niezbędne informacji i na koniec naciśniesz “Wyślij”. To wszystko – od teraz możesz korzystać z menedżera firm.

Dlaczego warto założyć menedżera firm?

Zadaniem tego narzędzia jest organizacja własnego biznesu na Facebooku. Korzystając z niego, nie musisz dodawać do znajomych swoich współpracowników, dzięki czemu dbasz lepiej o swoją prywatność. Będą widzieli wyłącznie Twoje imię i nazwisko, adres e-mail oraz strony, do których masz dostęp. Dodatkową korzyścią jest możliwość zarządzania wszystkimi biznesowymi funkcjami Facebooka z jednego miejsca. Zyskujesz także wgląd do statystyk, co ułatwia kontrolowanie czynności wykonywanych na tym portalu społecznościowych przez Twoich współpracowników.

Jak dodać stronę do menedżera firm?

Po założeniu konta na menedżerze firm na Facebooku, czas na dodanie strony. Możesz to zrobić pod warunkiem, że jesteś administratorem danego fanpage’a. Cały proces jest również prosty. Wystarczy, że zalogujesz się na swojego menedżera firm, klikniesz w przycisk “Ustawienia firmy” znajdujący się w górnym prawym rogu. Zostaniesz przekierowany do okna konfiguracji swojego konta. Odszukaj sekcję “Konta” z lewej strony i kliknij w “Strony”, a następnie “+ Dodaj”. Teraz wystarczy, że podasz nazwę swojego fanpage’a lub wkleisz adres URL. Gotowe – od teraz strona znajduje się w Twoich zasobach.

Jak dodać konto reklamowe w menedżerze firm?

Po dodaniu strony do menedżera firm, przyjdzie czas, aby dodać do niego nowe konto reklamowe. Na samym początku masz możliwość przypisania wyłącznie jednego. Limit ten będzie zwiększać się w miarę rosnących wydatków. Zadbaj więc o przeprowadzenie tego procesu rozsądnie, ponieważ po dodaniu np. prywatnego konta reklamowego, nie będziesz mógł już dodać firmowego do momentu zwiększenia limitu. Stanie się tak nawet po tym, jak usuniesz dodane konto. Nawet te usunięte z menedżera firm zapełniają narzucone limity. Warto o tym pamiętać.

Sam proces dodawania konta reklamowego jest prosty. Będąc w “Ustawienia firmy” odszukaj z lewej strony sekcję “Konta”, a następnie “Konta reklamowe”. Teraz kliknij przycisk “+ Dodaj”. Przypisanie konta reklamowego do menedżera firm może odbyć się na jeden z trzech następujących sposobów:

  1. “Dodaj nowe konto reklamowe” – opcji tej użyj w sytuacji, gdy już wcześniej stworzyłeś konto reklamowe, na którym planujesz kampanie. Musisz być jednak jego właścicielem, a także administratorem na menedżerze firm. Pamiętaj, że przenosząc dostęp do konta reklamowego z profilu prywatnego do menedżera firm, nie będziesz mógł już cofnąć tej operacji.
  2. “Poproś o dostęp do konta reklamowego” – opcja ta jest jedyną w przypadku, gdy np. obsługujesz kampanię zewnętrznej firmy, która już posiada swoje konto reklamowe. Jako, że nie możesz być już jego właścicielem, możesz poprosić o przyznanie dostępu do zarządzania reklamami poprzez swojego menedżera firm.
  3. “Utwórz nowe konto reklamowe” – korzystając z tej opcji, stworzysz całkowicie nowe konto reklamowe. Pamiętaj, że tworząc je w menedżerze firm, nie będziesz mógł przenieść na innego właściciela, który nie korzysta z tego narzędzia.

Czy konto reklamowe musi być powiązane z jednym fanpage?

Warto pamiętać, że limit jednego konta reklamowego przypisanego do menedżera firm nie oznacza, że możesz prowadzić reklamy wyłącznie dla jednego fanpage’a. Nie ma żadnych przeciwwskazań, aby skonfigurować kampanię dla dwóch, trzech lub więcej stron na Facebooku z poziomu jednego konta reklamowego. Ograniczeniem jest natomiast fakt, że otrzymasz fakturę wyłącznie na dane jednej firmy, co może być problematyczne w przypadku, gdy konfigurujesz reklamy dla 2-3 swoich klientów.

Konfiguracja płatności w menedżerze firm

Osobną kwestią pozostaje kwestia konfiguracji płatności w menedżerze firm. Warto pamiętać, że każde przypisane do niego konto reklamowe rozliczane jest na zasadzie pre-paid. Oznacza to w praktyce tyle, że najpierw ustawiasz limit wydatków na koncie, a dopiero po jego wykorzystaniu zasilasz swój budżet. Jest to ciekawe rozwiązanie, które pozwala na uruchomienie pierwszej kampanii bez konieczności robienia pierwszego przelewu. Interesująca jest także kwestia rozliczania konta, ponieważ może odbywać się to całkowicie automatycznie. Wystarczy, że dodasz kartę płatniczą do menedżera firm.

Jak dodać kartę płatniczą do menedżera firm?

W tym celu wystarczy, że przejdziesz do “Ustawienia firmy” i odszukasz po lewej stronie odszukasz “Płatności”. Przejdziesz do miejsca, w którym możesz zarządzać kwestiami finansowymi swojego konta. Aby dodać kartę płatniczą, kliknij “”+ Dodaj” i postępuj zgodnie z instrukcjami. 

Ciekawą funkcję uruchamia przycisk “Poproś o kredyt reklamowy”. Jego naciśnięcie uaktywnia funkcję, dzięki której otrzymasz środki niezbędne do przeprowadzenia większej kampanii reklamowej. Uruchomienie linii kredytowej jest możliwe wyłącznie w odniesieniu do jednego podmiotu prawnego. Oznacza to w praktyce, że prowadząc jedną firmę, nie możesz mieć dwóch linii kredytowych na reklamy. Wnioskowanie o jej uruchomienie wymaga również połączenia konta WhatsApp Business z menedżerem firm na Facebooku.

Jakie są źródła danych na Facebooku?

Co ważne, skonfigurowanie menedżera firm na Facebooku ułatwia również zarządzanie źródłami danych. Jest to szczególnie cenne, o ile zarządzasz więcej, niż jednym fanpage’em. Najczęściej wykorzystywanym źródłem jest piksel Facebooka, którego stworzenie umożliwia uruchomienie np. kampanii remarketingowych. Dostarcza również cennych informacji o użytkownikach Twojej strony internetowych, dzięki którym będziesz tworzyć jeszcze skuteczniejsze reklamy. Istotne dane pozyskasz również po skonfigurowaniu zdarzeń offline oraz konwersji niestandardowych.

Czy warto korzystać z menedżera firm na Facebooku?

Menedżer firm na Facebooku to doskonałe narzędzie, które ułatwia zarządzaniem własnym biznesem. Rozwiązanie to jest szczególnie zalecane w przypadku, gdy prowadzisz więcej niż jeden fanpage lub chcesz oddelegować zajmowanie się określonym obszarem Social Media do jednej lub większej liczby osób. Takie konto umożliwia również szybki wgląd do wszystkich statystyk, bez konieczności przechodzenia przez każdy fanpage z osobna. To, co na tym zyskasz, to przede wszystkim cenny czas, a także możliwość kontroli nad działalnością wszystkich osób, które rozwijają Twoje strony na Facebooku lub Twoich klientów. Co najważniejsze – rozwiązanie jest to całkowicie bezpłatne, więc tym bardziej warto się nim zainteresować. W przypadku wielojęzycznej strony na Facebooku warto skorzystać z tłumaczeń marketingowych.

Polecamy:

Tłumaczenia online 24/7