Livechat na stronie internetowej – poznaj 6 najlepszych rozwiązań

Skrócenie czasu odpowiedzi na pytania klienta stanowi coraz ważniejszy element podnoszenia jakości obsługi. Możesz stracić potencjalnych klientów, jeżeli będą muszą zbyt długo czekać na odpowiedź lub gdy Twoja konkurencja zrobi to szybciej. Użytkownicy są niecierpliwi i chcą mieć informacje najlepiej “tu i teraz”. Jednym ze sposobów komunikacji jest livechat na stronie internetowej, który umożliwia prowadzenie rozmowy w czasie rzeczywistym. Jakie rozwiązanie wybrać do wielojęzycznej firmy?

Po co livechat na stronie internetowej?

Jednym z powodów korzystania z livechatu na stronie internetowej jest znaczne skrócenie czasu odpowiedzi. Dodatkowo poszerzasz kanały kontaktu z Twoją firmą, dając możliwość prowadzenia rozmowy w czasie rzeczywistym, co jest szczególnie ważne w dobie rozwoju wszelkich komunikatorów internetowych. Z tym rozwiązaniem wiąże się również dodatkowe korzyści.

Przede wszystkim gdy Twój klient będzie pisał z Tobą (lub z kimś ze sprzedaży), nie będzie musiał wychodzić ze strony internetowej. Oferta będzie mu się wyświetlać cały czas przed oczami, co zwiększa szansę na to, że z niej finalnie skorzysta. Większość livechaty dają możliwość konfigurowania wygląda, zatem np. w okresie świątecznym jego wygląd może nawiązywać do kolorów związanych z Bożym Narodzeniem.

Jak livechat wpływa na sprzedaż?

Warto przytoczyć w tym miejscu kilka statystyk związanych z gotowością do skorzystania z Twojej oferty w zależności od czasu odpowiedzi. Liczby te są bezlitosne, ponieważ ok. 64% klientów indywidualnych i aż 80% klientów B2B oczekuje od Ciebie odpowiedzi w czasie rzeczywistym. Okazuje się także, że wdrożenie livechatu na swojej stronie internetowej może pomóc Ci w pozyskaniu nawet 30% klientów więcej. Jakie jednak rozwiązanie wybrać do firmy, która posiada wielojęzyczną stronę internetową?

Tidio – livechat w wielu językach

Jednym z rozwiązań, które warto polecić, jest Tidio. Posiada opcję tworzeniu wielu wersji językowych komunikatów, które wyświetlą się w oknie przeglądarki użytkownika na Twojej stronie. Przy niewielkim ruchu, możesz korzystać z bezpłatnej licencji, w ramach której otrzymujesz m.in. możliwość dodania 3 operatorów, a także liczne integracje z zewnętrznymi platformami. Będziesz miał również wgląd w to, kto aktualnie znajduje się na Twojej stronie i co więcej – wysłania do nich informacji z poziomu panelu Tidio.

Ważny pozostaje także fakt, że masz możliwość skonfigurowania konieczności wpisania adresu e-mail przy każdej nowej rozmowie. Dzięki integracji np. z MailChimp, adres zostanie automatycznie dodany do bazy adresów, co pozwoli Ci na wysyłanie newsletterów do pozyskanych kontaktów. Tidio posiada także integracje np. z HubSpot, z WordPressem, Wix, Zendeskiem, Salesforce i wieloma innymi platformami. Tym samym masz możliwość ujednolicenia obsługi swojej firmy, bez konieczności wysyłania danych pomiędzy różnymi programami.

LiveChat Inc. – najpopularniejszy chat na stronę

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań na rynku jest LiveChat Inc. Posiada bardzo wiele funkcji, w tym możliwość prowadzenia wielojęzycznej komunikacji, a także tworzenie wielojęzycznych chatbotów. W pakiecie otrzymujesz dodatkowo możliwość personalizacji wyglądu, dzięki czemu np. klasyczny wygląd może być inny od tego, który określisz w okresie Bożego Narodzenia. Masz dostęp również do pełnej analityki, a także wielu innych opcji.

Nie jest to jednak rozwiązanie płatne. Za najtańszy pakiet Starter należy zapłacić 16 dolarów miesięcznie. Nieco więcej możliwości dostaniesz po wykupie pakietu Team za 33 dolary miesięcznie, a najwięcej przy pakiecie Business, co kosztuje 50 dolarów miesięcznie. Istnieje również możliwość wybrania wyłącznie tych funkcji, których będziesz potrzebować. W takim przypadku cena zostanie ustalona indywidualnie.

Livechat Intercom – wielojęzyczne rozwiązanie dla Twojej strony

Innym ciekawym rozwiązaniem jest livechat Intercom. W nim również znajdziesz możliwość tworzenia wielojęzycznych komunikatów, które możesz dostosować do tego, w jakim języku użytkownik przegląda Twoją stronę. Nie jest to jednak rozwiązanie darmowe. Intercom jest dostępnych w wielu planach taryfowych, a ostateczny koszt zależy od tego, z jakich funkcji chcesz korzystać. Nie musisz przy tym trzymać się dostępnych pakietów – możesz napisać do supportu i wybrać dla siebie plan, który będzie w największym stopniu odpowiadać na Twoje potrzeby.

Na uwagę zasługuje za to fakt, że Intercom ma możliwość integracji z bardzo wieloma aplikacjami i platformami. Dotyczy to zarówno m.in. Salesforce, HubSpot, Slacka, Jira, GitHub, Shipfy i wiele innych. Fakt możliwości łączenia z wieloma innymi narzędziami sprawia, że Intercom staje się kompletnym rozwiązaniem, dzięki któremu możesz pozyskiwać jeszcze więcej klientów, niż dotychczas.

Czater – livechat na stronę z wieloma możliwościami

Kilka wersji językowych livechatu stworzysz również dzięki Czaterowi. To rozwiązanie oferuje również inne możliwości, m.in. tworzenie listy kontaktów klientów, a także wysyłanie mailingów. Ciekawą funkcją jest możliwość zamieszczenia na stronie specjalnego formularza, z którego wiadomości będą wysyłane do panelu użytkownika. Dzięki temu osoba obsługująca livechat będzie miała wgląd do całej historii korespondencji z klientem – od przeprowadzonych rozmów, przez wykonane telefony, aż po wymianę maili. Istnieje także opcja uruchomienia callbacku (klient podaje numer telefonu, a Ty się z nim kontaktujesz), automatyczne tłumaczenie rozmów i korzystanie z prostego systemu CRM.

Część tych możliwość możesz mieć w ramach bezpłatnego planu. Jeżeli jednak nie będą wystarczające, możesz wykupić wyższy abonament. Czater dostępny jest w trzech wariantach płatnych: za 15,99 zł miesięcznie, za 39,99 zł miesięcznie oraz za 159,99 zł miesięcznie. Istnieje również możliwość skonfigurowania własnego planu, w którym będziesz płacić tylko za te funkcje, których naprawdę potrzebujesz. To wszystko sprawia, że Czater jest bardzo elastycznym rozwiązaniem, który z powodzeniem może się przydać w wielu firmach – również tych, które prowadzą wielojęzyczną komunikację z klientami.

Wielojęzyczny livechat Zendesk

Ciekawe rozwiązania oferuje również livechat od Zendesk. Produkt ten wyróżnia się wyjątkowo rozbudowanym modułem analitycznym, który dostarcza Ci przejrzystych i czytelnych statystyk dotyczących komunikacji z klientem. Na uwagę zasługuje fakt, że livechat możesz pobrać jako aplikację na komputer lub telefon, aby mieć zawsze możliwość udzielenia szybkiej odpowiedzi na pytania klientów. Rozwiązanie możesz nabyć za darmo, za 14 $ miesięcznie, 29 $ miesięcznie lub za 59$ miesięcznie.

Warto podkreślić również fakt, że Zendesk oferuje nie tylko livechat. W ich ofercie znajdziesz również m.in. kompleksowe rozwiązania dla poprawy działania supportu w Twojej firmie, a także narzędzia do tworzenia przewodników i poradników. Z Zendeskiem stworzysz również cały dział Call Center od podstaw. Warto zainteresować się także prostym systemem CRM, który w wymierny sposób pomoże Ci w osiąganiu celów sprzedażowych.

Darmowy livechat na stronę – Smartsupp

Warto zwrócić uwagę także na ofertę Smartsupp, który oferuje najwięcej w darmowym planie. Przede wszystkim całkowicie bezpłatnie otrzymujesz dostęp do prostego CRM, za co w innych przypadkach musisz zapłacić. Będziesz miał również możliwość podpięcia 3 konsultantów i korzystanie ze Smartsupp na tylu stronach, na ilu tylko zechcesz. Ma jednak również swoje ograniczenia – w darmowym planie nie będziesz mógł tworzyć kilku wersji językowych livechatu.

Te możliwości otrzymasz już po przejściu na jeden z dwóch wyższych pakietów – Standard za 40 zł miesięcznie lub Pro za 75 zł miesięcznie. Po wykupieniu płatnych planów będziesz mógł m.in. skonfigurować automatyczne odpowiedzi, mieć wgląd do szczegółowych informacji dotyczących osób odwiedzających stronę, a nawet blokować użytkowników co do których masz podejrzenia, że zostali wysłani przez konkurencję. Smartsupp dostarcza także wiele innych funkcji, które usprawnią komunikację z klientami.

Livechat na stronie internetowej to więcej klientów

Niezależnie od tego, na które rozwiązanie się zdecydujesz, warto pamiętać o jednym – livechat na stronie internetowej znacząco poprawia komunikację i skraca czas odpowiedzi. Jest to jeden z istotnych elementów, które mogą Cię wyróżnić na tle konkurencji. W dobie dynamicznego rozwoju komunikatorów internetowych klienci są przyzwyczajeni do szybkich odpowiedzi, a także prowadzenia rozmów w czasie rzeczywistym. Jak dowodzi praktyka (i badania), firmy, które zdecydowały się na wprowadzenie livechatu, zyskują nawet o 30% więcej klientów. Warto podążać za tym trendem, szczególnie mając na uwadze chęć budowania swojej przewagi konkurencyjnej. Opisane wyżej rozwiązania Ci w tym pomogą.