Wykorzystaj moc LinkedIn. Sales Navigator – kompletny przewodnik

W 2020 roku LinkedIn posiadał 690 milionów użytkowników z całego świata. Liczba ta cały czas rośnie, a portal zyskuje na coraz większej popularności. Ogromna ilość kont i zebranych z nich danych sprawia, że jest to idealne miejsce do promocji i sprzedaży usług oraz produktów. Pomocne przy tym okazuje się oferowane przez LinkedIn narzędzie, czyli Sales Navigator. Dowiedz się, czym jest i jakie korzyści oferuje to płatne rozwiązanie.

Tłumaczymy komunikację na LinkedIn

Wersja premium LinkedIn, czyli Sales Navigator

Sales Navigator jest wersją premium LinkedIn. To płatne narzędzie służy do social sellingu i ma na celu pomóc w znajdowaniu odpowiednich kontaktów. Oferuje ono wiele ciekawych i przydatnych funkcji, których brakuje w podstawowej wersji portalu. Niestety niewiele osób jest świadomych tego, jaki ogrom możliwości daje Sales Navigator. W dobrych rękach i przy odpowiednim wykorzystaniu, narzędzie to, staje się bardzo przydatne i warte swojej ceny. 

Zaawansowane wyszukiwanie kontaktów na LinkedIn dzięki Sales Navigator

Sales Navigator to skuteczne rozwiązanie, które oferuje wiele pomocnych funkcji. Jedną z nich jest dostęp do zaawansowanych filtrów wyszukiwania. Co to oznacza? A to, że w jeszcze lepszy i szybszy sposób można znaleźć interesujące osoby. Wszystko za pomocą zawężonych kryteriów wyszukiwania, takich jak: zainteresowania, stanowisko, doświadczenie, branża czy wielkość firmy. 

Dzięki Sales Navigator szukanie kontaktów na LinkedIn jest o wiele efektywniejsze i bardziej precyzyjne. W ten sposób można lepiej poznać swoich klientów i sprawniej znaleźć interesujące osoby. Dodatkowo w odróżnieniu od podstawowej wersji LinkedIn, nie ma tu ustawionego miesięcznego limitu wyszukiwania.

Budowanie listy leadów na LinkedIn – możliwości Sales Navigator

Warto również wspomnieć o tym, że Sales Navigator umożliwia budowanie listy leadów. Znalezione osoby można zapisać i przyporządkować do konkretnej listy. Co więcej, narzędzie to samo w sobie sugeruje nam interesujących klientów, firmy czy treści. Robi to na podstawie naszych preferencji sprzedażowych i zapisanych wcześniej kontaktów. Takie automatyczne sugestie są bardzo pomocne i przyśpieszają proces znalezienia oraz dotarcia do konkretnych osób.

Sales Navigator, czyli tagi i notatki do kontaktów

Co więcej, Sales Navigator pozwala na oznaczanie kontaktów tagami i dodawanie do nich własnych notatek. Tak zapisane osoby pojawiają się na odpowiednio posegregowanej liście. W ten łatwy i szybki sposób można wrócić do wcześniej zapisanych kontaktów, np. potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych. Dodatkowo utworzone wcześniej tagi i notatki można do woli edytować. Wszystko to działa podobnie do systemów CRM, lecz jest trochę bardziej uproszczone.

Możliwość wysyłania wiadomości InMail – Sales Navigator

Co można zrobić z zebranymi leadami? Interesujące pozycje można zaprosić do kontaktu lub wysłać im wiadomość InMail. Co to oznacza? A to, że istnieje opcja skontaktowania się z daną osobą nawet wtedy, gdy nie masz jej w swojej sieci. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ wiadomości InMail są znacznie bardziej zauważalne od wiadomości e-mail. Te pierwsze pojawiają się dość rzadko, podczas gdy nowe maile potrafią masowo zasypywać skrzynki. Co więcej, często są to nic nie warte wiadomości, przez co są otwierane coraz rzadziej.

Sales Navigator i jego specjalny strumień aktualności

Dodatkowo posiadacz Sales Navigator ma dostęp do specjalnego strumienia aktualności. Może w nim sprawdzić aktywność zapisanych wcześniej osób i firm. Rozwiązanie to pozwala na szybkie znalezienie ich ostatnich wpisów i nawiązanie z nimi interakcji – np. poprzez udział w ankiecie lub napisanie komentarza. W skrócie Sales Navigator pomaga skutecznie budować relacje z potencjalnymi klientami lub biznesowymi partnerami.

Sales navigator – dla kogo jest to narzędzie?

Jak widzisz, Sales Navigator oferuje naprawdę wiele przydatnych funkcji. Dla kogo jest więc przeznaczone to narzędzie? Dla wszystkich tych, którzy na co dzień zajmują się sprzedażą – dotyczy to zarówno osób prywatnych, jak i firm (nie tylko tych dużych, ale i małych). Dlaczego? Ponieważ Sales Navigator pomaga w znajdowaniu nowych kontaktów i budowaniu z nimi długotrwałych relacji. Rozwiązanie to przyda się więc każdemu, niezależnie od formy prowadzonej działalności. Jest ono bardzo pomocne i naprawdę warte swojej ceny.

Jaka jest cena Sales Navigator? Pakiety od LinkedIn

No właśnie, skoro o kosztach mowa, warto byłoby się dowiedzieć, jaka jest cena Sales Navigator. LinkedIn oferuje 3 pakiety: Professional, Team oraz Enterprise. Każdy z nich ma inną cenę. To, ile zapłacisz za to narzędzie, w dużej mierze zależy od wybranego przez Ciebie pakietu. Dowiedz się, co oferuje każdy z nich i podejmij odpowiednią decyzję.

Sales Navigator Professional

Pierwszym i najtańszym pakietem jest Sales Navigator Professional. Kosztuje on $79.99 miesięcznie. Decydując się na tę opcję, otrzymasz: 

  • możliwość wysłania 20 wiadomości InMail,
  • dostęp do zaawansowanego i nieograniczonego wyszukiwania,
  • funkcję “kto wyświetlił Twój profil?”,
  • możliwość zapisania 1 500 potencjalnych klientów,
  • opcje notatek i tagów,
  • powiadomienia o aktywności zapisanych kontaktów.

Sales Navigator Team

Kolejnym planem jest Sales Navigator Team, kosztujący $108.33 miesięcznie. Zawiera on to samo co jego poprzednik, lecz jest ulepszony. Oferuje on nie 20, lecz 30 wiadomości InMail. Zwiększa się tu również liczba dostępnych do zapisania potencjalnych klientów. W tym pakiecie wynosi ona aż 3 000 osób. Dodatkowo Sales Navigator Team został wzbogacony o nowe, ciekawe funkcje, takie jak:

  • TeamLink, 
  • zarządzanie licencjami zespołu,
  • zaawansowane raporty,
  • dostęp do 25 profili spoza sieci kontaktów, 
  • synchronizacja z CRM oraz integracja aplikacji i wtyczek.

Czym jest TeamLink? To narzędzie, które wykorzystuje sieć kontaktów firmy, w celu znalezienia powiązań z potencjalnym klientem i zwiększenia szansy na sprzedaż. W jaki sposób? TeamLink umożliwia wybranie odpowiedniego członka zespołu, który skutecznie przedstawi firmę. Taka osoba, mająca już wcześniej kontakt z potencjalnym klientem, wzbudza większe zaufanie, przez co wzrasta szansa na sprzedaż.

Sales Navigator Enterprise

Trzecią i ostatnią opcją jest Sales Navigator Enterprise. Plan ten jest przeznaczony dla zespołów liczących co najmniej 10 osób, chcących kupić kilka kont premium dla swoich współpracowników. Pakiet ten nie ma ustalonej ceny – aby ją poznać, trzeba się skontaktować z dedykowanym sprzedawcą LinkedIn

Sales Navigator Enterprise zawiera wszystkie funkcje z planów Professional i Team, a także:

  • 50 wiadomości InMail,
  • możliwość zapisania 10 000 potencjalnych klientów,
  • TeamLink Extend, który pozwala firmom wykorzystać pełną sieć zespołu bez konieczności udzielania każdemu pełnej licencji Sales Navigator.

Promocja i sprzedaż na LinkedIn? Zainwestuj w Sales Navigator

Jeżeli planujesz rozpocząć promocję i sprzedaż na LinkedIn, to Sales Navigator może okazać się świetnym narzędziem. Rozwiązanie to stanowi idealne wsparcie dla tych właśnie procesów. Tylko który plan wybrać? To już zależy od Twoich indywidualnych preferencji. Na początek skorzystaj z miesięcznego okresu próbnego. Dowiedz się, jak działają podstawowe funkcje i jak wiele możliwości możesz otrzymać. Gdy już nauczysz się efektywnie używać Sales Navigator, zaczniesz odnosić coraz większe korzyści. Pamiętaj, jeżeli chcesz prowadzić bardziej precyzyjne działania marketingowe na rynku zagraniczne skorzystaj z ekspresowych tłumaczeń marketingowych. Nie zwlekaj i już dziś zwiększ swoją sprzedaż na LinkedIn.

Polecamy również:

Wielojęzyczna komunikacja na LinkedIn – przetłumaczymy to!