Tłumaczenia zdalne spotkań online – webinary, rozmowy online, telekonferencje

Tłumaczenia zdalne spotkania online

Spotkania w Internecie cieszą się coraz większą popularnością. W relacjach społecznych trend ten jest widoczny już od wielu lat, a w związku z różnego rodzaju perturbacjami coraz wyraźniej zarysowuje się również i w obszarze biznesowym. Jest to też powód rosnącego zainteresowania prowadzenia konferencji, szkoleń czy spotkań biznesowych za pomocą takich platform, jak Zoom, Skype oraz Microsoft Teams. Tłumaczenia zdalne spotkań online będzie z kolei przydatne, gdy uczestnicy webinarów mówią różnymi językami. Wszystko po to, aby mogli się ze sobą po prostu dogadać.

Tłumaczymy spotkania w Internecie

Do czego można wykorzystać spotkania online?

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii cyfrowych praktycznie wszystkie spotkania można przenieść do Internetu. Wiele platform, które powstały w tym celu, umożliwiają nie tylko transmisję dźwięku i obrazu, ale również i udostępnianie ekranu, wymianę plików, chat, zapisywanie rozmów oraz wiele innych funkcji. To wszystko sprawia, że w Internecie możesz zorganizować równie dobrze codzienne spotkania firmowe, jak i szkolenia online (zwane zamiennie webinarami), konferencję naukową czy negocjacje biznesowe.

Jak wykorzystać webinar w marketingu?

Ciekawym zjawiskiem jest rosnąca liczba tzw. “darmowych” webinarów. Przy czym nie bez powodu “darmowe” znalazło się w cudzysłowie. W rzeczywistości za dostęp do nich płacisz swoimi danymi kontaktowymi, które później są wykorzystywane przez organizatora w celach marketingowych. 

Z biznesowego punktu widzenia takie webinary są bardzo sprytnym zabiegiem. Sama koncepcja bazuje na prostych założeniach: skoro ludzie lubią otrzymywać bezpłatną wiedzę, to firmy im to umożliwiają. Warunkiem jednak skorzystania z bezpłatnego webinaru jest wcześniejszy zapis. 

Użytkownik więc podaje swoje imię i adres e-mail, które wpadają na listę mailingową organizatora. Uczestnik wyraża również zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych i handlowych. Tym samym staje się “leadem” w kampaniach mailingowych i będzie otrzymywać maile, dopóki nie wypisze się z bazy mailingowej. Proste i jednocześnie bardzo skuteczne.

Jak zorganizować bezpieczne spotkanie online?

Do organizacji webinarów, jak i w ogóle spotkań online, służą odpowiednie narzędzia. Ich rozwój w ostatnim czasie jest naprawdę dynamiczny. Dostępne są tak darmowe, jak i płatne platformy, dzięki którym zorganizujesz wideokonferencję, negocjacje, webinar, szkolenie, spotkanie firmowe czy cokolwiek potrzebujesz. Jakie są najlepsze narzędzia do organizacji rozmów w Internecie?

TOP narzędzia do rozmów online – Google Hangouts

Jednym z najpopularniejszych narzędzi do rozmów online jest Google Hangouts. To darmowe narzędzie od giganta internetowego umożliwia transmisję dźwięku oraz obrazu, a także daje możliwość pisania na czacie podczas rozmowy. Uczestnicy mają też możliwość udostępnienia swojego ekranu, dzięki czemu będą mogli pokazać innym użytkownikom coś na swoim komputerze.

Google Hangouts jest dostępne zarówno przez aplikację na desktop, na telefon, jak i przeglądarkę internetową. W każdym z nich możesz rozpocząć darmową rozmowę wideo, ale też dodawać kontakty do swojej listy, inicjować rozmowy tekstowe, a nawet tworzyć nowe grupy. Jest to bezpłatne narzędzie do prowadzenia rozmów online i co więcej – wystarczy kliknąć “Rozmowa wideo” i wysłać uczestnikom link do wideokonferencji. Intuicyjne, proste i użyteczne.

Narzędzie do rozmów wideo Zoom – co to jest?

Ciekawym narzędziem jest też Zoom, który dostępny jest w pakiecie darmowym, jak i którymś z pakietów płatnych. Po wykupieniu licencji, funkcjonalności platformy oczywiście wzrastają. Niemniej w wielu przypadkach wystarczy korzystanie z bezpłatnej wersji Zooma, która umożliwia: organizowanie wideokonferencji do 100 osób, maksymalnie 40-minutowe grupowych spotkań online, a także nielimitowaną ilość rozmów 1:1.

Z Zooma można korzystać przez aplikację mobilną, na komputer oraz przez przeglądarkę internetową. Posiada podobne możliwości, co Google Hangouts, wliczając w to transmisję dźwięku, obrazu oraz opcję udostępniania ekranu (nawet z opcją udostępnienia dźwięku z komputera!). Konfiguracja również jest prosta. Chcąc korzystać z aplikacji desktopowej, wystarczy ją pobrać i zainstalować. Warto też uzupełnić podstawowe dane profilu, takie jak imię, nazwisko czy zdjęcie profilowe. Dzięki temu nie będziesz widnieć na liście uczestników jako “incognito”.

Jak zorganizować spotkanie na Zoomie?

Organizacja spotkania na Zoomie również jest banalnie prosta. Mając uruchomioną aplikację, wystarczy kliknąć w “New meeting”. Rozmowa wideo automatycznie zostanie włączona. Teraz pozostaje zaprosić innych uczestników, co zrobisz klikając w “Participants” i dalej w “Invite”. Jeśli nie masz adresu e-mail wszystkich uczestników, kliknij w “Copy invitation” i po prostu wyślij do osób, z którymi chcesz rozmawiać. To wszystko.

Microsoft Teams – rozmowy wideo i wiele więcej

Najbardziej rozbudowanym narzędziem jest bodajże Microsoft Teams. Umożliwia nawiązywanie rozmów wideo, ale również oferuje opcję tworzenia zespołów, przesyłania i przechowywania plików i wiele innych ciekawych opcji. Z tego powodu będzie doskonałym rozwiązaniem dla organizacji, takich jak firmy, stowarzyszenia, szkoły czy uczelnie. Z racji wielu możliwości, konfiguracja tego narzędzia nie należy do najprostszych. Jednak jeśli zależy Ci na wszechstronnym narzędziu – Microsoft Teams jest jak najbardziej dla Ciebie.

Tłumaczenia zdalne spotkań online

Dopóki Twoje rozmowy wideo prowadzone są w jednym języku, sprawa jest klarowna. Problemu nie ma również w sytuacji, gdy wideokonferencja prowadzona jest w dwóch językach, np. polskim i angielskim. Najskuteczniejszym rozwiązaniem tłumaczenia zdalnego takich rozmów jest tłumaczenie konsekutywne, niekiedy nazywane następczym. Polega ono na tym, że prelegent przerywa swoją wypowiedź, aby Tłumacz mógł ją przetłumaczyć dla słuchaczy. W przypadku rozmów online jest to najbardziej praktyczne rozwiązanie.

Tłumaczenie wielojęzycznych wideokonferencji

Schody zaczynają się w momencie, gdy wideokonferencja ma być tłumaczona na kilka różnych języków. Tłumaczenie konsekutywne takiego spotkania jest bardzo niepraktyczne, ponieważ znacząco by wydłużyło czas jego trwania. Stąd lepszym rozwiązaniem wydaje się być tłumaczenie symultaniczne, czyli takie, w którym Tłumacz od razu przekłada wypowiedź.

Wielojęzyczne wideokonferencje z tym rodzajem tłumaczenia wymagają jednak sprawnego przygotowania, samych zaś rozwiązań jest przynajmniej kilka. Jednym z nich jest osobne połączenie się Tłumacza z prelegentem i osobne ze słuchaczami w konkretnym języku. Wówczas odbiorcy otrzymują przetłumaczony już przekaz, co może zadziałać też w drugą stronę – podczas sesji pytań i odpowiedzi pytania słuchaczy będą przez Tłumacza przekładane na język prelegenta.

Polecamy:

Tłumacz zdalny – jak wybrać tłumacza do tłumaczenia zdalnego spotkania online?

Niezależnie od charakteru spotkania online, osoba zajmująca się tłumaczeniem zdalnym spotkania online musi wyróżniać się kompetencjami technicznymi. Zdecydowanie nie powinien bać się nowoczesnych technologii, co umożliwi mu sprawnie korzystanie z takich nowinek. Tym samym Ty jako organizator zaoszczędzisz czas, który przeznaczasz na ustalanie technicznych aspektów prowadzenia i tłumaczenia wideokonferencji. Warto postawić na sprawdzone rozwiązania. W dogadamycie.pl tłumaczymy spotkania online, a jako firma napędzana technologią, podpowiemy rozwiązania, które będą najlepsze w Twoim przypadku.

Zoom, Skype czy Teams? Dogadamy Cię z każdym i wszędzie.