Jakie są ciekawe grupy na Facebooku i jak je wykorzystać w biznesie?

Grupy na Facebooku są miejscem, w którym zbierają się osoby o tych samych lub podobnych zainteresowaniach.  To dzięki nim użytkownicy mogą poszerzać swoją wiedzę lub po prostu nawiązywać relacje z innymi ludźmi. Czy wiedziałeś, że takie grupy mają swoje zastosowanie w biznesie? Jest to dobra opcja dla firm chcących zaangażować swoich odbiorców. Co więcej, istnieją ciekawe grupy na Facebooku, które mogą pomóc Ci w prowadzeniu własnego przedsiębiorstwa.


Zapewniamy tłumaczenia na potrzeby Facebooka


Jakie są ciekawe grupy na Facebooku?

Zastanawiasz się, jakie są najciekawsze grupy z największą liczbą aktywnych członków, które mogłyby pomóc Ci w prowadzeniu biznesu? A może szukasz inspiracji do stworzenia własnej grupy? Oto najbardziej interesujące propozycje:

Ciekawe grupy na Facebooku – reklama

Niektóre grupy na Facebooku oferują darmową reklamę. Po dołączeniu do grupy możesz napisać post z własną ofertą. Co prawda, dziennie na takiej grupie pojawia się wiele wpisów, więc szansa na to, że nasz post utrzyma się na dłużej, jest dość niska. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to dobre i darmowe rozwiązanie, które na pewno przykuje uwagę wielu osób.

Poniżej dwie ciekawe grupy na Facebooku związane z reklamą.

1) BIZNES – REKLAMA – PROMOCJA 

https://www.facebook.com/groups/1738614476385924/

2) Reklamuj Biznes 

https://www.facebook.com/groups/449369338494186/

Ciekawe grupy na Facebooku – tłumaczenia

Twoja firma poszukuje tłumacza? A może szukasz miejsca, w którym będziesz mógł zaoferować swoje własne usługi tłumaczeniowe? Jeżeli tak, to zajrzyj na poniższe grupy. Warto, bo oprócz zleceń znajdziesz tam ciekawe artykuły pomocnicze.

Co więcej, jeżeli jesteś translatorem i potrzebujesz porady, zawsze możesz napisać post, a inni tłumacze chętnie Ci pomogą. Zainteresowany? Sprawdź nasze propozycje ciekawych grup na Facebooku dla tłumaczy.

1) Tłumacze & Tłumaczenia 

https://www.facebook.com/groups/1738614476385924/

2) Tłumaczenia biznesowe / Zlecenia / Oferty / Porady 

https://www.facebook.com/groups/449369338494186/

Ciekawe grupy na Facebooku – szkolenia

Jeżeli szukasz szkoleń dla siebie lub swoich pracowników, to poniższe ciekawe grupy na Facebooku powinny Cię zainteresować. Znajdziesz tam wiele darmowych, jak i płatnych propozycji. Dodatkowo jest to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą wypromować swoje własne warsztaty. Oto kilka propozycji, które dla Ciebie wyszperaliśmy:

1) Bezpłatne szkolenia 

https://www.facebook.com/groups/bezplatneszkolenia/

2) Darmowe szkolenia 

https://www.facebook.com/groups/darmowe.szkolenia/?ref=br_rs

Jak dołączyć do grupy na Facebooku jako strona? 

Zastanawiasz się, jak dołączyć do grupy jako strona? Już wyjaśniamy. W lewej części Aktualności kliknij zakładkę Grupy. Wpisz w pasek wyszukiwania interesującą cię pozycję. Wybierz grupę i kliknij opcję + dołącz do grupy (znajdziesz ją pod zdjęciem w tle). Następnie możesz wybrać, czy chcesz dołączyć jako profil osobisty, czy fanpage. Proste, prawda? Może się jednak zdarzyć, że nie będziesz miał takiej możliwości. Niestety, nie każda grupa ją oferuje. Wszystko zależy od decyzji administratora.

Jak wyjść z grupy na Facebooku? 

Dołączyłeś do grupy. Okazuje się jednak, że nie spełnia ona twoich oczekiwań. Co teraz? Istnieje możliwość opuszczenia grupy. W lewej części Aktualności kliknij zakładkę Grupy. Wybierz tę, którą chcesz opuścić. Jeżeli nie możesz jej tam znaleźć, wpisz jej nazwę w pasek wyszukiwania. Na stronie głównej grupy kliknij opcję Dołączono (znajdziesz ją z prawej strony, pod zdjęciem w tle). Następnie wybierz pozycję Opuść grupę.

Jakie są korzyści prowadzenia grupy?

Sprawdziłeś, jak przedsiębiorstwa wykorzystują grupy w biznesie. Zaczynasz myśleć o założeniu własnej grupy. Nie jesteś jednak pewny, czy jest to opłacalne. Jakie są więc korzyści z prowadzenia grupy?

Po pierwsze, badasz rynek. Przeglądając wpisy innych użytkowników i czytając podjęte dyskusje, jesteś w stanie odkryć ukryte potrzeby konsumenckie. Użytkownicy chętnie piszą o tym, co się im podoba, a co im przeszkadza. Co więcej, grupa umożliwia Ci dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. 

Dzieje się tak, ponieważ posty z grup są o wiele lepiej pozycjonowane od wpisów z fanpage’a. Dodatkowo jesteś w stanie zdobyć duże i zaangażowane grono odbiorców. Ludzie chętniej wypowiadają się wśród osób z podobnymi zainteresowaniami. Należy również wspomnieć, że dobrze prowadzona grupa pomaga w budowaniu zaufania do marki. Czego chcieć więcej? 

Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Jeżeli Cię przekonaliśmy, to pewnie zastanawiasz się, jak wygląda tworzenie grupy na Facebooku. Jest to dosyć proste, postępuj zgodnie z naszymi wskazówkami. Aby utworzyć grupę, musisz wejść w zakładkę Grupy, znajdującą się w lewej części Aktualności. Następnie wybierz opcję + Utwórz nową grupę. Wprowadź nazwę grupy, wybierz opcje prywatności i zaproś do niej osoby. Następnie kliknij Utwórz. Twoja grupa jest gotowa do działania!

Ustawienia grupy na Facebooku – prywatność

Po założeniu własnej grupy przyszedł czas na ustawienia i optymalizacje. Pierwsze ustawienia, z którymi będziesz miał styczność, to ustawienia prywatności. Grupy na Facebooku dzielą się na publiczne, prywatne i tajne. Grupy publiczne to takie, które każdy może wyszukać i do których każdy może dołączyć. Co więcej, nie musisz do nich należeć, aby zobaczyć, co publikują ich członkowie. 

Grupy prywatne działają podobnie, z tą różnicą, że aby sprawdzić wpisy użytkowników, musisz być ich członkiem. Natomiast grupy tajne to takie, których nie można wyszukać. Możesz się do nich dostać tylko wtedy, gdy ktoś wyśle Ci zaproszenie. Wybierz odpowiedni rodzaj grupy, który najlepiej sprawdzi się dla twojej działalności. Następnie przejdź do dalszych ustawień.

Personalizacja grupy

Kolejne ustawienia, z którymi musisz się zapoznać, dotyczą personalizacji grupy. Znajdziesz w nich takie opcje jak zmiana koloru czy możliwość dodania zdjęcia w tle. Pamiętaj jednak, aby zdjęcie było w dobrej jakości i przyciągało osoby o konkretnych zainteresowaniach. Jest to ważne, ponieważ grafika ta będzie się wyświetlać za każdym razem, gdy ktoś udostępni twoją grupę. Inną wartą uwagi opcją jest zmiana adresu grupy. Możesz sprawić, że link do twojej grupy będzie krótszy i przyjemniejszy dla oka. Co więcej, w ustawieniach możesz dodać opis, w którym najczęściej umieszcza się krótką charakteryzację grupy.

Rodzaj grupy

Kolejną rzeczą, którą musisz zrobić, jest wybór rodzaju grupy. Daje to członkom dostęp do dodatkowych funkcji. Np. Jeżeli na swojej grupie chcesz oferować jakieś produkty – wybierz opcje Kupno i sprzedaż. Pozwoli to użytkownikom na dodawanie ofert w innej formie niż zwykły post i z możliwością określenia waluty.

Zarządzanie członkostwem i dyskusją

Przyszła pora na jedno z najważniejszych ustawień, czyli zarządzanie członkostwem i dyskusją. To tutaj zdecydujesz, czy do grupy mogą dołączyć tylko profile osobiste, czy też strony. Dodatkowo wybierzesz, kto może akceptować prośby o dołączenie oraz kto może publikować wpisy i czy mają być one automatycznie zatwierdzane. Co więcej, możesz wybrać rodzaj postów, jakie użytkownicy mogą tworzyć na grupie.

Co widzi administrator na Facebooku? 

Zapoznałeś się już z najważniejszymi ustawieniami. Przyszła pora, abyś dowiedział się, jak wygląda panel administratora i jakie oferuje możliwości. O to niektóre z nich: 

Automatyczne zatwierdzanie próśb o dołączenie

Pierwszym interesującym narzędziem, jakie oferuje Facebook, jest automatyczne zatwierdzanie próśb o dołączenie. Ciągłe akceptowanie nowo napływających zaproszeń może być męczące. Na szczęście, ta opcja pozwoli Ci ułatwić to zadanie. Wystarczy, że wybierzesz, jakie kryteria ma spełniać użytkownik, a Facebook zatwierdzi każdą osobę, która im odpowiada.

Pytania dotyczące członkostwa

Innym, równie ciekawym narzędziem są pytania dotyczące członkostwa. Pojawiają się one użytkownikom, gdy chcą dołączyć do grupy. Możesz zadać maksymalnie 3 pytania. Jest to całkiem przydatna funkcja, gdyż zanim zaakceptujesz prośbę, możesz szybko zweryfikować, czy dana osoba powinna należeć do twojej grupy.

Statystyki

Najważniejszym narzędziem są statystki. Znajdziesz w nich wykresy, przedstawiające informacje o:

  • postach budzących największe zainteresowanie, 
  • godzinach, w których jest najlepsza aktywność na grupie, 
  • najaktywniejszych użytkownikach, 
  • liczbie najnowszych członków (ostatnie 28 dni), 
  • ilości postów, komentarzy i reakcji, 
  • liczbie zaakceptowanych i odrzuconych próśb o dołączenie, 
  • ilości zablokowanych użytkowników. 

Planowanie postów

Kolejną opcją, która powinna Cię zainteresować, jest planowanie postów. To bardzo przydatne narzędzie, zwłaszcza w połączeniu z przedstawionymi wyżej statystykami. Dzięki tej opcji możesz tak zaplanować wpisy, aby pojawiały się one w godzinach, w których aktywność na grupie osiąga najwyższy wynik.

Jakie są ciekawe grupy na Facebooku?

Wiesz już, jakie są ciekawe grupy na Facebooku i jak możesz je wykorzystać w prowadzeniu swojego biznesu. Nie trać czasu i zacznij działać już dziś! Buduj relacje z klientami poprzez prowadzenie własnej grupy lub dołącz do już istniejących pozycji.