Jak zintegrować WooCommerce z Facebookiem i Allegro? Poznaj te i inne integracje sklepu na WordPressie

Stworzenie własnego sklepu internetowego to już nie problem. Istnieje wiele gotowych rozwiązań, dzięki którym możesz zacząć sprzedawać w Internecie. Jest to tym prostsze, że masz do dyspozycji sporo systemów do zarządzania treścią, wraz z najpopularniejszym z nich – WordPressem. Instalując ten system, masz dostęp do wielu opcji rozszerzających funkcjonalność strony. Jedną z nich jest integracja z WooCommerce – bardzo elastyczną platformą do tworzenia własnego sklepu online.

Co to jest WooCommerce?

WooCommerce powstał jako jedna z wtyczek do WordPressa, dzięki której możesz stworzyć własny sklep internetowy. O jej ogromnej popularności świadczy fakt, że została pobrana już ponad 80 mln razy. Jak donosi Builtwith, obecnie ok. 28% wszystkich sklepów online powstało w oparciu o WooCommerce. Za tym, aby z niej korzystać, przemawia przede wszystkich elastyczność i możliwość integracji z różnymi narzędziami i platformami.

Jak zainstalować WooCommerce?

Instalacja samej wtyczki jest standardowa. Wystarczy wejść we “Wtyczki” wybrać “Dodaj nową” i w wyszukiwarce wpisać “WooCommerce”. Interesuje Cię pierwsza pozycja z lewej strony. Kliknij “Zainstaluj teraz” i “Aktywuj”. Następnie przejdziesz przez prosty kreator, w którym zdefiniujesz pierwsze ustawienia. Po tym etapie wtyczka jest gotowa – możesz już korzystać z podstawowych funkcji, wstawiać produkty i sprzedawać.

Dodatki do WooCommerce

Będąc w repozytorium wtyczek WordPressa zapewne zauważyłeś, że do WooCommerce powstało mnóstwo dodatków. Co najważniejsze, w większości są to rozwiązania bezpłatne. Na sam początek powinny zainteresować Ciebie następujące wtyczki:

  • WooCommerce Admin – po jej zainstalowaniu będziesz miał dostęp do panelu administracyjnego sklepu, tj. będziesz mógł monitorować sprzedaż i inne interesujące statystyki;
  • WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips – po zainstalowaniu tej wtyczki, zyskasz możliwość automatycznego generowania faktur w formacie PDF, a także automatycznego generowania dokumentów dostawy. To rozszerzenie przyda Ci się, jeżeli zamierzasz współpracować głównie z firmami;
  • PayPal Plus for WooCommerce – instalacja tej wtyczki daje możliwość regulowania płatności za pomocą wszystkich dostępnych metod PayPala, tj. kartą Debit, kartą kredytową, szybkim przelewem itp.

Integracje WooCommerce

Dodatki do WooCommerce umożliwiają również integracje z zewnętrznymi platformami. Dzięki nim będziesz mógł sprzedawać nie tylko na swojej stronie internetowej, ale łączyć różne kanały dystrybucji, w tym m.in. Facebooka, Allegro czy Google Merchant Center. Co więcej – istnieje możliwość zintegrowania WooCommerce również m.in. z MailChimp, Google Analytics czy z programem Subiekt GT.

Jak zintegrować WooCommerce z Facebookiem?

Mając na uwadze bardzo dynamiczny rozwój portali społecznościowych, integracja WooCommerce z Facebookiem wydaje się być wręcz obowiązkowe. Ważną informacją dla Ciebie jest fakt, że nie potrzebujesz w tym celu ani informatyka, a tym bardziej specjalistycznej wiedzy. Wystarczy skorzystać z prostego narzędzia, które zostało stworzone w tym celu.

Twórcy tej platformy stworzyli oficjalną wtyczkę Facebook for WooCommerce. Co ważne – powstała ona we współpracy z tym portalem społecznościowym, co powinno być najlepszą rekomendacją. Na korzyść wtyczki przemawia również fakt, że jest całkowicie bezpłatna i prosta w obsłudze. Jej instalacja na swojej stronie wymaga jednak “zakupienia” jej na oficjalnej stronie WooCommerce.

Jak skonfigurować Facebook for WooCommerce?

Gdy już dokonasz zakupu wtyczki, zainstalujesz ją i uruchomisz, zobaczysz nowy moduł w panelu administracyjnym. Wejdź w sekcję “WooCommerce” i w ustawieniach pojawi się nowa zakładka “Integracje”. Po przejściu do tego miejsca, kliknij w “Get started”, aby uruchomić kreator konfiguracji.

Cały proces przebiega w zasadzie bez konieczności Twojej ingerencji. Do Twoich zadań pozostaje wybrać stronę na Facebooku, którą chcesz połączyć ze swoim sklepem i zaimportowanie produktów do Facebooka. Możesz opcjonalnie utworzyć Piksel, o ile go jeszcze nie masz. To wszystko – wtyczka automatycznie wprowadzi wszystkie produkty do Twojego fanpage’a. Znajdziesz je w nowo utworzonej sekcji strony na Facebooku “Sklep”. Oferta może nie być widoczna od razu, ponieważ potrzeba trochę czasu, zanim wtyczka przetworzy wszystkie produkty dostępne w WooCommerce.

Jak połączyć WooCommerce z Allegro?

W równie prosty sposób zintegrujesz WooCommerce z Allegro. Wszystko za sprawą dedykowanego programu, który połączy ze sobą obie platformy. Jest on dostępny m.in. w ofercie WPDesk pod nazwą “Allegro WooCommerce”. Możesz go kupić na jednej z trzech dostępnych licencji. Najtańsza z nich kosztuje 499 zł i umożliwia integrację wyłącznie z jedną stronę internetową.

Co zyskasz w zamian? Przede wszystkim nie będziesz musiał logować się do swojego konta sprzedawcy, aby wystawić przedmioty na Allegro. Dodatkowo automatycznie będą aktualizować się stany magazynowe na obu platformach, przenieść utworzone aukcje do WooCommerce, a także połączyć wszystkie atrybuty oraz kategorie. Wszystko przy całkowitej automatyzacji, dzięki której zaoszczędzisz bardzo dużo czasu.

Jak zintegrować WooCommerce z Google Merchant Center?

W ofercie WPDesk znajdziesz także wtyczkę, która umożliwi Ci integrację WooCommerce z Google Merchant Center. Dzięki temu zabiegowi, Twoja oferta będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce Google, będziesz mógł również m.in. skonfigurować kampanię Display w Google Ads. Wystarczy, że zdecydujesz się wykupić licencję Google Merchant Center WooCommerce za 199 zł (o ile masz tylko jedną stronę). W zamian otrzymasz bardzo dobrze działającą wtyczkę, za pomocą której będziesz mógł wygenerować niezbędne pliki do zaimportowania w Google Merchant Center.

Jak zintegrować WooCommerce z MailChimp?

Poza możliwością poszerzenia kanałów dystrybucji, WooCommerce może dać Ci możliwość sprawnego wysyłania newsletterów i innych maili do klientów za pomocą MailChimp. Wystarczy, że skorzystasz z bezpłatnej wtyczki. Aby ją zainstalować, przejdź do panelu administracyjnego WordPressa, wybierz “Wtyczki” i “Dodaj nową”, a następnie wpisz w wyszukiwarce “WooCommerce MailChimp”. Wybierz pozycję “WP WooCommerce MailChimp”, kliknij “Zainstaluj” i “Aktywuj”. Teraz wystarczy podać API Key, który znajdziesz na swoim koncie w MailChimp – jeżeli go nie masz, zarejestruj się.

Po integracji z tym systemem do wysyłania maili, będziesz mógł w łatwy sposób nimi zarządzać. Stworzysz m.in. informacje dla klientów z podziękowaniem za zrobienie zakupów, założenie konta czy przypomnienie o porzuconym koszyku. Przyda Ci się również do wysyłki newsletterów z informacją o promocjach, nowościach czy z zachętą do czytania bloga.

Integracja WooCommerce z Subiekt GT

Może się okazać, że działalność Twojej firmy nie opiera się wyłącznie na sklepie internetowym. WooCommerce umożliwia wprawdzie śledzenie statystyk sprzedaży, ale wyłącznie tych, które zaszły w obrębie tej platformy. Czyli nie będziesz mógł analizować w ten sposób wyników np. ze sklepów stacjonarnych czy sprzedaży zrealizowanej przez przedstawicieli handlowych.

W takim przypadku będziesz potrzebować systemu, który umożliwi Ci śledzenie statystyk i tworzenie ofert z jednego miejsca. Pomoże Ci w tym np. Subiekt GT, który możesz bez problemu zintegrować z WooCommerce. Będziesz jednak potrzebować w tym celu zewnętrznego programu, który zapewni, że to połączenie odbędzie się bez większych problemów. Jednym z takich programów jest SubSync, który możesz kupić za 760 zł na rok. Co istotne, integrację zrobisz z poziomu pulpitu Subiekta GT i nie będziesz musiał w tym celu korzystać z pomocy informatyka.

Tłumaczenie WooCommerce i sklepu internetowego

Osobną kwestią pozostaje kwestia wielojęzyczności sklepu internetowego. Zazwyczaj masz dostęp do polskiego tłumaczenia WooCommerce, dotyczy to jednak wyłącznie statycznych opisów (takich jak: transakcje: oferta, podsumowanie itp.). Paczki z gotowymi plikami pobierzesz z m.in. WPDesk, gdzie również jest dostępny panel dla osób chcących się przyczynić do ulepszania polskiego tłumaczenia WooCommerce.

Nieco inaczej wygląda ta kwestia w przypadku tworzenia wielojęzycznych opisów czy treści na podstronach. Chcąc uzyskać całkowite tłumaczenie sklepu internetowego, będziesz musiał dysponować określoną wtyczką do tłumaczenia WordPressa. Istnieje wiele rozwiązań w tym zakresie, zarówno darmowych (np. Polylang), jak i płatnych (np. WPML czy Weglot) rozwiązań. Niezależnie od tego, na które z nich się zdecydujesz, warto pomyśleć nad tym, aby tłumaczenie opisów produktów i usług zlecić wyspecjalizowanej firmie. W tym możemy Ci pomóc – wystarczy, że skorzystasz z naszego wygodnego formularza do zamówienia bezpłatnej oferty.

WooCommerce – łatwa integracja i sprzedaż w Internecie

Platforma WooCommerce daje znacznie więcej możliwości, niż te opisane powyżej. Przede wszystkim umożliwia jeszcze więcej integracji, które znacząco poszerzają dostępne funkcje. Korzystając z tej wtyczki, stworzysz nie tylko sklep internetowy, ale również będziesz wystawiać oferty sprzedaży w wielu różnych miejscach jednocześnie. Co więcej, zyskasz również dostęp do monitorowania sprzedaży, a także możliwość połączenia z różnymi systemami zarządzania sprzedaży w wielu kanałach. Przy tym jest to rozwiązanie niezwykle proste w obsłudze, z którym sobie poradzisz, nawet nie dysponując zaawansowaną wiedzą programistyczną. Przyda Ci się więc niezależnie od tego, jak duży biznes prowadzisz.