Model dropshipping – jak zacząć sprzedaż w wielu krajach jednocześnie?

Rozpoczęcie sprzedaży w sieci za granicą to olbrzymie wyzwanie i inwestycja, która niesie za sobą szereg koniecznych do podjęcia działań. Mowa tutaj zarówno o przygotowaniu w kwestiach rynkowo-marketingowych (zbadanie zainteresowania branżą, konkurencji, zaplanowanie kampanii reklamowych), jak i techniczno-logistycznych (tłumaczenie sklepu, magazynowanie i dostawa towaru, przewalutowanie płatności). Realizacji części zadań możesz jednak uniknąć, jeśli wcześniej w odpowiedni sposób zorganizujesz i zaplanujesz swoją pracę.

P.S. Sprawdź nasze tłumaczenie stron www.

Tłumaczymy w ponad 60 językach świata

Na czym polega dropshipping? Prowadzenie sklepu internetowego w tym modelu

Jedną z takich szans jest dropshipping – zyskujący w ostatnich latach na popularności model logistyczny, w ramach którego e-sklep może prowadzić sprzedaż towarów, których nie posiada fizycznie na swoim stanie magazynowym. Dostawą towaru zajmuje się współpracująca z nim hurtownia, natomiast sam właściciel sklepu może skupić się na rozwoju swojego biznesu chociażby pod kątem marketingowym – nie jest mu już potrzebny jego własny magazyn. Jego zyskiem jest marża, którą wlicza do cen dystrybuowanych przez siebie produktów. Taki system oznacza brak inwestycji w towar i magazyn, dzięki czemu sprzedawca może bardziej elastycznie operować płynnością finansową swojego biznesu i sprawdzić opłacalność sprzedaży danego asortymentu. Przy dużym wyzwaniu, jakim jest wejście na nowy rynek, nie trzeba nikomu tłumaczyć jakie oszczędności może przynieść obsługa sklepu internetowego w takim właśnie systemie.

Sprzedaż w dropshippingu. Na co uważać przy współpracy z hurtowniami? Prowizja, dostawa, towar

Każdy, kto uruchamiał sklep, wie, że absolutnie kluczową kwestią jest dobór odpowiedniej hurtowni. Czym kierować się, by wybrać tę najbardziej odpowiadającą profilowi Twojego sklepu i zacząć zarabiać? Jeśli myślisz o sprzedaży za granicą, zacznij od zorientowania się czy dany dostawca umożliwia wysyłkę do wybranych przez Ciebie krajów oraz jakie są jego warunki współpracy z firmami dostawczymi i koszty transportu. Dopytaj o czas realizacji zamówienia – to kluczowa sprawa, która wpływa na decyzje zakupowe Twoich klientów. Weź pod uwagę, że niektóre hurtownie prowadzą również własny sklep internetowy i przeważnie oferują w nim ceny dla klientów detalicznych, niższe od tych przedstawianych kontrahentom biznesowym. Podczas rozmów zwróć uwagę na potencjalną prowizję od sprzedaży i twardo negocjuj rabaty ilościowe, tak by w ostatecznym bilansie szacowanych kosztów wychodzić na plus.

Odpowiednia hurtownia dla Twojego sklepu internetowego – jak zarobić na dropshippingu?

Wybór odpowiedniego dostawcy determinuje późniejszą skuteczność naszej działalności. Oczywiście podstawowym kryterium w tym przypadku jest cena – standardowa marża wśród hurtowni w dropshippingu może wynosić od 20 do nawet 55% w zależności od branży i miejsca sprzedaży danych produktów. Zanim zdecydujesz się wejść ze swoją sprzedażą na zagraniczny rynek, upewnij się, że odpowiednio oszacowałeś koszty i popyt, a w rezultacie wyliczyłeś prawidłowy narzut do cen od hurtowni, która będzie spełniać Twoje oczekiwania. 

Pamiętaj, że nie możesz wrzucać wszystkich produktów do jednego worka – w przypadku każdego z nich narzut cenowy może (lub nawet powinien) być inny. Unikaj też gwałtownego podnoszenia cen produktów, na które chwilowo jest zwiększony popyt – na krótką metę jest to kuszące rozwiązanie, ale w ten sposób podkopujesz zaufanie klientów i wizerunek swojej marki.

Dostawca, sprzedawca i… system – sprzedaż produktów w dropshippingu, a integracja z hurtownią

Model sprzedaży w dropshippingu z góry nastawiony jest na znoszenie barier – zarówno biznesowych, jak i tych stricte fizycznych. Oznacza to, że w większości przypadków możesz nawiązać oficjalną współpracę z dostawcą w pełni zdalnie i w taki też sposób się z nim rozliczać. Jeśli sprzedaż produktów idzie zgodnie z Twoim planem, w trakcie rozmów z poszczególnymi dostawcami uwzględnij potencjalne możliwości integracji Twojej platformy sprzedażowej. W przypadku dużej liczby produktów, poświęcanie czasu na przesyłanie ich na Twoją witrynę będzie po prostu marnotrawstwem środków i energii, które możesz poświęcić na działania marketingowe i rozwój swojej sprzedaży w Internecie. Obecnie na rynku można znaleźć wiele platform oferujących zarówno gotowe integracje z hurtowniami, jak i możliwość stworzenia spersonalizowanych ustawień. Jednym z dostępnych rozwiązań jest oferta naszego partnera Droplo – platformy oferującej dostęp do blisko miliona produktów od kilkuset dostawców, która pozwala też na zintegrowanie swojego sklepu internetowego z daną hurtownią i błyskawiczny, masowy eksport artykułów.

Dowiedz się więcej o partnerze

Model dropshipping, a e-sklep – jak zacząć sprzedaż za granicą?

Największą zaletą sprzedaży w modelu dropshipping jest fakt, że możesz zacząć „atak” na zagraniczny rynek bez dużej inwestycji, przykładowo w kwestii powierzchni magazynowej. Dropshipping pozwala na przetestowanie popularności sprzedaży online różnych branż i produktów, a następnie szybkie i wygodne wprowadzanie zmian i korekt w zależności od tego, jakie cele chce osiągnąć właściciel sklepu internetowego. Własny biznes prowadzony w nowych okolicznościach zawsze niesie ze sobą ryzyko niepowodzenia inwestycji, warto więc szukać możliwości, które pomogą to ryzyko minimalizować.

Pamiętaj, że dropshipping wymaga precyzyjnie określonej strategii. Zanim rozpoczniesz zagraniczną sprzedaż w tym modelu, dokładnie przeanalizuj popularność produktów z Twojej branży w danym kraju, przyjrzyj się wynikom i działaniom konkurencji, a następnie określ długofalowy plan, który pozwoli Ci zagarnąć przysłowiowy kawałek tortu. Możesz nastawić się na sprzedaż dużej liczby produktów czyli tzw. „drobnicy”, których marża nie jest wysoka – wówczas Twój zarobek będzie opierał się przede wszystkim na liczbie sprzedanych artykułów. Drugą możliwością jest pójście w kierunku ścisłej specjalizacji w kilku wyselekcjonowanych, wysokomarżowych produktach, np. elektronice. W tym przypadku musisz nastawić się na niższą sprzedaż, a swój zysk oprzeć przede wszystkim na marży.

Chcesz sprzedawać za granicą? Własny sklep internetowy, a marketing i reklamacje

Prowadzenie sprzedaży w innym kraju nie należy do łatwych zadań, ale czego nie robi się dla biznesu? Dropshipping to model sprzedaży, który może znacząco ułatwić nam realizację celów, ale jeśli chcesz sprzedawać w Internecie za granicą, nie możesz zapomnieć o innych aspektach funkcjonowania swojego sklepu. Oczywistą sprawą jest przetłumaczenie wszystkich treści na stronie.

Jako dogadamycie.pl mamy w tym aspekcie duże doświadczenie i zadbamy o dokładne tłumaczenie strony internetowej z uwzględnieniem wszystkich zagadnień dotyczących technicznego SEO, co w dalszym rozrachunku będzie miało wpływ chociażby na kwestię pozycjonowania, a w rezultacie na wyniki sprzedażowe. Zadbaj też o inne działania marketingowe – stwórz profile w mediach społecznościowych komunikujące w języku Twoich nowych klientów, zaplanuj strategię publikacji zarówno w tym obszarze, jak i w reklamach na Facebooku czy w Google Display Network. Poszukaj na nowym rynku partnerów biznesowych, którzy dzięki odpowiedniej propozycji współpracy i programowi afiliacyjnemu sprawią, że wieść o Twojej ofercie będzie niosła się po sieci.

Jednym z mniej przyjemnych aspektów, o którym nie można zapomnieć, są reklamacje. Niezależnie od tego na jak wysokim poziomie oferujesz usługi, musisz liczyć się z tym, że zawsze znajdzie się ktoś, dla kogo będzie to za mało. Nie da się zadowolić wszystkich – dlatego licząc potencjalny bilans kosztów i zysków uwzględnij jakie są nawyki zakupowe konsumentów w danym kraju, czy powszechne są u nich zwroty, czy ich dokonanie jest łatwo dostępne. Koszt ten trzeba wliczyć w ryzyko swojej działalności, natomiast samo ograniczenie takich możliwości może negatywnie wpłynąć na postrzeganie Twojej marki. Dlatego tak ważny jest dokładny research sytuacji rynkowej i nawyków klientów w określonym państwie, zanim zdecydujesz się na rozszerzenie swojej sieci sprzedażowej.

Hurtownie dropshippingowe – gdzie je znaleźć?

Hurtownie działające w modelu typu dropshipping są już dosyć powszechne, zarówno w Polsce, jak i w Europie czy na całym świecie – przede wszystkim ze względu na wysoką opłacalność i oszczędność wynikającą z tego rozwiązania. Jest to dla nich po prostu kolejne, łatwo dostępne źródło dochodów i nowa metoda na pozyskanie kontrahentów biznesowych. W naszym kraju w tym modelu działa nawet kilkuset hurtowników, a kilkudziesięciu największych umożliwia transport swoich towarów do krajów ościennych lub dalej za granicę. Gotową bazę producentów i hurtowni wraz z podglądem ich pełnego asortymentu i informacjami o cenach czy stanie magazynowym możesz za darmo przeglądać w Droplo. Kolejnym miejscem, gdzie warto rozejrzeć się za dropshippingowym dostawcą są grupy na Facebooku – w Polsce funkcjonuje ich kilka, a największa – Dropshipping Polska – liczy sobie ponad 23 tysiące użytkowników. Dokonując wyboru, staraj się zaoferować swoim klientom możliwie jak największy pakiet korzyści, uwzględniając przy ocenie opinie o współpracy z dostawcą, jego asortyment, ofertę cenową, popularność wśród innych sprzedawców (potencjalna konkurencja) czy szybkość wysyłki oraz obsługę ewentualnych zwrotów.

Postaw na własny biznes dropshipping i rozwijaj swój sklep

Mam nadzieję, że powyższym tekstem rozjaśniłem Ci nieco na czym polega dropshipping i jak wygląda prowadzenie sklepu w modelu dropshippingu za granicą. Pamiętaj, że takie rozwiązanie możesz połączyć w swoim sklepie z tradycyjną formą sprzedaży wysyłkowej artykułów z Twojego magazynu. A może zastanawiasz się jak od podstaw założyć sklep internetowy oparty o taki schemat działania? Jeśli temat jest dla Ciebie interesujący, po dodatkowe materiały edukacyjne, które przykładowo wskażą Ci najczęściej popełniane błędy i pomogą Ci zwiększyć liczbę zamówień w dropshippingu, odsyłamy na blog naszego partnera Droplo.

Czytaj też:

Dlaczego warto posiadać stronę internetową w wielu językach?

Tłumaczenie słów kluczowych – 9 rzeczy, które musisz wiedzieć

System zarządzania treścią – co to jest i jaki wybrać do wielojęzycznej strony?

Dowiedz się więcej o dropshippingu