Dlaczego warto posiadać stronę internetową w wielu językach?

Własna strona internetowa niesie za sobą szereg korzyści, zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Jest to pierwsze miejsce, do którego zaglądają potencjalni klienci, zanim dokonają zakupu. Stanowi więc swego rodzaju wizytówkę firmy, mogącą wywrzeć dobre pierwsze wrażenie. Dowiedz się, dlaczego warto mieć swoją własną stronę internetową i co daje umieszczanie na niej wielojęzycznego contentu.

Wygodne tłumaczenia stron internetowych

Własna strona pozwala dotrzeć do nowych klientów

Głównym powodem, dla którego warto mieć swoją witrynę, jest możliwość pozyskania nowych klientów. Obecnie obowiązuje jedna prosta zasada – jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz. Własna strona pozwoli Ci więc dotrzeć do tych osób, które nie dokonają zakupu, dopóki nie odwiedzą firmowej witryny. Oczekują oni natychmiastowych informacji o tym, kim jesteś i czym dokładnie zajmuje się Twoja działalność.

Własna strona umożliwi Ci również prowadzenie działań na rynku międzynarodowym. Jedyne co musisz zrobić, to przetłumaczyć ją na inne języki. Według badań Common Sense Advisory aż 72% użytkowników woli korzystać z witryn dostępnych w ich ojczystym języku. Jak widać posiadanie własnej strony i umieszczanie na niej wielojęzycznych treści jest naprawdę ważne.

Profesjonalna strona zwiększa zaufanie

Co jeszcze daje własna strona internetowa? Sprawia, że firma zyskuje na wiarygodności. Obecnie każdy może stworzyć fałszywe konto na Instagramie czy Facebooku. Inaczej wygląda to w przypadku witryn, przez co stanowią one swego rodzaju gwarancję prawdziwości przedsiębiorstwa. Szczególnie mając na uwadze fakt, że wiarygodność strony można zwiększyć za pomocą certyfikatu SSL. Zdecydowana większość klientów jest bardziej skłonna zaufać tej firmie, której stronę może bez problemu znaleźć w Internecie.

Taka witryna to również dobre miejsce do budowania wizerunku profesjonalisty. Na swojej stronie przedsiębiorstwo może pochwalić się zdobytymi certyfikatami i nagrodami. W zwiększaniu zaufania i budowaniu wizerunku pomocna jest również wielojęzyczność. Firma, która działa w innych językach, sprawia wrażenie międzynarodowej marki, budzącej zaufanie nawet wśród zagranicznych odbiorców.

Prowadzenie sklepu internetowego za pomocą własnej strony

Dlaczego jeszcze warto mieć swoją stronę internetową? Ponieważ umożliwia ona jeszcze lepsze zaprezentowanie swojej oferty lub usługi. Klienci dużo chętniej decydują się na zakup, gdy widzą precyzyjne opisy i wysokiej jakości zdjęcia. Co więcej, swoją własną witrynę można wykorzystać do prowadzenia sklepu online. 

Wirtualne zakupy obecnie cieszą się rosnącą popularnością. Jest to wygodne rozwiązanie, dzięki któremu konsumenci mają dostęp do szerokiego zbioru produktów w jednym miejscu. Wszystko to bez wychodzenia z domu. Prowadzenie strony w postaci sklepu internetowego jest więc dużą szansą na zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych klientów.

Strona internetowa jest dostępna nawet wtedy, gdy Ty śpisz

Co ważne, taki sklep internetowy działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Oznacza to, że Twoje treści, usługi i produkty są cały czas dostępne dla klientów, nawet wtedy, gdy Ty nie pracujesz. Daje Ci to olbrzymią przewagę nad stacjonarnymi sklepami, działającymi tylko w określonym wymiarze godzin. 

Bycie dostępnym przez cały czas wspiera marketing i pozwala zwiększyć sprzedaż. Co więcej, umożliwia efektywną obsługę klienta, np. poprzez oparte na sztucznej inteligencji chatboty. Pomagają one w rozwiązywaniu podstawowych problemów użytkowników odwiedzających Twoją witrynę.

Dlaczego widoczność strony w wynikach wyszukiwania jest tak ważna?

Samo w sobie posiadanie własnej strony to już dużo. Mimo to warto zadbać o dość istotną rzecz, jaką jest jej optymalizacja pod kątem SEO. Proces ten ma na celu zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Tylko… po co to wszystko? Według SEOTribunal w Google jest 5,6 miliarda wyszukiwań dziennie i 63 000 wyszukiwań na sekundę każdego dnia. 

Przy takich liczbach wysoce prawdopodobne jest, że któryś z użytkowników Internetu poszukuje dokładnie tego produktu, który oferuje Twoja firma. Ważne jest więc, aby Twoja witryna wyświetlała się jako jedna z pierwszych wyników Google. Dzięki temu osoba, która szuka informacji o danym produkcie lub usłudze, będzie mogła “natknąć się” na Twoją stronę.

Jak wygląda pozycjonowanie zagranicznych stron?

Warto pamiętać o tym, że w przypadku prowadzenia wielojęzycznej strony należy zadbać o dobre tłumaczenia SEO. Zadaniem tym powinno zająć się odpowiednie biuro tłumaczeń. Dlaczego? Ponieważ pozycjonowanie zagranicznych stron wygląda nieco inaczej niż tych prowadzonych w rodzimym języku. Proces ten ma na celu umożliwić zagranicznym wyszukiwarkom zrozumienie i odpowiednie zinterpretowanie danej strony.

Ważnym elementem tłumaczeń SEO jest lokalizacja słów kluczowych – czyli fraz wpisywanych przez użytkowników w przeglądarkę. Ma ona na celu ich dostosowanie do kultury i języka danego kraju. To ważne, ponieważ dosłownie przetłumaczone słowa kluczowe mogą w ogóle nie być wyszukiwane przez użytkowników. Pozycjonując się na źle zlokalizowane frazy, możesz być pewny, że Twoja strona nie uzyska wysokich wyników w wyszukiwaniach Google.

Własna strona pozwala na lepsze poznanie swoich klientów

Co ciekawe, własna strona internetowa może pozwolić Ci na lepsze poznanie swoich klientów. Istnieje wiele narzędzi analitycznych umożliwiających zbieranie danych na ich temat. Jednym z nich jest Google Analytics, który codziennie identyfikuje i monitoruje zachowania osób odwiedzających Twoją witrynę. 

Zebrane informacje są dostępne w postaci raportów i stanowią przydatną bazę wiedzy. Dzięki nim możesz dokładnie określić grupę swoich odbiorców. Pozwoli Ci to na jeszcze lepszą optymalizację strony i skuteczniejsze podejmowanie działań marketingowych. Google Analytics da Ci dostęp do takich informacji jak: 

  • liczba osób, które w danym okresie odwiedziły Twoją stronę,
  • podstrony, które odwiedzili użytkownicy,
  • ich czas spędzony na stronie,
  • produkty / usługi, które wzbudziły ich zainteresowanie,
  • ich płeć, wiek oraz miejsce zamieszkania.

Analityka strony – mierzenie skutecznych kanałów konwersji

Google Analytics pozwala również na zidentyfikowanie źródła, z którego pozyskano użytkownika. Narzędzie to jest jeszcze bardziej skuteczne, gdy do umieszczonych na stronie adresów URL doda się parametr UTM. Pozwoli to na uzyskanie jeszcze bardziej szczegółowych informacji np. o tym, który link został kliknięty i w jakim miejscu. 

Zebrane dane pozwolą Ci sprawdzić, który z kanałów konwersji jest najbardziej skuteczny. Dzięki niemu dowiesz się, czy klienci trafiają do Ciebie poprzez media społecznościowe, Google Ads czy może z innych źródeł. Wszystko to pozwoli Ci lepiej zoptymalizować koszty przeznaczone na marketing i sprawi, że Twoje działania będą jeszcze bardziej przemyślane.

Gdzie znaleźć tłumaczenie stron internetowych?

Jak widzisz, w obecnych czasach posiadanie własnej strony jest niemalże obowiązkowe. Przynosi ono wiele korzyści i pozwala na jeszcze lepsze poznanie swoich klientów. Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem wielojęzycznej strony lub masz już swoją witrynę i chcesz ją przetłumaczyć, to chętnie Ci w tym pomożemy.

W dogadamycie.pl oferujemy wysokiej jakości tłumaczenia online. Gwarantujemy, że zlecone przez Ciebie tłumaczenia stron internetowych wykonamy z najwyższą starannością i to w jak najlepszej cenie. Zainteresowany? Dowiedz się więcej i zamów bezpłatną wycenę. Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się sprawić, że Twój internetowy biznes odniesie sukces.


Przetłumaczymy Twoją stronę