Jak przenieść biznes do Internetu?

Zdecydowana większość przedsiębiorstw obecnie decyduje się na przeniesienie swojego biznesu do Internetu. Nie ma w tym nic dziwnego, rozwiązanie to niesie za sobą wiele korzyści marketingowych. Działając online, można zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze. E-biznes wiąże się z niższymi kosztami reklam – pozwala na promocję za pomocą e-maili, artykułów na blogu oraz poprzez własną stronę internetową i pozycjonowanie. Dowiedz się, jak skutecznie przenieść biznes do Internetu.

Tłumaczenia dla biznesu

Biznes online – jak to zrobić?

Rozpoczynając biznes online, trzeba przejść przez pewne etapy. W zależności od rodzaju działalności może ich być mniej lub więcej. Przyjrzyjmy się jednak tym krokom, które dotyczą każdej firmy, bez względu na to, jakie produkty czy usługi oferuje. Oto one:

  1. Założenie firmowej strony internetowej.
  2. Otwarcie własnego internetowego sklepu. 
  3. Stworzenie profilu firmy w mediach społecznościowych.
  4. Wdrożenie w przedsiębiorstwie narzędzi do pracy zdalnej.
  5. Wybranie odpowiednich kanałów do komunikacji z klientem.
  6. Jeśli myślisz o ekspansji zagranicznej, to rozważ zamówienie tłumaczenia biznesowego.

Warto również wspomnieć o tym, że wbrew powszechnej opinii, rozpoczęcie działalności online nie wiąże się ze sporymi wydatkami na specjalistyczny sprzęt czy oprogramowanie. Nie wymaga ono również jakiejś ogromnej wiedzy technologicznej.

Własna strona internetowa – od czego zacząć?

No dobrze, a więc jak się za to wszystko zabrać? Przeniesienie biznesu do Internetu powinieneś rozpocząć od stworzenia własnej strony internetowej. Będzie ona Twoją nową e-placówką, którą będą odwiedzać Twoi e-konsumenci. Można powiedzieć, że będzie to swego rodzaju wizytówka Twojej firmy. Klienci będą mogli zapoznać się z Twoimi produktami lub usługami oraz w szybki i prosty sposób się z Tobą skontaktować. Własna strona internetowa jest więc absolutną podstawą. Jak ją założyć?

Zacznij od zarejestrowania domeny. Pamiętaj, aby nawiązywała ona do nazwy Twojej firmy, jej usług lub produktów. Ważne jest również, aby była łatwa do zapamiętywania, nie zawierała znaków specjalnych i nie naruszała praw oraz znaków towarowych innych przedsiębiorstw. Cena takiej domeny waha się od 0 do 10 zł za pierwszy rok. Jest to tzw. okres promocyjny. Wybierając dostarczyciela, zwróć szczególną uwagę na to, ile będzie wynosił koszt utrzymania domeny po pierwszym roku świadczenia usług. To on powinien być dla Ciebie najważniejszy. Zazwyczaj wynosi on około 100 zł. 

Rejestracja domeny – co dalej?

Podczas wybierania domeny warto również pomyśleć o hostingu, czyli powierzchni serwerowej na, której znajdzie się Twoja strona. Częstą praktyką jest bowiem zakup tej usługi i rejestracja domeny w jednej firmie. Rozwiązanie to jest dość praktyczne i pozwala zaoszczędzić sporą ilość pieniędzy.

Miej na uwadzę również to, że różne rodzaje stron potrzebują różnych hostingów. Jeżeli planujesz prowadzić duży sklep, możesz potrzebować serwera VPS czy nawet dedykowanego hostingu. Pamiętaj jednak, aby najpierw sprawdzić, czy zasoby taniej usługi hostingowej na pewno nie są wystarczające.

Warto mieć też się na baczności w przypadku cen promocyjnych. Firmy hostingowe mają w zwyczaju oferować pierwszy rok nawet za darmo. Przedłużenie jednak abonamentu wiąże się już z cenami znacznie przekraczające stawki rynkowe. Dlatego znacznie rozsądniejszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na usługę, która nie jest objęta promocją. Jej przedłużenie nie będzie niemiłym zaskoczeniem.

Jak założyć własny sklep internetowy?

Przyszła pora na następny krok, czyli założenie serwisu WWW. Można to zrobić na kilka sposób. Jednym z nich jest skorzystanie z instalatora aplikacji zapewnionego przez firmę hostingową. Pozwala on na zainstalowanie jednego z wielu popularnych systemów CMS, takich jak WordPress, Durpal czy Joomla.

A jak założyć sklep internetowy? W dokładnie ten sam sposób. Możesz wykorzystać prestaShop, Open Cart, Magneto lub popularną wtyczkę do WordPressa, czyli WooCommerce. Aby to zrobić, nie potrzebujesz jakiejś specjalnej wiedzy technologicznej.  Mimo to sama instalacja to nie wszystko. Stronę trzeba odpowiednio wypełnić grafikami i treściami.  

Darmowe kreatory stron www

Odpowiednie przygotowanie strony w WordPressie czy innej platformie nie jest jakimś olbrzymim wyzwaniem. Mimo to, wiele osób woli bardziej intuicyjne rozwiązania, takie jak kreatory stron WWW. Jednym z nich jest WIX. Pomaga on w wybraniu i dostosowaniu odpowiedniego dla Twojej działalności szablonu. Umożliwia również jego prostą edycję poprzez metodę “przeciągnij i upuść”. Jest naprawdę intuicyjny i daje wiele możliwości.

A może firma tworząca strony www?

Istnieje również inne rozwiązanie, a mianowicie zgłoszenie się do firmy specjalizującej się w projektowaniu stron www. Oczywiście, jest ono dość kosztowne. Warto jednak wspomnieć o tym, że tak stworzona witryna będzie naprawdę satysfakcjonująca – zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów. Z pewnością jest to inwestycja warta swojej ceny.

Ile kosztuje strona internetowa?

Skoro o cenie mowa, to ile kosztuje taka strona internetowa? Opłata za stworzenie witryny wynosi od 500 zł (gdy chcesz ją stworzyć samodzielnie) do 25 000 zł (gdy chcesz skorzystać z usług specjalnej agencji). Jest ona zależna od rodzaju strony:

  • blog WordPress – od 500 do 1 000 zł,
  • wizytówka WordPress – od 1 000 do 1 500 zł,
  • strona firmowa WordPress – od 1 500 do 3 000 zł,
  • strona WordPress Premium – od 3 000 do 4 000 zł,
  • strona dedykowana WordPress – około 5 000 zł,
  • sklep WordPress podstawowy – około 2 000 zł,
  • sklep WordPress rozszerzony –  około 3 000 zł.

Stworzenie strony wiąże się również z kosztami jej utrzymania i hostingu. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, koszt domeny wynosi około 100 zł rocznie. Koszt hostingu może wynosić około 80 zł rocznie (w przypadku serwera dedykowanego może wynosić ponad 250 zł miesięcznie). Administracja strony w doświadczonej agencji to wydatek około 100 zł za miesiąc.

Firmowy mail i media społecznościowe

Po stworzeniu własnej witryny warto pomyśleć o założeniu firmowego maila. Aby wyglądał profesjonalnie, można utworzyć go we własnej domenie. W ten sposób będzie on wyglądał tak: biuro@twojanazwa.pl. Istotne jest również założenie profili w mediach społecznościowych, np. fanpage’a na Facebooku oraz konta na Instagramie. Umożliwią Ci one szybką i skuteczną promocję – pozwolą dotrzeć do miliona użytkowników, mogących zostać Twoimi nowymi klientami. Pamiętaj, aby social media dostosować do charakteru swojej działalności.

Strona internetowa a wejście firmy na rynek zagraniczny

Jak widzisz, przeniesienie biznesu do Internetu nie jest wcale takie trudne. Faktem jest, że wymaga nakładów czasu lub pieniędzy, lecz efekt jest zdecydowanie jak najbardziej opłacalny. Biznes w Internecie to nie tylko szansa na niższe koszty marketingowe czy zdobycie nowych klientów. To również łatwy sposób na wejście na rynek zagraniczny. Internet pozwoli Ci dotrzeć do ludzi z całego świata. Dzięki temu możesz wzmocnić swoją pozycję na Polskim rynku, sprawiając wrażenie międzynarodowego przedsiębiorstwa.
Jednak aby ekspansja firmy była skuteczna, musisz zadbać o to, aby treści pojawiające się na Twojej stronie były zrozumiałe dla zagranicznych odbiorców. Jak podaje Common Sense Advisory, aż 72% użytkowników woli korzystać z witryn dostępnych w ich ojczystym języku. Jeżeli chcesz zdobyć nowych zagranicznych klientów i wzbudzić wśród nich zaufanie to musisz zadbać o wysokiej jakości tłumaczenia stron www.

Sprawdź też:

Przetłumaczyć Ci biznes?