Najlepsze książki biznesowe w języku angielskim – polecane przez ludzi sukcesu część 2

Opublikowane w dniu przez

Jakiś czas temu na naszym blogu polecaliśmy Wam trzy anglojęzyczne publikacje światowej sławy inwestorów i biznesmenów, którzy na ich łamach dzielili się swoim doświadczeniem z początkującymi przedsiębiorcami. Dziś do proponowanych wcześniej pozycji autorstwa Roberta Kiyosakiego, Pata Flynna i Chrisa Guillebeau dołączamy kolejne — koniecznie sprawdźcie jakie!

Czytaj Najlepsze książki biznesowe w języku angielskim polecane przez ludzi sukcesu >>>

1# „Jednominutowy menedżer”, Ken Blanchard, Spencer Johnson

Angielski tytuł brzmi „The One Minute Manager”, a książka ukazała się w 1982 roku (polskie wydanie pojawiło się w 2011 roku). Jest to stosunkowo krótka, licząca 112 stron publikacja, która zawiera porady dotyczące nie tylko efektywnego osiągania celów zawodowych, ale również osobistych. Autorzy dzielą się w niej trzema prostymi metodami, które zostały nazwane kolejno: Jednominutowe Cele, Jednominutowe Pochwały oraz Jednominutowe Reprymendy.

Przesłanie książki pomimo upływu lat jest uniwersalne, a zawarte w niej rady z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez kolejne pokolenia menedżerów.

#2 „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej”, Patrick Lencioni

„The Five Dysfunctions of a Team” to książka, która ukazała się w 2002 roku i jest również dostępna w języku polskim. Autor prezentuje w niej pięć bolączek związanych z zarządzaniem zespołem, z którymi musi zmierzyć się każdy menedżer. Wśród nich wymienia brak zaufania, obawę przed konfliktem, brak zaangażowania, unikanie odpowiedzialności, brak dbałości o wyniki. Działanie i wpływ każdej dysfunkcji są dokładnie przedstawione wraz z podaniem środków zaradczych, ułatwiających przezwyciężenie trudności i budowanie silnej pozycji lidera.

Autor sugeruje kompleksowe podejście do zagadnienia i rozwiązywanie wskazanych problemów jednego po drugim. W przeciwnym razie możemy spodziewać się efektu domina, kiedy zaniechanie działania w jednym przypadku może zniszczyć to, co do tej pory wypracowaliśmy.

#3 „Wywieranie wpływu na ludzi”, Robert B. Cialdini

Publikacja z 1984 roku (na polski rynek trafiła w latach 90.), której oryginalny tytuł brzmi „Influence: Science and Practice”, to efekt 15 lat badań pracy autora, który zawodowo zajmuje się psychologią społeczną. Opisał w niej sześć zasad, dzięki którym możemy dotrzeć do innych osób i wpłynąć na ich zachowanie, aby było zgodne z naszymi oczekiwaniami (np. w przypadku osoby zarządzającej zespołem, której podwładni mają określone wskaźniki do zrealizowania).

Są to: wzajemność (przyjęło się, że zazwyczaj odwdzięczamy się za pomoc), zobowiązanie i konsekwencja (wiele osób chce być konsekwentnymi w swoich działaniach), dowód społeczny (w myśl twierdzenia, że inni robią tak samo), sympatia (przeniesienie uczuć dotyczących osoby na prezentowaną przez nią propozycję), autorytet (większe zaufanie do osób znanych, które cieszą się popularnością), niedobór (ludzie mają tendencję do większego interesowania się rzeczami, których za chwilę może zabraknąć).

#4 „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera”, Alexander Osterwalder

„Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers” z 2010 roku to publikacja dla ludzi, którzy myślą o własnym biznesie i nie boją się zamienić planów w rzeczywiste działania.

Książka prezentuje różne modele prowadzenia biznesu zaprezentowane przez 470 przedsiębiorców z 45 krajów i pomaga je dostosować do stworzenia strategii rozwoju własnej firmy. Dzięki niej początkujący przedsiębiorcy dowiedzą się jak budować kanały dystrybucji, pozyskiwać klientów i partnerów, a także minimalizować straty.

Czy znacie niektóre w wyżej zaprezentowanych publikacji? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach. Napiszcie też, jakie książki biznesowe polecacie.