Blog
Podpis kwalifikowany dla tłumacza przysięgłego – pytania i odpowiedzi
Od 2004 roku każdy Tłumacz przysięgły może poświadczać tłumaczenia za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego, który weryfikowany jest na bazie ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Podpis kwalifikowany jest zrównany z własnoręcznym podpisem tłumacza i honorowany we wszystkich krajach członkowskich Unii Europejskiej na podstawie regulacji eIDAS.
Rejestracja firmy w UK po Brexicie – jak to wygląda?
Wielka Brytania w Unii Europejskiej? To już przeszłość. Od 1 stycznia 2021 roku Brexit stał się faktem. Wraz z nim pojawiło się kilka nowych uwarunkowań prawnych prowadzenia własnego biznesu w UK. Warto wiedzieć, co się zmieni a co będzie działać dokładnie na takich samych zasadach, co przedtem. Rejestracja w UK po Brexicie. Jak to obecnie […]
Sklep internetowy a sprzedaż zagraniczna – jak to ugryźć?
Prowadzenie sklepu internetowego opiera się o jeden fundament, który jest wspólny dla każdego biznesu. Brak rozwoju oznacza cofanie się w realiach rynkowych. Prędzej czy później musisz zacząć więc skalować działalność gospodarczą, a to wiąże się z kolei z wejściem na rynki zagraniczne. Odniesienie sukcesu w nowych realiach wymaga podjęcia odpowiednich przygotowań. Sklep internetowy a sprzedaż […]
Jak zrobić webinar i jak go przetłumaczyć?
Webinary cieszą się coraz większą popularnością. Nic w tym dziwnego, skoro zapewne sam dążysz do coraz lepszej organizacji własnego czasu, tak wolnego, jak i zawodowego. Jest to również bezpieczna forma spotkania, szczególnie przydatna w okresach epidemii czy innych zagrożeń wirusologicznych. Jak zrobić webinar i jak go przetłumaczyć?
Tłumaczenia ze słuchu – jakie są rodzaje?
Tłumaczenia mają różne oblicza. Mogą być tłumaczenia pisemne, tłumaczenia przysięgłe, a także tłumaczenia ze słuchu. Te ostatnie z wymienionych są szczególnie interesujące, chociażby ze względu na liczne ich rodzaje i fakt, jak mocno się od siebie różnią. Co więcej, każdy rodzaj tłumaczenia ustnego sprawdzi się w różnych okolicznościach. Co musisz wiedzieć o tłumaczeniach ze słuchu?
Narzędzia CAT dla Tłumacza – Trados i alternatywy
Rozwój technologii wiąże się z wieloma nowymi możliwościami w każdej branży, również tej tłumaczeniowej. Przeznaczeniem wielu z nich jest wspieranie codziennej aktywności zawodowej. Dokładnie takie są narzędzia CAT dla Tłumaczy, dzięki którym możesz tłumaczyć szybciej, lepiej i efektywniej. Poznaj najlepsze rozwiązania na rynku, w tym Trados i jego alternatywy.
Tłumaczenie mowy w czasie rzeczywistym – jak to działa?
Tłumaczenia spotkań online mają różne oblicza. Szczególnym ich rodzajem jest tłumaczenie mowy w czasie rzeczywistym. W gruncie rzeczy jest to swojego rodzaju przekład ustny, który można wykonać na kilka różnych sposobów. Może więc się nimi zajmować zarówno człowiek, algorytm, jak i Tłumacz wspierany nowoczesnymi technologiami. Jak działa tłumaczenie mowy w czasie rzeczywistym? Jak się za […]
Proofreading a tłumaczenie, czyli wszystko o dobrych tłumaczeniach
Tłumaczenia mają bardzo różne oblicza. Mogą być bezpośrednie, mogą być z lokalizacją, kontekstowe, symultaniczne, konsekutywne, poświadczone… Wymieniać można w nieskończoność. Niezależnie jednak od rodzaju warto rozważyć zlecenie dodatkowej korekty tekstu (proofreadingu), której celem jest zagwarantowanie jak największej poprawności językowej. Proofreading a tłumaczenie – jakie to ma znaczenie?
Jakie są hurtownie dropshipping? Handel w Polsce i za granicą.
Wartość rynku e-commerce rośnie coraz szybciej z roku na rok. Szacuje się, że tylko w samej Polsce przekroczy on 70 mld złotych w 2020 roku. Warto przytoczyć, że na całym świecie w 2019 roku ta wartość wyniosła ponad 3,5 biliona dolarów. To wystarczający powód, aby założyć własną firmę e-commerce. Istnieje kilka modeli biznesowych, które umożliwiają […]
Tłumaczenia zdalne spotkań online – webinary, rozmowy online, telekonferencje
Spotkania w Internecie cieszą się coraz większą popularnością. W relacjach społecznych trend ten jest widoczny już od wielu lat, a w związku z różnego rodzaju perturbacjami coraz wyraźniej zarysowuje się również i w obszarze biznesowym. Jest to też powód rosnącego zainteresowania prowadzenia konferencji, szkoleń czy spotkań biznesowych za pomocą takich platform, jak Zoom, Skype oraz […]
Jak stworzyć skuteczny newsletter? Jak tłumaczyć maile?
Kampanie mailingowe to wciąż potężne narzędzie do komunikacji z klientami. W dobie dynamicznie rozwijających się systemów antyspamowych trzeba jeszcze więcej uwagi przykładać do jakości wysyłanych maili, o ile chcesz zadbać o wysoką skuteczność takich działań. Wyzwanie jest jeszcze poważniejsze, jeśli jako firma działasz na rynkach międzynarodowych. Powinieneś wówczas wiedzieć, jak stworzyć skuteczny newsletter oraz o […]
Tłumaczenie filmów, czyli jak to wygląda od kuchni
Tłumaczenie filmów to intrygujące wyzwanie dla każdego Tłumacza. Jest to również zajęcie często traktowane jako prestiżowe. Dużą uwagę należy poświęcić jakości, ponieważ tego typu przekłady trafiają do szerokiego grona odbiorców, w tym zarówno krytyków filmowych, jak i osób, które z jakiegoś powodu chcą obejrzeć daną produkcję. Tym samym sporo oglądających może bardzo negatywnie odnieść się […]
Tłumaczenia ustne, czyli tłumaczenie symultaniczne i konsekutywne
Tłumaczenia ustne są nieodłączną częścią każdej działalności biznesowej czy akademickiej. To dzięki nim osoby z różnych krajów mogą się ze sobą dogadać w trakcie jednego spotkania. W zależności od charakteru meetingu, wykorzystywane są różne metody takich przekładów, do najczęstszych zaś należy tłumaczenie symultaniczne i konsekutywne. Jakie są różnice między nimi? Kiedy i jakie tłumaczenia ustne […]
Strona internetowa czy aplikacja mobilna? Od czego zacząć?
Strona internetowa czy aplikacja mobilna? Rozpoczynając działalność gospodarczą z całą pewnością zadałeś sobie to pytanie. Jest bardzo na miejscu, szczególnie mając na względzie fakt, jak bardzo należy zadbać o obecność i świadomość dopiero co startującego biznesu. Obecnie ponad 60% całego ruchu w Internecie to ruch z urządzeń mobilnych, toteż zasadne jest pytanie co uruchomić pierwsze […]
Jak założyć konto w banku w Luksemburgu? Kto może to zrobić?
Żyjąc lub prowadząc firmę w Luksemburgu, musisz posiadać swoje konto bankowe. Jest to niezbędny element, dzięki któremu możesz wykonywać wiele codziennych czynności. Takich jak chociażby zakupy przez Internet, opłacenie podatków czy gromadzenie oszczędności. Jak założyć więc konto w banku w Luksemburgu? Kto może to zrobić i po co w ogóle to robić?
Co to jest tłumaczenie maszynowe? Definicja, typy, zalety i wady
Tłumaczenie maszynowe, tłumaczenie automatyczne – to definicja odnosząca się do przekładu z jednego języka na drugi bez udziału człowieka. W dobie rozwijających się technologii informatycznych jest to dział tzw. “językoznawstwa komputerowego”, który z każdym rokiem staje się coraz sprawniejszy. Czy tak dynamiczny rozwój tej dziedziny oznacza, że maszyny już wkrótce zastąpią człowieka również i w […]
Transkrypcja a transliteracja – czym to się różni? Jak zrobić transkrypcję w wygodny sposób?
Tłumaczenia mają bardzo różne oblicza. Niekiedy dostajesz po prostu tekst, który musisz przełożyć na inny język, innym razem otrzymujesz nagranie, które również musisz przetłumaczyć. Zadania nie ułatwia moment, w którym musisz dostarczyć to tłumaczenie w postaci spisanego tekstu. Ręczne przepisywanie tego, co odsłuchujesz, jest bardzo czasochłonne. Jak zrobić transkrypcję w wygodny sposób? Czym w ogóle […]
Jak założyć konto w banku w Niemczech? Dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć.
Niezależnie od tego, czy pracujesz w Niemczech czy prowadzisz działalność gospodarczą za granicą, z całą pewnością przyda Ci się niemiecki rachunek bankowy. Jest to podstawa do wielu czynności, jak chociażby wpływy wynagrodzenia, rozliczenia z klientami czy rozliczenia podatkowe. Jak założyć konto w banku w Niemczech? Istnieje kilka rzeczy, o których powinieneś pamiętać.
Jak założyć konto w banku w Szwajcarii? Jak działa system bankowy w Szwajcarii?
Szwajcaria jest niezwykle interesującym krajem i to zarówno z punktu widzenia historycznego, kulturowego, jak i czysto finansowego. Jest to niewielkie państwo, leżące na pograniczu wpływu trzech dużych kręgów kulturowych, czyli Francji, Niemiec oraz Włoch. Nie jest ani członkiem Unii Europejskiej, ani Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a mimo wszystko należy do jednych z najbogatszych państw w Europie. […]
Jeszcze lepsze tłumaczenia pisemne, czyli rzecz o wyborze dziedziny tłumaczenia
Zlecając tłumaczenie pisemne zależy Ci na tym, aby otrzymać usługę jak najwyższej jakości. Jest to dla nas bardziej, niż oczywiste. Sami wychodzimy z założenia, że doskonalenie nie ma końca, w związku z czym nieustannie poprawiamy wszelkie procesy. Założenie jest jedno – dostarczyć Ci maksimum satysfakcji. Wychodząc naprzeciw Twoim potrzebom, stworzyliśmy nową funkcję, jaką jest wybór […]
Tłumaczenia biznesowe – dla kogo są i dlaczego powinny być wysokiej jakości?
Tłumaczenia biznesowe są niezbędne, jeśli myślisz o ekspansji zagranicznej swojej firmy. Dotyczą one praktycznie każdego aspektu funkcjonowania przedsiębiorstwa, począwszy na tłumaczeniu strony internetowej, przez opisy produktów w sklepach online, dokumentów, ofert, ulotek, aż po rozmowy telefoniczne oraz spotkania. Decydując się na współpracę z profesjonalistami, sam będziesz postrzegany jako profesjonalista. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na […]
Co to jest lead magnet? Jak prowadzić wielojęzyczne kampanie?
Spis treści1 Co to jest lead magnet?2 Jakie są działania typu lead magnet?3 Jakie są narzędzia do lead magnet?3.1 Systemy mailingowe w lead magnet3.2 Lead magnet a remarketing3.3 Landing page w lead magnet4 Jak prowadzić wielojęzyczny lead magnet?4.1 Tłumaczenie landing page4.2 Wielojęzyczne bazy danych i maile w kilku językach4.3 Wielojęzyczne kampanie reklamowe na Facebooku5 Jakie […]
Self publishing – co to jest? Kiedy warto przetłumaczyć swoją książkę?
Jak zapewne zauważyłeś, coraz więcej autorów decyduje się na publikację i promocję książki na własną rękę. Z takim podejściem wiąże się kilka korzyści, przede wszystkim finansowych, ale też i całkiem spore ryzyko, ponieważ w ten sposób pozbywasz się wsparcia doświadczonego wydawnictwa. Niemniej wraz z rozwojem Internetu rozwija się i self publishing. Co to jest, jak […]
Rejestracja firmy na Łotwie – kto może to zrobić? Czy to się opłaca?
Nawet niewielkie kraje mają wielkie wizje. Najlepiej o tym świadczy przykład Łotwy, czyli bardzo małego państwa leżącego nad Bałtykiem. Mieszka w nim niespełna 2 mln mieszkańców, co w sumie daje znacznie mniejszą populację od największych europejskich stolic. Co nie oznacza, że jest to miejsce całkowicie nieatrakcyjne dla zagranicznych przedsiębiorców. Jest wręcz przeciwnie. Dodając do tego […]
Tłumaczenie sklepu internetowego – jak to zrobić dobrze?
Tłumaczenie sklepu internetowego to zadanie składające się z wielu różnych procesów. Na jego jakość wpływa sporo czynników, o co warto zadbać. Głównie dlatego, że własne miejsce w Internecie to coś znacznie więcej, niż tylko wizytówka firmy. To przede wszystkim podstawa wszystkich działań, wchodzących w skład szeroko pojętego digital marketingu. Dowiedz się, jak zadbać o dobre […]
Jak zlecić tłumaczenie strony internetowej? O czym powinieneś pamiętać?
Strona internetowa jest podstawą wszystkich działań związanych z marketingiem internetowym. W związku z tym ma ogromne znaczenie również w kontekście docierania do zagranicznych odbiorców i to niezależnie tego, czy chodzi o samych czytelników bloga czy klientów sklepu internetowego. Jak zlecić tłumaczenie strony internetowej, aby zapewnić sobie skuteczną komunikację z odbiorcami zagranicznymi?
Jak zadbać o dobre tłumaczenie bloga firmowego? Komu to zlecić?
Prowadzenie bloga firmowego to nieodłączny element content marketingu. Pozwala na osiągnięcie wielu celów biznesowych, w tym generowanie profilowanego ruchu użytkowników na stronę internetową z wyników wyszukiwania. Pełni rolę również w kreowaniu wizerunku profesjonalisty poprzez dzielenie się wiedzą. Decydując się jednak na wyjście do zagranicznych odbiorców, warto pomyśleć o tym, w jaki sposób zadbać o dobre […]
Jak stworzyć podcast? Jakie są najpopularniejsze podcasty w Polsce?
Rozwijająca się konkurencja sprawia, że należy szukać coraz to nowszych sposobów na budowanie przewagi rynkowej. Jednym z tych rozwiązań jest content marketing, który na ogół opiera się na trzech formach prezentowania treści: tekstów, video i audio. Jednym ze sposobów dystrybucji treści audio (i coraz częściej video) jest podcasting. Jak stworzyć podcast i jakie są najpopularniejsze […]
Jak założyć konto w banku w Estonii? Czy można to zrobić przez Internet?
Myślisz o tym, jak założyć firmę w Estonii? Cała procedura administracyjna jest niezwykle prosta i co więcej, możesz to zrobić całkowicie przez Internet. W podobnie prosty sposób założysz konto w banku w Estonii, chociaż w tym przypadku mogą wystąpić po drodze pewne komplikacje. Jak to wygląda w praktyce? Co zrobić, gdy estoński bank nie pozwoli […]
Co to jest CMS? Jaki system zarządzania treścią do wielojęzycznej strony wybrać?
Przymierzasz się do prowadzenia własnej strony internetowej? Może już masz swoje miejsce w sieci, ale chcesz w wygodny sposób zarządzać tym, co znajduje się na Twojej stronie? Niezależnie od intencji, powinieneś wiedzieć, co to jest system zarządzania treścią. Jeśli natomiast planujesz prowadzić wielojęzyczny serwis, powinieneś wiedzieć, jaki CMS najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.
Jak założyć firmę w Estonii? Czy warto to zrobić?
Optymalizacja kosztów w firmie to podstawowe wyzwanie, z jakim musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca i to prędzej, niż później. Jednym z najlepszych i najpopularniejszych rozwiązań jest po prostu założenie firmy w kraju, w którym koszty prowadzenia działalności gospodarczej są niskie. Najczęściej zagraniczni przedsiębiorcy zakładają firmy na Malcie czy na Cyprze. Warto jednak wiedzieć, że również […]
Jak założyć firmowe konto w banku na Malcie? Jakie dokumenty są potrzebne?
Optymalizacja podatkowa to powszechny i popularny sposób na obniżenie comiesięcznych kosztów prowadzenia firmy. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego rezultatu jest m.in., rejestracja firmy na Malcie. Chociaż to jeden z najmniejszych europejskich krajów, to oferuje całkiem duże możliwości dla zagranicznych przedsiębiorców. Decydując się na rejestrację spółki w tym kraju musisz wiedzieć o jeszcze jednej kwestii, […]
Jak stworzyć wielojęzyczną reklamę na Facebooku i jak się tam reklamować?
Prowadząc firmę zapewne sam zauważyłeś, że „być na Facebooku” to nie wszystko. Nie wystarczy założenie strony firmy, aby zostać zauważonym przez klientów. Szczególnie po zmianach w algorytmie. Od jakiegoś czasu zasięgi na firmowych fanpage’ach spadają, co wynika z prostego faktu — Facebook przypisał wyższy priorytet do publikacji z profili firmowych. Wyjściem z tej sytuacji jest […]
Jak założyć firmę na Malcie? Czy to się opłaca?
Na pewnym etapie rozwijania własnej firmy przychodzi moment rozważania, czy istnieje możliwość przeprowadzenia optymalizacji podatkowej. Głównie po to, aby płacić niższe podatki. Pewne możliwości stwarza swoboda prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Unii Europejskiej. Zgodnie z jej założeniem, teoretycznie istnieje możliwość zarejestrowania firmy w dowolnym państwie członkowskim. Jeżeli interesuje Ciebie kwestia, jak założyć firmę na Malcie […]
Jak założyć firmę w Norwegii? Co to jest spółka AS, NUF i enkelpersonforetak?
Ilu jest Polaków w Norwegii? Według oficjalnych statystyk, norweska Polonia to ok. 100 tys. osób, co stanowi mniej więcej 2% całej populacji kraju fiordów. Okazuje się, że polska społeczność w tym kraju jest bardzo przedsiębiorcza, ponieważ zgodnie z oficjalnymi informacjami z norweskiego urzędu statystycznego, nad fiordami działa ok. 40 tys. polskich podmiotów gospodarczych. Prawdopodobnie ogromny […]
Tłumaczenia techniczne – co to jest, jak zlecać i o czym pamiętać?
Instrukcja obsługi, specyfikacja techniczna, certyfikaty – spotykasz się z tym na co dzień, prawda? Nawet jeśli czytasz je po polsku to warto wiedzieć, że wiele z tych dokumentów powstało w innym kraju. Możesz się z nimi zapoznać wyłącznie dzięki temu, że konkretna firma zadbała o tłumaczenia techniczne. Im lepszej są jakości, tym więcej cennych informacji […]
Jak sprawdzić stronę internetową? O czym pamiętać podczas tłumaczenia?
Postępująca cyfryzacja sprawia, że praktycznie już każda firma ma swoją stronę internetową, a jeżeli jej nie ma – to wkrótce będzie miała. Szacuje się, że obecnie na świecie istnieje ponad 1,5 mld stron internetowych, z czego 200 milionów jest aktywnych. Warto nadmienić do tego fakt postępującej globalizacji i wzrostu wartości handlu międzynarodowego. Zacieranie się granic […]
Jak założyć firmę na Słowacji? Jakie są podatki dla firm na Słowacji?
Znasz li ten kraj, w którym tylko 20% VATu należy płacić? Jeżeli nie, to nie musisz daleko szukać. Wystarczy wyjechać tuż za południową granicę Polski, a konkretnie – do Słowacji. W tym państwie obowiązuje dokładnie taka stawka VAT, a do tego dochodzą jeszcze inne liczne udogodnienia dla firm. To z tego powodu coraz więcej polskich […]
Transkreacja w biznesie – co to jest i jak korzystać?
Planując wyjście ze swoją ofertą na nowy i zagraniczny rynek, decydujesz się na zwykłe tłumaczenie tekstów biznesowych, sloganów, postów i innych komunikatów do nowych odbiorców. Efekt może Cię jednak nie zadowolić, ponieważ szybko okaże się, że zainteresowanie nową marką jest dalekie od przyjętych założeń. Stało się tak prawdopodobnie dlatego, że nie zadbałeś o właściwą transkreację. […]
Jak przetłumaczyć reklamę w Google i na Facebooku?
Reklamy typu outdoor (czyli: zewnętrzne) już nie są tak skuteczne, jak kiedyś. Wpływa na to kilka czynników, zaś do najważniejszych należy zaliczyć: formalno-prawne (uchwały miejskie zakazujące tych reklam), jak i efektywnościowe (m.in. ograniczone możliwości wyboru grupy docelowej). Z tego powodu coraz więcej firm decyduje się na wzmocnienie swojej obecności w Internecie. Jak wynika z badań […]