Blog - strona 5
Transkrypcja a transliteracja – czym to się różni? Jak zrobić transkrypcję w wygodny sposób?
Tłumaczenia mają bardzo różne oblicza. Niekiedy dostajesz po prostu tekst, który musisz przełożyć na inny język, innym razem otrzymujesz nagranie, które również musisz przetłumaczyć. Zadania nie ułatwia moment, w którym musisz dostarczyć to tłumaczenie w postaci spisanego tekstu. Ręczne przepisywanie tego, co odsłuchujesz, jest bardzo czasochłonne. Jak zrobić transkrypcję w wygodny sposób? Czym w ogóle […]
Jak założyć konto w banku w Niemczech? Dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć.
Niezależnie od tego, czy pracujesz w Niemczech czy prowadzisz działalność gospodarczą za granicą, z całą pewnością przyda Ci się niemiecki rachunek bankowy. Jest to podstawa do wielu czynności, jak chociażby wpływy wynagrodzenia, rozliczenia z klientami czy rozliczenia podatkowe. Jak założyć konto w banku w Niemczech? Istnieje kilka rzeczy, o których powinieneś pamiętać.
Czym jest lejek sprzedażowy i jak go zbudować w wielojęzycznej firmie?
Sprzedaż jest najważniejszym elementem każdej firmy, która chce zarabiać. To od jej wielkości zależy rentowność prowadzonego biznesu. Równie ważne są też drogi, które prowadzą do zamknięcia sprzedaży, a także wszelkich innych działań wynikających z obsługi po finalizacji transakcji. Taką drogą jest lejek sprzedażowy, który jeśli jest dobrze zbudowany, pozwala wygenerować znaczący wzrost przychodów. Czym on […]
Jak założyć konto w banku w Szwajcarii? Jak działa system bankowy w Szwajcarii?
Szwajcaria jest niezwykle interesującym krajem i to zarówno z punktu widzenia historycznego, kulturowego, jak i czysto finansowego. Jest to niewielkie państwo, leżące na pograniczu wpływu trzech dużych kręgów kulturowych, czyli Francji, Niemiec oraz Włoch. Nie jest ani członkiem Unii Europejskiej, ani Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a mimo wszystko należy do jednych z najbogatszych państw w Europie. […]
Jeszcze lepsze tłumaczenia pisemne, czyli rzecz o wyborze dziedziny tłumaczenia
Zlecając tłumaczenie pisemne zależy Ci na tym, aby otrzymać usługę jak najwyższej jakości. Jest to dla nas bardziej, niż oczywiste. Sami wychodzimy z założenia, że doskonalenie nie ma końca, w związku z czym nieustannie poprawiamy wszelkie procesy. Założenie jest jedno – dostarczyć Ci maksimum satysfakcji. Wychodząc naprzeciw Twoim potrzebom, stworzyliśmy nową funkcję, jaką jest wybór […]
Tłumaczenia biznesowe – dla kogo są i dlaczego powinny być wysokiej jakości?
Tłumaczenia biznesowe są niezbędne, jeśli myślisz o ekspansji zagranicznej swojej firmy. Dotyczą one praktycznie każdego aspektu funkcjonowania przedsiębiorstwa, począwszy na tłumaczeniu strony internetowej, przez opisy produktów w sklepach online, dokumentów, ofert, ulotek, aż po rozmowy telefoniczne oraz spotkania. Decydując się na współpracę z profesjonalistami, sam będziesz postrzegany jako profesjonalista. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na […]
Co to jest lead magnet? Jak prowadzić wielojęzyczne kampanie?
Spis treści1 Co to jest lead magnet?2 Jakie są działania typu lead magnet?3 Jakie są narzędzia do lead magnet?3.1 Systemy mailingowe w lead magnet3.2 Lead magnet a remarketing3.3 Landing page w lead magnet4 Jak prowadzić wielojęzyczny lead magnet?4.1 Tłumaczenie landing page4.2 Wielojęzyczne bazy danych i maile w kilku językach4.3 Wielojęzyczne kampanie reklamowe na Facebooku5 Jakie […]
Self publishing – co to jest? Kiedy warto przetłumaczyć swoją książkę?
Jak zapewne zauważyłeś, coraz więcej autorów decyduje się na publikację i promocję książki na własną rękę. Z takim podejściem wiąże się kilka korzyści, przede wszystkim finansowych, ale też i całkiem spore ryzyko, ponieważ w ten sposób pozbywasz się wsparcia doświadczonego wydawnictwa. Niemniej wraz z rozwojem Internetu rozwija się i self publishing. Co to jest, jak […]
Rejestracja firmy na Łotwie – kto może to zrobić? Czy to się opłaca?
Nawet niewielkie kraje mają wielkie wizje. Najlepiej o tym świadczy przykład Łotwy, czyli bardzo małego państwa leżącego nad Bałtykiem. Mieszka w nim niespełna 2 mln mieszkańców, co w sumie daje znacznie mniejszą populację od największych europejskich stolic. Co nie oznacza, że jest to miejsce całkowicie nieatrakcyjne dla zagranicznych przedsiębiorców. Jest wręcz przeciwnie. Dodając do tego […]
Tłumaczenie sklepu internetowego – jak to zrobić dobrze?
Tłumaczenie sklepu internetowego to zadanie składające się z wielu różnych procesów. Na jego jakość wpływa sporo czynników, o co warto zadbać. Głównie dlatego, że własne miejsce w Internecie to coś znacznie więcej, niż tylko wizytówka firmy. To przede wszystkim podstawa wszystkich działań, wchodzących w skład szeroko pojętego digital marketingu. Dowiedz się, jak zadbać o dobre […]
Jak zlecić tłumaczenie strony internetowej? O czym powinieneś pamiętać?
Strona internetowa jest podstawą wszystkich działań związanych z marketingiem internetowym. W związku z tym ma ogromne znaczenie również w kontekście docierania do zagranicznych odbiorców i to niezależnie tego, czy chodzi o samych czytelników bloga czy klientów sklepu internetowego. Jak zlecić tłumaczenie strony internetowej, aby zapewnić sobie skuteczną komunikację z odbiorcami zagranicznymi?
Jak zadbać o dobre tłumaczenie bloga firmowego? Komu to zlecić?
Prowadzenie bloga firmowego to nieodłączny element content marketingu. Pozwala na osiągnięcie wielu celów biznesowych, w tym generowanie profilowanego ruchu użytkowników na stronę internetową z wyników wyszukiwania. Pełni rolę również w kreowaniu wizerunku profesjonalisty poprzez dzielenie się wiedzą. Decydując się jednak na wyjście do zagranicznych odbiorców, warto pomyśleć o tym, w jaki sposób zadbać o dobre […]
Jak stworzyć podcast? Jakie są najpopularniejsze podcasty w Polsce?
Rozwijająca się konkurencja sprawia, że należy szukać coraz to nowszych sposobów na budowanie przewagi rynkowej. Jednym z tych rozwiązań jest content marketing, który na ogół opiera się na trzech formach prezentowania treści: tekstów, video i audio. Jednym ze sposobów dystrybucji treści audio (i coraz częściej video) jest podcasting. Jak stworzyć podcast i jakie są najpopularniejsze […]
Jak założyć konto w banku w Estonii? Czy można to zrobić przez Internet?
Myślisz o tym, jak założyć firmę w Estonii? Cała procedura administracyjna jest niezwykle prosta i co więcej, możesz to zrobić całkowicie przez Internet. W podobnie prosty sposób założysz konto w banku w Estonii, chociaż w tym przypadku mogą wystąpić po drodze pewne komplikacje. Jak to wygląda w praktyce? Co zrobić, gdy estoński bank nie pozwoli […]
Co to jest CMS? Jaki system zarządzania treścią do wielojęzycznej strony wybrać?
Przymierzasz się do prowadzenia własnej strony internetowej? Może już masz swoje miejsce w sieci, ale chcesz w wygodny sposób zarządzać tym, co znajduje się na Twojej stronie? Niezależnie od intencji, powinieneś wiedzieć, co to jest system zarządzania treścią. Jeśli natomiast planujesz prowadzić wielojęzyczny serwis, powinieneś wiedzieć, jaki CMS najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.
Co to jest reputacja adresu email, czyli jak poprawić dostarczalność email marketingu
Co to jest reputacja adresu email, reputacja IP i domeny? Jakie to ma znaczenie w email marketingu? O tych kwestiach nie mówi się powszechnie, jednak jak wskazuje praktyka – te wskaźniki mają ogromne znaczenie w powodzeniu lub niepowodzeniu kampanii mailingowych. Ostatecznie to od reputacji adresu email zależy, czy wszyscy subskrybenci dostaną od Ciebie newsletter, czy […]
Jak założyć firmę w Estonii? Czy warto to zrobić?
Optymalizacja kosztów w firmie to podstawowe wyzwanie, z jakim musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca i to prędzej, niż później. Jednym z najlepszych i najpopularniejszych rozwiązań jest po prostu założenie firmy w kraju, w którym koszty prowadzenia działalności gospodarczej są niskie. Najczęściej zagraniczni przedsiębiorcy zakładają firmy na Malcie czy na Cyprze. Warto jednak wiedzieć, że również […]
Jak założyć firmowe konto w banku na Malcie? Jakie dokumenty są potrzebne?
Optymalizacja podatkowa to powszechny i popularny sposób na obniżenie comiesięcznych kosztów prowadzenia firmy. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego rezultatu jest m.in., rejestracja firmy na Malcie. Chociaż to jeden z najmniejszych europejskich krajów, to oferuje całkiem duże możliwości dla zagranicznych przedsiębiorców. Decydując się na rejestrację spółki w tym kraju musisz wiedzieć o jeszcze jednej kwestii, […]
Jak stworzyć wielojęzyczną reklamę na Facebooku i jak się tam reklamować?
Prowadząc firmę zapewne sam zauważyłeś, że „być na Facebooku” to nie wszystko. Nie wystarczy założenie strony firmy, aby zostać zauważonym przez klientów. Szczególnie po zmianach w algorytmie. Od jakiegoś czasu zasięgi na firmowych fanpage’ach spadają, co wynika z prostego faktu — Facebook przypisał wyższy priorytet do publikacji z profili firmowych. Wyjściem z tej sytuacji jest […]
Jak założyć firmę na Malcie? Czy to się opłaca?
Na pewnym etapie rozwijania własnej firmy przychodzi moment rozważania, czy istnieje możliwość przeprowadzenia optymalizacji podatkowej. Głównie po to, aby płacić niższe podatki. Pewne możliwości stwarza swoboda prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Unii Europejskiej. Zgodnie z jej założeniem, teoretycznie istnieje możliwość zarejestrowania firmy w dowolnym państwie członkowskim. Jeżeli interesuje Ciebie kwestia, jak założyć firmę na Malcie […]
Jak zbierać dane o klientach i jak je wykorzystać w remarketingu?
Sama istota działania remarketingu jest dosyć prosta. W ogólnym rozumieniu, to całość działań mających na celu dotrzeć do tych odbiorców, którzy już mieli kontakt z Twoją marką. Wraz z postępem technologicznym prowadzenie remarketingu stało się znacznie prostsze, niż kiedykolwiek. Wszystko za sprawą rozwoju m.in. sposób pozyskiwania i analizy danych o klientach. Jak je interpretować i […]
Jakie są narzędzia do pracy zdalnej? Jak stworzyć home office?
Wygodna praca z domu to marzenie wielu osób. Na całe szczęście, dynamiczny rozwój technologii cyfrowych sprawił, że coraz częściej możesz pracować w takim charakterze. Pamiętaj jednak, że przy ogromie swoich zalet, praca zdalna ma również pewne wady. Musisz też orientować się, jakie są narzędzia do pracy zdalnej, jak prawidłowo stworzyć swój home office i jak […]
Co to jest webinar, jakie są narzędzia i jak pozyskiwać nim klientów?
Rozwój Internetu w ostatnich latach jest naprawdę imponujący. Wskazuje na to chociażby fakt, że tylko w 2019 roku z globalnej sieci korzystało 4,39 mld ludzi, czyli ok. 56% całej populacji świata. Warto podkreślić przy tym, że co roku notuje się przynajmniej kilkaset milionów nowych użytkowników Internetu. To najlepszy dowód na to, że doskonalenie sposobów marketingu […]
Jak założyć firmę w Norwegii? Co to jest spółka AS, NUF i enkelpersonforetak?
Ilu jest Polaków w Norwegii? Według oficjalnych statystyk, norweska Polonia to ok. 100 tys. osób, co stanowi mniej więcej 2% całej populacji kraju fiordów. Okazuje się, że polska społeczność w tym kraju jest bardzo przedsiębiorcza, ponieważ zgodnie z oficjalnymi informacjami z norweskiego urzędu statystycznego, nad fiordami działa ok. 40 tys. polskich podmiotów gospodarczych. Prawdopodobnie ogromny […]
Newslettery – jak powstały, do czego służą i jaki wybrać system?
Newsletter w tłumaczeniu na polski to nic innego, jak biuletyn informacyjny. Umożliwia wysyłanie maili do osób znajdujących się – świadomie lub nieświadomie – w bazie odbiorców danej firmy. Sam prawdopodobnie znajdujesz się na kilku, jak nie kilkunastu, tego typu listach. Chcąc wprowadzić takie rozwiązanie w swojej firmie, będziesz musiał zdecydować się na jeden z wielu […]
Tłumaczenia techniczne – co to jest, jak zlecać i o czym pamiętać?
Instrukcja obsługi, specyfikacja techniczna, certyfikaty – spotykasz się z tym na co dzień, prawda? Nawet jeśli czytasz je po polsku to warto wiedzieć, że wiele z tych dokumentów powstało w innym kraju. Możesz się z nimi zapoznać wyłącznie dzięki temu, że konkretna firma zadbała o tłumaczenia techniczne. Im lepszej są jakości, tym więcej cennych informacji […]
Jak sprawdzić stronę internetową? O czym pamiętać podczas tłumaczenia?
Postępująca cyfryzacja sprawia, że praktycznie już każda firma ma swoją stronę internetową, a jeżeli jej nie ma – to wkrótce będzie miała. Szacuje się, że obecnie na świecie istnieje ponad 1,5 mld stron internetowych, z czego 200 milionów jest aktywnych. Warto nadmienić do tego fakt postępującej globalizacji i wzrostu wartości handlu międzynarodowego. Zacieranie się granic […]
Jak założyć firmę na Słowacji? Jakie są podatki dla firm na Słowacji?
Znasz li ten kraj, w którym tylko 20% VATu należy płacić? Jeżeli nie, to nie musisz daleko szukać. Wystarczy wyjechać tuż za południową granicę Polski, a konkretnie – do Słowacji. W tym państwie obowiązuje dokładnie taka stawka VAT, a do tego dochodzą jeszcze inne liczne udogodnienia dla firm. To z tego powodu coraz więcej polskich […]
Transkreacja w biznesie – co to jest i jak korzystać?
Planując wyjście ze swoją ofertą na nowy i zagraniczny rynek, decydujesz się na zwykłe tłumaczenie tekstów biznesowych, sloganów, postów i innych komunikatów do nowych odbiorców. Efekt może Cię jednak nie zadowolić, ponieważ szybko okaże się, że zainteresowanie nową marką jest dalekie od przyjętych założeń. Stało się tak prawdopodobnie dlatego, że nie zadbałeś o właściwą transkreację. […]
Jak zadbać o komunikację w międzynarodowej firmie?
Prowadzenie własnego biznesu nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy zatrudniasz międzynarodowy personel. Powstaje wówczas problem zarówno z przepływem informacji pomiędzy działami, jak i ogólnym zarządzaniem wszystkimi jednostkami organizacyjnymi. Dlatego kluczową kwestią staje się wypracowanie standardów, które ułatwią komunikację w międzynarodowej firmie. Po to, aby zadbać o funkcjonowanie organizacji jako jednego organizmu.
Jak przetłumaczyć reklamę w Google i na Facebooku?
Reklamy typu outdoor (czyli: zewnętrzne) już nie są tak skuteczne, jak kiedyś. Wpływa na to kilka czynników, zaś do najważniejszych należy zaliczyć: formalno-prawne (uchwały miejskie zakazujące tych reklam), jak i efektywnościowe (m.in. ograniczone możliwości wyboru grupy docelowej). Z tego powodu coraz więcej firm decyduje się na wzmocnienie swojej obecności w Internecie. Jak wynika z badań […]
Wtyczka TranslatePress – proste tłumaczenie WordPressa
WordPress jest najpopularniejszym systemem do tworzenia stron internetowych. Przemawia za tym chociażby fakt, że blisko 30% wszystkich serwisów opartych jest o ten CMS. Tak duża popularność wynika przede wszystkim z faktu, że jego obsługa nie wymaga znajomości żadnego języka programowania. Wystarczy znać podstawy HTML, PHP i CSS, aby wprowadzać dowolne zmiany w wyglądzie strony. Dostępnych […]
Menedżer firm na Facebooku – jak skonfigurować i jak zarządzać?
Wydaje się, że obecność w mediach społecznościowych to już norma dla większości firm. Potwierdzają to zresztą statystyki. Jak wynika z raportu IAB Polska z 2018 roku, aż 80% firm korzystała lub zamierzała wdrożyć Social Media Marketing do 2020 roku. Okazuje się również, że najczęściej wybieranym portalem w dalszym ciągu pozostaje Facebook. To doskonałe narzędzie, umożliwiające […]
Jak skonfigurować wtyczkę MultilingualPress do tłumaczenia WordPressa?
Masz stronę na WordPressie? To podobnie, jak 30% innych właścicieli własnych serwisów w Internecie. Chcąc rozwijać swoją działalność, warto zainteresować się kwestią poszerzenia jej profilu również o zagraniczne rynki. Zwłaszcza, gdy prowadzisz np. sklep internetowy lub blogujesz o ciekawych rzeczach, a dodatkowo na tym zarabiasz. Do tego działania będzie Ci potrzebne dobre tłumaczenie strony na […]
Livechat na stronie internetowej – poznaj 6 najlepszych rozwiązań
Skrócenie czasu odpowiedzi na pytania klienta stanowi coraz ważniejszy element podnoszenia jakości obsługi. Możesz stracić potencjalnych klientów, jeżeli będą muszą zbyt długo czekać na odpowiedź lub gdy Twoja konkurencja zrobi to szybciej. Użytkownicy są niecierpliwi i chcą mieć informacje najlepiej “tu i teraz”. Jednym ze sposobów komunikacji jest livechat na stronie internetowej, który umożliwia prowadzenie […]
Jak zintegrować WooCommerce z Facebookiem i Allegro? Poznaj te i inne integracje sklepu na WordPressie
Stworzenie własnego sklepu internetowego to już nie problem. Istnieje wiele gotowych rozwiązań, dzięki którym możesz zacząć sprzedawać w Internecie. Jest to tym prostsze, że masz do dyspozycji sporo systemów do zarządzania treścią, wraz z najpopularniejszym z nich – WordPressem. Instalując ten system, masz dostęp do wielu opcji rozszerzających funkcjonalność strony. Jedną z nich jest integracja […]
Jak założyć firmę w 15 krokach? Wyjaśniamy krok po kroku
Założenie firmy jest proste z formalnego punktu widzenia. Wystarczy podpisać kilka dokumentów, złożyć je w odpowiednim urzędzie i w ciągu jednego dnia zaczynasz prowadzić własną działalność gospodarczą. Pojawia się obowiązek opłacenia m.in. ZUSu, który jest niezależny od tego, czy zarabiasz. Czy na pewno jednak wiesz, jak zacząć biznes? Przygotowania warto zacząć jeszcze rejestracją w CEIDG […]
Wtyczka Weglot – tłumaczenie WordPressa na wiele języków
WordPress jest najpopularniejszym systemem do zarządzania treścią na stronach internetowych. Świadczy o tym fakt, że obecnie ok. 30% serwisów działa w oparciu o ten CMS. Ogromną zaletą WordPressa jest możliwość zbudowania zaawansowanych stron internetowych, a także m.in. tworzenie ich wielojęzycznych wersji. W tym ostatnim pomoże Ci wtyczka Weglot – narzędzie do tłumaczenia stron www o […]
Jak przygotować międzynarodową kampanię marketingową z influencerami?
Influencer marketing cieszy się coraz większą popularnością. To nie tylko opinia, świadczą o tym również liczby. Jak informuje portal Bloglovin’, już w 2017 roku blisko 63% marketerów zwiększyło swoje budżety na współpracę z influencerami. Decyduje o tym m.in. ogromne znaczenie opiniotwórcze różnych twórców internetowych i to niezależnie od kanału, przez jaki komunikuje się ze swoimi […]
Najlepszy CRM do obsługi klienta zagranicznego – poznaj TOP 4
Każdego roku rośnie liczba polskich firm, które oferują swoje produkty i usługi za granicę. Tylko w I kwartale 2019 roku wartość eksportu wyniosła 243 mld zł i po raz pierwszy przewyższyła wartość importu. Jest to najlepszy dowód na to, że coraz więcej przedsiębiorców wychodzi ze swoją ofertą na zagraniczne rynki. Niezależnie od wielkości organizacji, warto […]