Blog
Co to jest CMS? Jaki system zarządzania treścią do wielojęzycznej strony wybrać?
Przymierzasz się do prowadzenia własnej strony internetowej? Może już masz swoje miejsce w sieci, ale chcesz w wygodny sposób zarządzać tym, co znajduje się na Twojej stronie? Niezależnie od intencji, powinieneś wiedzieć, co to jest system zarządzania treścią. Jeśli natomiast planujesz prowadzić wielojęzyczny serwis, powinieneś wiedzieć, jaki CMS najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.
Co to jest reputacja adresu email, czyli jak poprawić dostarczalność email marketingu
Co to jest reputacja adresu email, reputacja IP i domeny? Jakie to ma znaczenie w email marketingu? O tych kwestiach nie mówi się powszechnie, jednak jak wskazuje praktyka – te wskaźniki mają ogromne znaczenie w powodzeniu lub niepowodzeniu kampanii mailingowych. Ostatecznie to od reputacji adresu email zależy, czy wszyscy subskrybenci dostaną od Ciebie newsletter, czy […]
Jak założyć firmę w Estonii? Czy warto to zrobić?
Optymalizacja kosztów w firmie to podstawowe wyzwanie, z jakim musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca i to prędzej, niż później. Jednym z najlepszych i najpopularniejszych rozwiązań jest po prostu założenie firmy w kraju, w którym koszty prowadzenia działalności gospodarczej są niskie. Najczęściej zagraniczni przedsiębiorcy zakładają firmy na Malcie czy na Cyprze. Warto jednak wiedzieć, że również […]
Jak założyć firmowe konto w banku na Malcie? Jakie dokumenty są potrzebne?
Optymalizacja podatkowa to powszechny i popularny sposób na obniżenie comiesięcznych kosztów prowadzenia firmy. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego rezultatu jest m.in., rejestracja firmy na Malcie. Chociaż to jeden z najmniejszych europejskich krajów, to oferuje całkiem duże możliwości dla zagranicznych przedsiębiorców. Decydując się na rejestrację spółki w tym kraju musisz wiedzieć o jeszcze jednej kwestii, […]
Jak stworzyć wielojęzyczną reklamę na Facebooku i jak się tam reklamować?
Prowadząc firmę zapewne sam zauważyłeś, że „być na Facebooku” to nie wszystko. Nie wystarczy założenie strony firmy, aby zostać zauważonym przez klientów. Szczególnie po zmianach w algorytmie. Od jakiegoś czasu zasięgi na firmowych fanpage’ach spadają, co wynika z prostego faktu — Facebook przypisał wyższy priorytet do publikacji z profili firmowych. Wyjściem z tej sytuacji jest […]
Jak założyć firmę na Malcie? Czy to się opłaca?
Na pewnym etapie rozwijania własnej firmy przychodzi moment rozważania, czy istnieje możliwość przeprowadzenia optymalizacji podatkowej. Głównie po to, aby płacić niższe podatki. Pewne możliwości stwarza swoboda prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Unii Europejskiej. Zgodnie z jej założeniem, teoretycznie istnieje możliwość zarejestrowania firmy w dowolnym państwie członkowskim. Jeżeli interesuje Ciebie kwestia, jak założyć firmę na Malcie […]
Jak zbierać dane o klientach i jak je wykorzystać w remarketingu?
Sama istota działania remarketingu jest dosyć prosta. W ogólnym rozumieniu, to całość działań mających na celu dotrzeć do tych odbiorców, którzy już mieli kontakt z Twoją marką. Wraz z postępem technologicznym prowadzenie remarketingu stało się znacznie prostsze, niż kiedykolwiek. Wszystko za sprawą rozwoju m.in. sposób pozyskiwania i analizy danych o klientach. Jak je interpretować i […]
Co to jest webinar, jakie są narzędzia i jak pozyskiwać nim klientów?
Rozwój Internetu w ostatnich latach jest naprawdę imponujący. Wskazuje na to chociażby fakt, że tylko w 2019 roku z globalnej sieci korzystało 4,39 mld ludzi, czyli ok. 56% całej populacji świata. Warto podkreślić przy tym, że co roku notuje się przynajmniej kilkaset milionów nowych użytkowników Internetu. To najlepszy dowód na to, że doskonalenie sposobów marketingu […]
Jak założyć firmę w Norwegii? Co to jest spółka AS, NUF i enkelpersonforetak?
Ilu jest Polaków w Norwegii? Według oficjalnych statystyk, norweska Polonia to ok. 100 tys. osób, co stanowi mniej więcej 2% całej populacji kraju fiordów. Okazuje się, że polska społeczność w tym kraju jest bardzo przedsiębiorcza, ponieważ zgodnie z oficjalnymi informacjami z norweskiego urzędu statystycznego, nad fiordami działa ok. 40 tys. polskich podmiotów gospodarczych. Prawdopodobnie ogromny […]
Tłumaczenia techniczne – co to jest, jak zlecać i o czym pamiętać?
Instrukcja obsługi, specyfikacja techniczna, certyfikaty – spotykasz się z tym na co dzień, prawda? Nawet jeśli czytasz je po polsku to warto wiedzieć, że wiele z tych dokumentów powstało w innym kraju. Możesz się z nimi zapoznać wyłącznie dzięki temu, że konkretna firma zadbała o tłumaczenia techniczne. Im lepszej są jakości, tym więcej cennych informacji […]
Jak sprawdzić stronę internetową? O czym pamiętać podczas tłumaczenia?
Postępująca cyfryzacja sprawia, że praktycznie już każda firma ma swoją stronę internetową, a jeżeli jej nie ma – to wkrótce będzie miała. Szacuje się, że obecnie na świecie istnieje ponad 1,5 mld stron internetowych, z czego 200 milionów jest aktywnych. Warto nadmienić do tego fakt postępującej globalizacji i wzrostu wartości handlu międzynarodowego. Zacieranie się granic […]
Jak założyć firmę na Słowacji? Jakie są podatki dla firm na Słowacji?
Znasz li ten kraj, w którym tylko 20% VATu należy płacić? Jeżeli nie, to nie musisz daleko szukać. Wystarczy wyjechać tuż za południową granicę Polski, a konkretnie – do Słowacji. W tym państwie obowiązuje dokładnie taka stawka VAT, a do tego dochodzą jeszcze inne liczne udogodnienia dla firm. To z tego powodu coraz więcej polskich […]
Transkreacja w biznesie – co to jest i jak korzystać?
Planując wyjście ze swoją ofertą na nowy i zagraniczny rynek, decydujesz się na zwykłe tłumaczenie tekstów biznesowych, sloganów, postów i innych komunikatów do nowych odbiorców. Efekt może Cię jednak nie zadowolić, ponieważ szybko okaże się, że zainteresowanie nową marką jest dalekie od przyjętych założeń. Stało się tak prawdopodobnie dlatego, że nie zadbałeś o właściwą transkreację. […]
Jak zadbać o komunikację w międzynarodowej firmie?
Prowadzenie własnego biznesu nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy zatrudniasz międzynarodowy personel. Powstaje wówczas problem zarówno z przepływem informacji pomiędzy działami, jak i ogólnym zarządzaniem wszystkimi jednostkami organizacyjnymi. Dlatego kluczową kwestią staje się wypracowanie standardów, które ułatwią komunikację w międzynarodowej firmie. Po to, aby zadbać o funkcjonowanie organizacji jako jednego organizmu.
Jak przetłumaczyć reklamę w Google i na Facebooku?
Reklamy typu outdoor (czyli: zewnętrzne) już nie są tak skuteczne, jak kiedyś. Wpływa na to kilka czynników, zaś do najważniejszych należy zaliczyć: formalno-prawne (uchwały miejskie zakazujące tych reklam), jak i efektywnościowe (m.in. ograniczone możliwości wyboru grupy docelowej). Z tego powodu coraz więcej firm decyduje się na wzmocnienie swojej obecności w Internecie. Jak wynika z badań […]
Wtyczka TranslatePress – proste tłumaczenie WordPressa
WordPress jest najpopularniejszym systemem do tworzenia stron internetowych. Przemawia za tym chociażby fakt, że blisko 30% wszystkich serwisów opartych jest o ten CMS. Tak duża popularność wynika przede wszystkim z faktu, że jego obsługa nie wymaga znajomości żadnego języka programowania. Wystarczy znać podstawy HTML, PHP i CSS, aby wprowadzać dowolne zmiany w wyglądzie strony. Dostępnych […]
Jak skonfigurować wtyczkę MultilingualPress do tłumaczenia WordPressa?
Masz stronę na WordPressie? To podobnie, jak 30% innych właścicieli własnych serwisów w Internecie. Chcąc rozwijać swoją działalność, warto zainteresować się kwestią poszerzenia jej profilu również o zagraniczne rynki. Zwłaszcza, gdy prowadzisz np. sklep internetowy lub blogujesz o ciekawych rzeczach, a dodatkowo na tym zarabiasz. Do tego działania będzie Ci potrzebne dobre tłumaczenie strony na […]
Livechat na stronie internetowej – poznaj 6 najlepszych rozwiązań
Skrócenie czasu odpowiedzi na pytania klienta stanowi coraz ważniejszy element podnoszenia jakości obsługi. Możesz stracić potencjalnych klientów, jeżeli będą muszą zbyt długo czekać na odpowiedź lub gdy Twoja konkurencja zrobi to szybciej. Użytkownicy są niecierpliwi i chcą mieć informacje najlepiej “tu i teraz”. Jednym ze sposobów komunikacji jest livechat na stronie internetowej, który umożliwia prowadzenie […]
Jak założyć firmę w 15 krokach? Wyjaśniamy krok po kroku
Założenie firmy jest proste z formalnego punktu widzenia. Wystarczy podpisać kilka dokumentów, złożyć je w odpowiednim urzędzie i w ciągu jednego dnia zaczynasz prowadzić własną działalność gospodarczą. Pojawia się obowiązek opłacenia m.in. ZUSu, który jest niezależny od tego, czy zarabiasz. Czy na pewno jednak wiesz, jak zacząć biznes? Przygotowania warto zacząć jeszcze rejestracją w CEIDG […]
Wtyczka Weglot – tłumaczenie WordPressa na wiele języków
WordPress jest najpopularniejszym systemem do zarządzania treścią na stronach internetowych. Świadczy o tym fakt, że obecnie ok. 30% serwisów działa w oparciu o ten CMS. Ogromną zaletą WordPressa jest możliwość zbudowania zaawansowanych stron internetowych, a także m.in. tworzenie ich wielojęzycznych wersji. W tym ostatnim pomoże Ci wtyczka Weglot – narzędzie do tłumaczenia stron www o […]
Jak przygotować międzynarodową kampanię marketingową z influencerami?
Influencer marketing cieszy się coraz większą popularnością. To nie tylko opinia, świadczą o tym również liczby. Jak informuje portal Bloglovin’, już w 2017 roku blisko 63% marketerów zwiększyło swoje budżety na współpracę z influencerami. Decyduje o tym m.in. ogromne znaczenie opiniotwórcze różnych twórców internetowych i to niezależnie od kanału, przez jaki komunikuje się ze swoimi […]
Najlepszy CRM do obsługi klienta zagranicznego – poznaj TOP 4
Każdego roku rośnie liczba polskich firm, które oferują swoje produkty i usługi za granicę. Tylko w I kwartale 2019 roku wartość eksportu wyniosła 243 mld zł i po raz pierwszy przewyższyła wartość importu. Jest to najlepszy dowód na to, że coraz więcej przedsiębiorców wychodzi ze swoją ofertą na zagraniczne rynki. Niezależnie od wielkości organizacji, warto […]
gTranslate – tłumaczenie WordPressa z Tłumaczem Google
Tworzenie nowych wersji językowych Twojej strony nie jest prostym zadaniem. Wymaga przede wszystkim czasu potrzebnego na to, aby wprowadzić obcojęzyczne treści do Twojego serwisu. Możesz sobie ułatwić pracę, pod warunkiem, że Twoja witryna jest oparta o CMS WordPress. Tłumaczenie w tym przypadku może być szybsze, o ile korzystasz z odpowiednich wtyczek. Jedną z nich jest […]
Wtyczka xili-language do tłumaczenia WordPressa
Tłumaczenie strony internetowej postawionej na WordPressie jest możliwe przy użyciu wielu narzędzi. Są to rozwiązania zarówno płatne, jak i bezpłatne. Jednym z najlepszych z nich jest wtyczka xili-language. Dzięki niej tworzenie nowej wersji językowej strony jest szybkie oraz intuicyjne. W repozytorium wtyczek do WordPressa znajdziesz także sporo dodatków, które jeszcze bardziej ułatwią Twoją pracę.
Pliki językowe – jak przygotować się do tłumaczenia strony internetowej?
Tłumaczenie stron internetowych bywa uciążliwe – zwłaszcza w przypadku dużych serwisów internetowych, gdzie ręczny przekład każdego tekstu wiąże się z wieloma godzinami pracy. Korzystając z systemu do zarządzania treścią (tzw. CMS), znajdziesz na serwerze pliki językowe, dzięki którym przyspieszysz pracę nad tworzeniem wielojęzycznego serwisu. Jak je pobrać, korzystając z najpopularniejszych systemów, tj. WordPressa, Drupala, Joomli, […]
Najlepsze aplikacje do zarządzania firmą na Android i iOS
Ogromne możliwości smartfonów to nie tylko rozrywka. Korzystając z mobilnych technologii, znacznie łatwiejsze staje się także prowadzenie firmy i zarządzanie projektami. Warto zwrócić uwagę na fakt, że z jednej strony aplikacje mobilne mają coraz większe możliwości, a z drugiej na wciąż rosnącą ofertę dla firm. Poznaj najlepsze aplikacje do zarządzania firmą, dostępnych na Android i […]
Wtyczka Polylang – proste tłumaczenie WordPressa
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, które ułatwią Ci tłumaczenie stron internetowych na WordPressa. Do jednych z najlepszych należy darmowa wtyczka Polylang, która udostępnia bardzo dużo funkcji i udogodnień. Dowiedz się, czym jest, jak pobrać, zainstalować, skonfigurować i jak z niej korzystać.
Wielojęzyczny fanpage na Facebook – jak stworzyć i zarządzać?
Nie da się ukryć, że media społecznościowe są dzisiaj absolutną podstawą przy wszelkich działaniach marketingowych związanych z marką. Najpopularniejszym serwisem na świecie jest Facebook, z którego korzysta codziennie ponad 1,5 mld osób. Dane dotyczące Europy są równie optymistyczne, ponieważ każdego dnia na swoje konto wchodzi średnio 282 mln ludzi. Wielojęzyczny fanpage na Facebook jest sposobem […]
Dropshipping w sprzedaży zagranicznej – jak to działa?
Handel w Internecie rozwija się z roku na rok. Wystarczy wspomnieć, że branża ecommerce szacowana jest na 50 mld zł i każdego roku ok. 16 mln Polaków dokonuje transakcji online. Autorzy raportu Statista Digital Market przewidują ponadto, że w latach 2018-2022 wartość rynku ecommerce w Polsce ma wzrosnąć o dodatkowe 23,5 mld złotych. Szacuje się, […]
Loco Translate – wtyczka do tłumaczenia WordPress
Chcąc wyjść z ofertą na zagraniczne rynki, powinieneś zacząć od tłumaczenia strony internetowej na docelowy język. Jest to absolutną podstawą do tego, aby być zrozumianym przez nowych klientów. Ok. 20% wszystkich serwisów w Internecie opartych jest o system zarządzania treścią WordPress. Jeżeli również korzystasz z tego CMS’u, to mamy dobrą wiadomość. Dzięki dostępnym wtyczkom do […]
Sklep internetowy – jak założyć własny?
Spis treści1 Zacznij od formalności1.1 Działalność nierejestrowana1.2 Określenie PKD sklepu internetowego1.3 Formy opodatkowania sklepu internetowego1.3.1 Zasady ogólne – forma opodatkowania1.4 Być podatnikiem VAT czy prowadzić sklep internetowy bez VAT?1.4.1 Kiedy możesz rozważyć bycie nievatowcem?2 Marka i klienci sklepu internetowego3 Sklep na własnej stronie czy na zewnętrznym systemie?3.1 Sprzedaż na zewnętrznych platformach3.1.1 Kiedy sprzedawać na Allegro?3.1.2 […]
Jak zarejestrować auto kupione za granicą?
Jeżeli kiedykolwiek przymierzałeś się do zakupu używanego samochodu, z całą pewnością szukałeś ich za granicą. Chociaż do Polski najczęściej trafiają pojazdy z Niemiec, to można trafić na egzemplarze pochodzące również z innych krajów europejskich. Jak zarejestrować auto kupione za granicą?
5 problemów w sklepie internetowym – jak je rozwiązać?
Prowadząc handel w Internecie z całą pewnością spotkałeś się z typowymi problemami dla tej branży. Są to zarówno zmieniające się ceny kurierów, zaniżone ceny przez konkurencję, wybór odpowiedniego kuriera, jak i problemy z tłumaczeniami tekstów na stronę w przypadku ekspansji na rynki zagraniczne. Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy największych 5 problemów w sklepie internetowym. Podpowiemy Ci […]
ABC sprawozdania finansowego
Każda firma to liczby. Warto pamiętać, że to nie liczba i jakość Twoich Klientów czy realizowanych transakcji w miesiącu świadczą o rentowności firmy. Kluczowe znaczenie mają wyniki finansowe. Istnieje kilka sposobów na to, by pozyskać mierzalne, wiarygodne i obiektywne informacje na temat rentowności biznesu, który prowadzisz. Poznaj ABC sprawozdania finansowego!
Cypr, czyli egzotyczny raj podatkowy dla Twojej firmy
Republika Cypryjska, położona na jednej z wysp na Morzu Śródziemnym, jest jednym z częściej wybieranych przez turystów, spragnionych słońca i odrobiny egzotyki, kierunkiem wojaży. Ale nie tylko. Po wejściu państwa do Unii Europejskiej z dniem 1 maja 2004 roku i zmianie waluty na euro stało się ono jeszcze bardziej atrakcyjne dla innej grupy społecznej — […]
Jak przetłumaczyć sklep internetowy na kilkanaście wersji językowych i o czym pamiętać? – wszystko o multistore
Coraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na rozpoczęcie sprzedaży online. Rynek e-commerce z roku na roku w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Warto jednocześnie podkreślić, że popularność zyskują rozwiązania oparte o multistore, czyli połączenie wielu sklepów w jednym intuicyjnym panelu.
Pamięć tłumaczeniowa — dlaczego każda firma powinna mieć własną?
Spis treści1 Co to jest translation memory, czyli pamięć tłumaczeniowa?2 Zalety pamięci tłumaczeniowej3 Wady pamięci tłumaczeniowej4 Co pamięć tłumaczeniowa oznacza dla tłumacza?5 A co pamięć tłumaczeniowa oznacza dla Twojej firmy?5.1 Już wiesz, że własna pamięć tłumaczeniowa oznacza szybszą i efektywniejszą pracę. Co jeszcze? Zlecasz podmiotom zewnętrznym dużo treści do przetłumaczenia albo tłumaczenia wykonują Twoi pracownicy, […]
Tłumaczenie norm w dokumentach firmowych
W języku polskim zwykło się mówić, że coś „odbiega od normy” albo jest „zgodne z normą”. W komunikacji potocznej to słowo oznacza ustaloną, ogólnie przyjętą zasadę, która jest akceptowalna przez większość społeczeństwa. Natomiast w języku specjalistycznym to termin o określonym znaczeniu, istotnym dla przedsiębiorcy.
Tłumaczenia uwierzytelnione w wybranych krajach anglojęzycznych i europejskich
Potrzebujesz tłumaczenia umowy najmu, odpisu aktu urodzenia czy dowodu rejestracyjnego? To dokumenty, które nie tylko wymagają przełożenia na inny język, ale ich zgodność z oryginałem powinna zostać potwierdzona przez upoważnioną do tego osobę. W zależności od kraju regulacje dotyczące tego procesu wyglądają nieco inaczej, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie krótki przewodnik dotyczących wykonywania tłumaczeń prawnych za […]
Jak prowadzić firmę w Japonii z sukcesami?
Co przeciętny Polak wie o Japonii? Że to kraj azjatycki ze stolicą w Tokio, językiem urzędowym jest japoński, kimono to tradycyjny ubiór, a sushi to typowa potrawa. Może jeszcze komuś przypomni się tradycyjne określenie tego państwa jako „Kraju Kwitnącej Wiśni”. A co byś zrobił w sytuacji… nagłego wyjazdu biznesowego do Japonii? Wiesz, czego unikać i […]