Blog - strona 6
- Wszystkie
- wpisy blogowe - case study
- wpisy blogowe - dla tłumacza
- wpisy blogowe - dokumenty biznesowe
- wpisy blogowe - native speaker
- wpisy blogowe - o lokalizacji
- wpisy blogowe - o tłumaczeniach
- wpisy blogowe - spotkania online
- wpisy blogowe - tematyka business
- wpisy blogowe - tematyka e-commerce
- wpisy blogowe - tematyka farmaceutyczna
- wpisy blogowe - tematyka finansowa
- wpisy blogowe - tematyka marketingowa
- wpisy blogowe - tematyka produkcja
- wpisy blogowe - tematyka techniczna
- wpisy blogowe - tematyka technologiczna
Wtyczka TranslatePress – proste tłumaczenie WordPressa
WordPress jest najpopularniejszym systemem do tworzenia stron internetowych. Przemawia za tym chociażby fakt, że blisko 30% wszystkich serwisów opartych jest o ten CMS. Tak duża popularność wynika przede wszystkim z faktu, że jego obsługa nie wymaga znajomości żadnego języka programowania. Wystarczy znać podstawy HTML, PHP i CSS, aby wprowadzać dowolne zmiany w wyglądzie strony. Dostępnych […]
Menedżer firm na Facebooku – jak skonfigurować i jak zarządzać?
Wydaje się, że obecność w mediach społecznościowych to już norma dla większości firm. Potwierdzają to zresztą statystyki. Jak wynika z raportu IAB Polska z 2018 roku, aż 80% firm korzystała lub zamierzała wdrożyć Social Media Marketing do 2020 roku. Okazuje się również, że najczęściej wybieranym portalem w dalszym ciągu pozostaje Facebook. To doskonałe narzędzie, umożliwiające […]
Jak skonfigurować wtyczkę MultilingualPress do tłumaczenia WordPressa?
Masz stronę na WordPressie? To podobnie, jak 30% innych właścicieli własnych serwisów w Internecie. Chcąc rozwijać swoją działalność, warto zainteresować się kwestią poszerzenia jej profilu również o zagraniczne rynki. Zwłaszcza, gdy prowadzisz np. sklep internetowy lub blogujesz o ciekawych rzeczach, a dodatkowo na tym zarabiasz. Do tego działania będzie Ci potrzebne dobre tłumaczenie strony na […]
Livechat na stronie internetowej – poznaj 6 najlepszych rozwiązań
Skrócenie czasu odpowiedzi na pytania klienta stanowi coraz ważniejszy element podnoszenia jakości obsługi. Możesz stracić potencjalnych klientów, jeżeli będą muszą zbyt długo czekać na odpowiedź lub gdy Twoja konkurencja zrobi to szybciej. Użytkownicy są niecierpliwi i chcą mieć informacje najlepiej “tu i teraz”. Jednym ze sposobów komunikacji jest livechat na stronie internetowej, który umożliwia prowadzenie […]
Jak zintegrować WooCommerce z Facebookiem i Allegro? Poznaj te i inne integracje sklepu na WordPressie
Stworzenie własnego sklepu internetowego to już nie problem. Istnieje wiele gotowych rozwiązań, dzięki którym możesz zacząć sprzedawać w Internecie. Jest to tym prostsze, że masz do dyspozycji sporo systemów do zarządzania treścią, wraz z najpopularniejszym z nich – WordPressem. Instalując ten system, masz dostęp do wielu opcji rozszerzających funkcjonalność strony. Jedną z nich jest integracja […]
Jak założyć firmę w 15 krokach? Wyjaśniamy krok po kroku
Założenie firmy jest proste z formalnego punktu widzenia. Wystarczy podpisać kilka dokumentów, złożyć je w odpowiednim urzędzie i w ciągu jednego dnia zaczynasz prowadzić własną działalność gospodarczą. Pojawia się obowiązek opłacenia m.in. ZUSu, który jest niezależny od tego, czy zarabiasz. Czy na pewno jednak wiesz, jak zacząć biznes? Przygotowania warto zacząć jeszcze rejestracją w CEIDG […]
Wtyczka Weglot – tłumaczenie WordPressa na wiele języków
WordPress jest najpopularniejszym systemem do zarządzania treścią na stronach internetowych. Świadczy o tym fakt, że obecnie ok. 30% serwisów działa w oparciu o ten CMS. Ogromną zaletą WordPressa jest możliwość zbudowania zaawansowanych stron internetowych, a także m.in. tworzenie ich wielojęzycznych wersji. W tym ostatnim pomoże Ci wtyczka Weglot – narzędzie do tłumaczenia stron www o […]
Jak przygotować międzynarodową kampanię marketingową z influencerami?
Influencer marketing cieszy się coraz większą popularnością. To nie tylko opinia, świadczą o tym również liczby. Jak informuje portal Bloglovin’, już w 2017 roku blisko 63% marketerów zwiększyło swoje budżety na współpracę z influencerami. Decyduje o tym m.in. ogromne znaczenie opiniotwórcze różnych twórców internetowych i to niezależnie od kanału, przez jaki komunikuje się ze swoimi […]
Najlepszy CRM do obsługi klienta zagranicznego – poznaj TOP 4
Każdego roku rośnie liczba polskich firm, które oferują swoje produkty i usługi za granicę. Tylko w I kwartale 2019 roku wartość eksportu wyniosła 243 mld zł i po raz pierwszy przewyższyła wartość importu. Jest to najlepszy dowód na to, że coraz więcej przedsiębiorców wychodzi ze swoją ofertą na zagraniczne rynki. Niezależnie od wielkości organizacji, warto […]
gTranslate – tłumaczenie WordPressa z Tłumaczem Google
Tworzenie nowych wersji językowych Twojej strony nie jest prostym zadaniem. Wymaga przede wszystkim czasu potrzebnego na to, aby wprowadzić obcojęzyczne treści do Twojego serwisu. Możesz sobie ułatwić pracę, pod warunkiem, że Twoja witryna jest oparta o CMS WordPress. Tłumaczenie w tym przypadku może być szybsze, o ile korzystasz z odpowiednich wtyczek. Jedną z nich jest […]
Wtyczka xili-language do tłumaczenia WordPressa
Tłumaczenie strony internetowej postawionej na WordPressie jest możliwe przy użyciu wielu narzędzi. Są to rozwiązania zarówno płatne, jak i bezpłatne. Jednym z najlepszych z nich jest wtyczka xili-language. Dzięki niej tworzenie nowej wersji językowej strony jest szybkie oraz intuicyjne. W repozytorium wtyczek do WordPressa znajdziesz także sporo dodatków, które jeszcze bardziej ułatwią Twoją pracę.
Pliki językowe – jak przygotować się do tłumaczenia strony internetowej?
Tłumaczenie stron internetowych bywa uciążliwe – zwłaszcza w przypadku dużych serwisów internetowych, gdzie ręczny przekład każdego tekstu wiąże się z wieloma godzinami pracy. Korzystając z systemu do zarządzania treścią (tzw. CMS), znajdziesz na serwerze pliki językowe, dzięki którym przyspieszysz pracę nad tworzeniem wielojęzycznego serwisu. Jak je pobrać, korzystając z najpopularniejszych systemów, tj. WordPressa, Drupala, Joomli, […]
DeepL czy Tłumacz Google – które rozwiązanie jest dokładniejsze?
Usługę Tłumacz Google zna raczej każdy. Niekiedy zdarza się jednak, że przy przekładzie dłuższych tekstów za pomocą tego narzędzia, jakość tłumaczenia pozostawia wiele do życzenia. Alternatywą jest DeepL, który również pełni funkcję tłumacza online. Rozwiązanie to zbiera bardzo pozytywne recenzje. Jak to jednak wygląda w praktyce? Które rozwiązanie jest dokładniejsze – DeepL czy Tłumacz Google?
Najlepsze aplikacje do zarządzania firmą na Android i iOS
Ogromne możliwości smartfonów to nie tylko rozrywka. Korzystając z mobilnych technologii, znacznie łatwiejsze staje się także prowadzenie firmy i zarządzanie projektami. Warto zwrócić uwagę na fakt, że z jednej strony aplikacje mobilne mają coraz większe możliwości, a z drugiej na wciąż rosnącą ofertę dla firm. Poznaj najlepsze aplikacje do zarządzania firmą, dostępnych na Android i […]
Wtyczka Polylang – proste tłumaczenie WordPressa
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, które ułatwią Ci tłumaczenie stron internetowych na WordPressa. Do jednych z najlepszych należy darmowa wtyczka Polylang, która udostępnia bardzo dużo funkcji i udogodnień. Dowiedz się, czym jest, jak pobrać, zainstalować, skonfigurować i jak z niej korzystać.
Wielojęzyczny fanpage na Facebook – jak stworzyć i zarządzać?
Nie da się ukryć, że media społecznościowe są dzisiaj absolutną podstawą przy wszelkich działaniach marketingowych związanych z marką. Najpopularniejszym serwisem na świecie jest Facebook, z którego korzysta codziennie ponad 1,5 mld osób. Dane dotyczące Europy są równie optymistyczne, ponieważ każdego dnia na swoje konto wchodzi średnio 282 mln ludzi. Wielojęzyczny fanpage na Facebook jest sposobem […]
Dropshipping w sprzedaży zagranicznej – jak to działa?
Handel w Internecie rozwija się z roku na rok. Wystarczy wspomnieć, że branża ecommerce szacowana jest na 50 mld zł i każdego roku ok. 16 mln Polaków dokonuje transakcji online. Autorzy raportu Statista Digital Market przewidują ponadto, że w latach 2018-2022 wartość rynku ecommerce w Polsce ma wzrosnąć o dodatkowe 23,5 mld złotych. Szacuje się, […]
Słowniki specjalistyczne dla tłumaczy
Tłumaczenia są różne – niektóre dotyczą prostych tekstów, inne zaś wymagają od tłumacza znajomości specjalistycznego słownictwa. Dotyczy to zwłaszcza takich branż, jak budownictwo, finanse, biznes czy prawo. Dlatego dobrą praktyką jest zainwestowanie w dobre słowniki specjalistyczne dla tłumaczy. Przede wszystkim po to, aby podnieść jakość realizowanych zleceń.
Loco Translate – wtyczka do tłumaczenia WordPress
Chcąc wyjść z ofertą na zagraniczne rynki, powinieneś zacząć od tłumaczenia strony internetowej na docelowy język. Jest to absolutną podstawą do tego, aby być zrozumianym przez nowych klientów. Ok. 20% wszystkich serwisów w Internecie opartych jest o system zarządzania treścią WordPress. Jeżeli również korzystasz z tego CMS’u, to mamy dobrą wiadomość. Dzięki dostępnym wtyczkom do […]
Sklep internetowy – jak założyć własny?
Spis treści1 Zacznij od formalności1.1 Działalność nierejestrowana1.2 Określenie PKD sklepu internetowego1.3 Formy opodatkowania sklepu internetowego1.3.1 Zasady ogólne – forma opodatkowania1.4 Być podatnikiem VAT czy prowadzić sklep internetowy bez VAT?1.4.1 Kiedy możesz rozważyć bycie nievatowcem?2 Marka i klienci sklepu internetowego3 Sklep na własnej stronie czy na zewnętrznym systemie?3.1 Sprzedaż na zewnętrznych platformach3.1.1 Kiedy sprzedawać na Allegro?3.1.2 […]
Jak zarejestrować auto kupione za granicą?
Jeżeli kiedykolwiek przymierzałeś się do zakupu używanego samochodu, z całą pewnością szukałeś ich za granicą. Chociaż do Polski najczęściej trafiają pojazdy z Niemiec, to można trafić na egzemplarze pochodzące również z innych krajów europejskich. Jak zarejestrować auto kupione za granicą?
ABC sprawozdania finansowego
Każda firma to liczby. Warto pamiętać, że to nie liczba i jakość Twoich Klientów czy realizowanych transakcji w miesiącu świadczą o rentowności firmy. Kluczowe znaczenie mają wyniki finansowe. Istnieje kilka sposobów na to, by pozyskać mierzalne, wiarygodne i obiektywne informacje na temat rentowności biznesu, który prowadzisz. Poznaj ABC sprawozdania finansowego!
Cypr, czyli egzotyczny raj podatkowy dla Twojej firmy
Republika Cypryjska, położona na jednej z wysp na Morzu Śródziemnym, jest jednym z częściej wybieranych przez turystów, spragnionych słońca i odrobiny egzotyki, kierunkiem wojaży. Ale nie tylko. Po wejściu państwa do Unii Europejskiej z dniem 1 maja 2004 roku i zmianie waluty na euro stało się ono jeszcze bardziej atrakcyjne dla innej grupy społecznej — […]
Jak przetłumaczyć sklep internetowy na kilkanaście wersji językowych i o czym pamiętać? – wszystko o multistore
Coraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na rozpoczęcie sprzedaży online. Rynek e-commerce z roku na roku w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Warto jednocześnie podkreślić, że popularność zyskują rozwiązania oparte o multistore, czyli połączenie wielu sklepów w jednym intuicyjnym panelu.
Pamięć tłumaczeniowa — dlaczego każda firma powinna mieć własną?
Spis treści1 Co to jest translation memory, czyli pamięć tłumaczeniowa?2 Zalety pamięci tłumaczeniowej3 Wady pamięci tłumaczeniowej4 Co pamięć tłumaczeniowa oznacza dla tłumacza?5 A co pamięć tłumaczeniowa oznacza dla Twojej firmy?5.1 Już wiesz, że własna pamięć tłumaczeniowa oznacza szybszą i efektywniejszą pracę. Co jeszcze? Zlecasz podmiotom zewnętrznym dużo treści do przetłumaczenia albo tłumaczenia wykonują Twoi pracownicy, […]
Tłumaczenie norm w dokumentach firmowych
W języku polskim zwykło się mówić, że coś „odbiega od normy” albo jest „zgodne z normą”. W komunikacji potocznej to słowo oznacza ustaloną, ogólnie przyjętą zasadę, która jest akceptowalna przez większość społeczeństwa. Natomiast w języku specjalistycznym to termin o określonym znaczeniu, istotnym dla przedsiębiorcy.
Tłumaczenia uwierzytelnione w wybranych krajach anglojęzycznych i europejskich
Potrzebujesz tłumaczenia umowy najmu, odpisu aktu urodzenia czy dowodu rejestracyjnego? To dokumenty, które nie tylko wymagają przełożenia na inny język, ale ich zgodność z oryginałem powinna zostać potwierdzona przez upoważnioną do tego osobę. W zależności od kraju regulacje dotyczące tego procesu wyglądają nieco inaczej, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie krótki przewodnik dotyczących wykonywania tłumaczeń prawnych za […]
Jak prowadzić firmę w Japonii z sukcesami?
Co przeciętny Polak wie o Japonii? Że to kraj azjatycki ze stolicą w Tokio, językiem urzędowym jest japoński, kimono to tradycyjny ubiór, a sushi to typowa potrawa. Może jeszcze komuś przypomni się tradycyjne określenie tego państwa jako „Kraju Kwitnącej Wiśni”. A co byś zrobił w sytuacji… nagłego wyjazdu biznesowego do Japonii? Wiesz, czego unikać i […]
Tłumaczenie stron i zmiana języka w Chrome — to proste!
Nie raz pewnie zdarzyło Ci się trafić na stronę w języku obcym, na której potrzebowałeś znaleźć ogólną informację o firmie i jej ofercie czy przeczytać komentarz do tutorialu w formie wideo. W takich sytuacjach w sukurs przychodzi tłumaczenie stron internetowych, które przeglądarka wykonuje automatycznie, w czasie rzeczywistym. Spójrzmy, jak to działa na przykładzie Chrome.
Jak przetłumaczyć post na Facebooku?
Facebook jako jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych dociera do użytkowników z prawie każdego zakątka świata. Tworzy sieć wirtualnych relacji, które możemy w każdej chwili zawrzeć poprzez wspólnych znajomych czy zainteresowania. Nic zatem dziwnego, że nawet jeśli dużo nie podróżujemy za granicę, ani nie mamy wielu obcojęzycznych kolegów, w naszym profilu będą się wyświetlały komunikaty w […]
Portugalia – raj podatkowy dla Twojej firmy
Wysunięte najdalej na zachód państwo Europy kojarzy się pozytywnie ze śródziemnomorskim klimatem, dobrym jedzeniem czy słonecznymi plażami, na których chętnie spędzałoby się każdy urlop. Dodatkowo oferuje europejski standard życia, jest miejscem stosunkowo bezpiecznym, a należące do Portugalii Azory i Madera wydają się oazami spokoju. Ale nie tylko turyści chętnie jeżdżą na Półwysep Iberyjski. To kierunek […]
Tłumaczenie dokumentów dla sklepu internetowego
Internet to medium, dzięki któremu możesz szybko docierać do klientów z prawie każdego zakątka świata i zawierać transakcje sprzedaży swoich usług lub produktów. Jednak aby takie działania były możliwe, konieczne jest zbudowanie całej komunikacji w języku obcym i nadanie jej osobowości prawnej, aby kupno czy sprzedaż były wiążące. Zobaczmy więc, w jaki sposób tłumaczenia mogą […]
Dlaczego Luksemburg to raj podatkowy?
Luksemburg zwykło się zaliczać do tak zwanych „rajów podatkowych” (ang. tax heaven), co oznacza miejsce atrakcyjne dla zagranicznego kapitału z powodu łagodnego systemu podatkowego. Powoduje to, że obcokrajowcy wolą inwestować za granicą, niż płacić podatki w swoich ojczystych krajach, które w porównaniu nie oferują dogodnych pod tym względem warunków.
Tłumaczenie dokumentów z weryfikacją — idealne rozwiązanie dla biznesu
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz, żeby w Twojej firmie wszystko było zapięte na ostatni guzik? Z pewnością, jeśli zależy Ci na reputacji marki i utrzymaniu klientów. Nie jest to jednak łatwe zadanie, a w przypadku biznesu prowadzonego globalnie poprzeczka jest zdecydowanie wyżej podniesiona. Dlaczego? Bo nie tylko same produkty czy usługi zadecydują o tym, czy zdobędziesz klientów za granicą, tylko to, w jaki sposób im je sprzedasz. A żeby to zrobić, powinieneś świetnie znać dany język obcy lub… zlecić komuś wykonanie naprawdę dobrego tłumaczenia.
Jak poprawić znajomość języka obcego, żeby bardziej rozwijać się zawodowo?
Nie od dziś wiadomo, że znajomość języków obcych stała się koniecznością. Częściej podróżujemy za granicę, migrujemy, pracujemy w międzynarodowym środowisku albo… właśnie chcemy, aby realizacja wcześniej wspomnianych aktywności była możliwa. Dlatego w dzisiejszym artykule podpowiemy, w jaki sposób możesz pogodzić pracę z regularną nauką języka obcego i dzięki temu podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.
Jak założyć firmę w Czechach? — co warto wiedzieć?
Warunki prowadzenia działalności gospodarczej u naszych południowych sąsiadów zachęcają rodzimych przedsiębiorców. Sprzyja temu położenie geograficzne i bliskość kulturowa pomiędzy dwoma krajami, co przekłada się na statystyki — w ciągu ostatnich siedmiu lat przybyło około 2,3 tysiąca polskich firm w Czechach. W dzisiejszym artykule przedstawiamy kilka podstawowych informacji dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej w tym kraju.
Współpraca z native speakerami przy tworzeniu wielojęzycznego contentu — gdzie szukać specjalistów?
Prowadzenie biznesu za granicą i utrzymywanie kontaktów z obcojęzycznymi klientami wymaga nie tylko zadbania o stronę prawną całego przedsięwzięcia czy sformułowania atrakcyjnej oferty. To przede wszystkim wytrwałe i systematyczne budowanie komunikacji o Twojej marce i produktach w języku obcym. W dzisiejszym artykule podpowiemy Ci, gdzie szukać specjalistów — native speakerów, którzy przetłumaczą, stworzą bądź skorygują […]
Jak założyć firmę w Niemczech — co warto wiedzieć?
Niemcy to nadal jeden krajów atrakcyjnych dla polskich pracowników i przedsiębiorców. Według portalu Money.pl w ubiegłym roku na 43,5 miliona zatrudnionych na terytorium naszych zachodnich sąsiadów, szacunkowo aż 1,83% pracujących stanowili Polacy. W tym artykule podajemy kilka istotnych informacji dla osób zainteresowanych prowadzeniem firmy w Niemczech.
Tłumaczenie tekstu z korektą native speakera
Wydawać by się mogło, że przetłumaczenie tekstu przez profesjonalnego tłumacza dokonującego autokorekty w zupełności wystarcza. Każdy rzetelny zawodowiec ma świadomość ryzyka wystąpienia błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i merytorycznych. Często, nawet dwukrotne sprawdzenie własnoręcznie przetłumaczonych treści nie wystarczy, aby dokument był wolny od wad językowych.
Jak założyć firmę w Anglii? – co warto wiedzieć?
Wielka Brytania to jeden z krajów, do których po 2004 roku wyemigrowało wielu naszych rodaków, a który okazał się interesującym zagranicznym kierunkiem dla polskich firm rozwijających się za granicą. W dzisiejszym artykule przedstawiamy parę danych dotyczących form działalności gospodarczej na Wyspach.