Blog

6 maja 2019 - dogadamycie

Tłumaczenie stron i zmiana języka w Chrome — to proste!

Nie raz pewnie zdarzyło Ci się trafić na stronę w języku obcym, na której potrzebowałeś znaleźć ogólną informację o firmie i jej ofercie czy przeczytać komentarz do tutorialu w formie wideo. W takich sytuacjach w sukurs przychodzi tłumaczenie stron internetowych, które przeglądarka wykonuje automatycznie, w czasie rzeczywistym. Spójrzmy, jak to działa na przykładzie Chrome.

Czytaj więcej
30 kwietnia 2019 - dogadamycie

10 funkcji Tłumacza Google — czy znasz je wszystkie?

Tłumaczenie maszynowe niepostrzeżenie wkradło się na salony —potrzebujesz przetłumaczyć e-mail z angielskiego? Skorzystać z opcji tłumaczenia stron www online w swojej przeglądarce? Proszę bardzo. Ba! Czasem nawet wygodniej wpisać hiszpańskie słówko w translator niż szukać jego polskiego odpowiednika w słowniku internetowym. Wspomaganie się narzędziami automatycznie tłumaczącym treści już nikogo nie dziwi, więc dzisiaj podpowiadamy, jak […]

Czytaj więcej
19 kwietnia 2019 - dogadamycie

Portugalia – raj podatkowy dla Twojej firmy

Wysunięte najdalej na zachód państwo Europy kojarzy się pozytywnie ze śródziemnomorskim klimatem, dobrym jedzeniem czy słonecznymi plażami, na których chętnie spędzałoby się każdy urlop. Dodatkowo oferuje europejski standard życia, jest miejscem stosunkowo bezpiecznym, a należące do Portugalii Azory i Madera wydają się oazami spokoju. Ale nie tylko turyści chętnie jeżdżą na Półwysep Iberyjski. To kierunek […]

Czytaj więcej
12 kwietnia 2019 - dogadamycie

Tłumaczenie dokumentów dla sklepu internetowego

Internet to medium, dzięki któremu możesz szybko docierać do klientów z prawie każdego zakątka świata i zawierać transakcje sprzedaży swoich usług lub produktów. Jednak aby takie działania były możliwe, konieczne jest zbudowanie całej komunikacji w języku obcym i nadanie jej osobowości prawnej, aby kupno czy sprzedaż były wiążące. Zobaczmy więc, w jaki sposób tłumaczenia mogą […]

Czytaj więcej
9 kwietnia 2019 - dogadamycie

Dlaczego Luksemburg to raj podatkowy?

Luksemburg zwykło się zaliczać do tak zwanych „rajów podatkowych” (ang. tax heaven), co oznacza miejsce atrakcyjne dla zagranicznego kapitału z powodu łagodnego systemu podatkowego. Powoduje to, że obcokrajowcy wolą inwestować za granicą, niż płacić podatki w swoich ojczystych krajach, które w porównaniu nie oferują dogodnych pod tym względem warunków.

Czytaj więcej
5 kwietnia 2019 - dogadamycie

Tłumaczenie dokumentów z weryfikacją — idealne rozwiązanie dla biznesu

Jesteś przedsiębiorcą i chcesz, żeby w Twojej firmie wszystko było zapięte na ostatni guzik? Z pewnością, jeśli zależy Ci na reputacji marki i utrzymaniu klientów. Nie jest to jednak łatwe zadanie, a w przypadku biznesu prowadzonego globalnie poprzeczka jest zdecydowanie wyżej podniesiona. Dlaczego? Bo nie tylko same produkty czy usługi zadecydują o tym, czy zdobędziesz klientów za granicą, tylko to, w jaki sposób im je sprzedasz. A żeby to zrobić, powinieneś świetnie znać dany język obcy lub… zlecić komuś wykonanie naprawdę dobrego tłumaczenia.

Czytaj więcej
18 marca 2019 - dogadamycie

Jak założyć firmę w Czechach? — co warto wiedzieć?

Warunki prowadzenia działalności gospodarczej u naszych południowych sąsiadów zachęcają rodzimych przedsiębiorców. Sprzyja temu położenie geograficzne i bliskość kulturowa pomiędzy dwoma krajami, co przekłada się na statystyki — w ciągu ostatnich siedmiu lat przybyło około 2,3 tysiąca polskich firm w Czechach. W dzisiejszym artykule przedstawiamy kilka podstawowych informacji dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej w tym kraju.

Czytaj więcej
11 marca 2019 - dogadamycie

Współpraca z native speakerami przy tworzeniu wielojęzycznego contentu — gdzie szukać specjalistów?

Prowadzenie biznesu za granicą i utrzymywanie kontaktów z obcojęzycznymi klientami wymaga nie tylko zadbania o stronę prawną całego przedsięwzięcia czy sformułowania atrakcyjnej oferty. To przede wszystkim wytrwałe i systematyczne budowanie komunikacji o Twojej marce i produktach w języku obcym. W dzisiejszym artykule podpowiemy Ci, gdzie szukać specjalistów — native speakerów, którzy przetłumaczą, stworzą bądź skorygują […]

Czytaj więcej
7 marca 2019 - dogadamycie

Jak założyć firmę w Niemczech — co warto wiedzieć?

Niemcy to nadal jeden krajów atrakcyjnych dla polskich pracowników i przedsiębiorców. Według portalu Money.pl w ubiegłym roku na 43,5 miliona zatrudnionych na terytorium naszych zachodnich sąsiadów, szacunkowo aż 1,83% pracujących stanowili Polacy. W tym artykule podajemy kilka istotnych informacji dla osób zainteresowanych prowadzeniem firmy w Niemczech.

Czytaj więcej
4 marca 2019 - dogadamycie

Tłumaczenie tekstu z korektą native speakera

Wydawać by się mogło, że przetłumaczenie tekstu przez profesjonalnego tłumacza dokonującego autokorekty w zupełności wystarcza. Każdy rzetelny zawodowiec ma świadomość ryzyka wystąpienia błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i merytorycznych. Często, nawet dwukrotne sprawdzenie własnoręcznie przetłumaczonych treści nie wystarczy, aby dokument był wolny od wad językowych.

Czytaj więcej
25 lutego 2019 - dogadamycie

Jak założyć firmę w Anglii? – co warto wiedzieć?

Wielka Brytania to jeden z krajów, do których po 2004 roku wyemigrowało wielu naszych rodaków, a który okazał się interesującym zagranicznym kierunkiem dla polskich firm rozwijających się za granicą. W dzisiejszym artykule przedstawiamy parę danych dotyczących form działalności gospodarczej na Wyspach.

Czytaj więcej
17 lutego 2019 - dogadamycie

W jaki sposób zwiększyć widoczność strony firmowej w wyszukiwarce Google i pozyskiwać dzięki niej klientów?

Internet jest obecnie wszechobecnym medium. Pozwala już nie tylko na kontakt z bliskimi, ale również na prowadzenie własnej firmy, która w oparciu o sieć internetową może przynieść bardzo duże zyski. Zarówno małe firmy, rozpoczynające działalność, jak większe, które już wyrobiły sobie renomę, muszą jednak cały czas zabiegać o uwagę klientów, by sprzedawać swoje produkty czy […]

Czytaj więcej
23 stycznia 2019 - dogadamycie

Jakie elementy sklepu internetowego należy przetłumaczyć?

Sprzedajesz produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, zamawiasz asortyment na stronie producenta, reklamujesz ofertę w mediach społecznościowych — przykłady podobnych działań można by mnożyć. Natomiast tym, co je łączy, jest e-commerce — szereg działań prowadzących do zawarcia transakcji z klientem za pośrednictwem Internetu. Dzięki temu medium możesz prowadzić swój biznes globalnie, z czym wiąże się budowanie […]

Czytaj więcej
18 stycznia 2019 - dogadamycie

7 podstawowych kroków do uruchomienia sprzedaży w sklepie internetowym

Przy uruchamianiu własnego sklepu internetowego na pewno już wiesz, co chcesz sprzedawać. Oprócz ciekawej oferty produktów, jako właściciel sklepu, musisz zagwarantować swoim klientom komfortowe i bezpieczne zakupy oraz szybką dostawę zamówionych towarów. Na jakie elementy należy jeszcze zwrócić uwagę, aby sklep sprawnie funkcjonował i był widoczny w Sieci? Dowiedź się jakie są podstawowe kroki i […]

Czytaj więcej
11 stycznia 2019 - dogadamycie

Kanał na YouTube prowadzić po polsku czy po angielsku?

YouTube to medium o ogromnym zasięgu – 1,9 miliarda zarejestrowanych użytkowników, ponad miliard godzin dziennie obejrzanych treści, 91 państw z lokalnymi wersjami serwisu. Te statystyki można by mnożyć, ale jedno jest najważniejsze: YouTube może stać się Twoim biznesowym sprzymierzeńcem, jeśli dobrze wykorzystasz jego możliwości promocyjne. Jak to zrobić? Dzisiaj podpowiadamy jedną z kwestii, istotną na […]

Czytaj więcej
18 grudnia 2018 - dogadamycie

Jak uruchomić wielojęzyczny fanpage na Facebooku?

Spis treści1 Jak przygotować firmę do wejścia na rynki zagraniczne?2 Promocja firmy na Facebooku2.1 Zbadaj, w jakich językach warto prowadzić komunikację3 Przeanalizuj możliwości techniczne4 Ustal hierarchię działań4.1 Zastosuj działania wspomagające5 Postaw na profesjonalistów w branży tłumaczeń Twój biznes się rozrasta i chcesz pozyskać klientów zza granicy? To wspaniała wiadomość i pomysł! Najwyższy czas, żeby pomyśleć […]

Czytaj więcej
5 grudnia 2018 - dogadamycie

Jak przygotować firmę do wejścia na rynki zagraniczne?

Założenie firmy zawsze wiąże się z mnóstwem pytań, na które trzeba znaleźć odpowiedzi, oraz opracowaniem przemyślanej strategii wdrożenia produktów i usług w danym kraju. Jeśli do tej pory tworzyłeś swój biznes w oparciu o rodzimy rynek, a w kolejnym kroku myślisz o rozwoju firmy za granicą, czeka Cię ponowne przejście wspomnianego procesu. W naszym artykule […]

Czytaj więcej
28 listopada 2018 - dogadamycie

Obsługa klienta zagranicznego – 5 rad od szefa sprzedaży

Obsługa klienta powinna być jednym z najważniejszych i najlepiej dopracowanych obszarów działania firmy. Możesz sprzedawać świetny produkt lub usługę, ale zaniedbana obsługa klienta przysłoni wszystkie zalety i wysiłki włożone w pracę nad ofertą. Head of Sales z firmy CallPage podpowiada, jak powinna wyglądać obsługa klienta zagranicznego.

Czytaj więcej
13 listopada 2018 - dogadamycie

Jak prowadzić zagraniczny profil firmy w mediach społecznościowych?

Spis treści1 Jedna strona czy więcej?2 Informacje w profilu i ustawienia językowe3 Identyfikacja wizualna Promocja w mediach społecznościowych to kolejny krok w rozwoju biznesu — strona internetowa czy nawet regularnie prowadzony blog firmowy nie umożliwią kontaktu w czasie rzeczywistym z Twoimi odbiorcami, wchodzenia z nimi w interakcje poprzez udostępnianie treści czy oznaczanie zdjęć. Dlatego jeżeli […]

Czytaj więcej
5 listopada 2018 - dogadamycie

Blog firmowy w języku obcym — na co zwrócić uwagę?

Twoja firma prowadzi poczytny blog firmowy, który nie tylko przyciąga ruch na stronę, ale i jest jednym z ważnych kanałów konwersji. Z tym że jest pisany w języku polskim, a zachęcony sukcesem i efektywnością tego medium, planujesz dotarcie do zagranicznych klientów z jego wykorzystaniem. Zanim jednak przystąpisz do działania, warto, żebyś wziął pod uwagę kilka […]

Czytaj więcej
25 października 2018 - dogadamycie

Rola proofreadingu w dużych projektach tłumaczeniowych — dlaczego warto?

Twoją firmę czeka wyzwanie — przetłumaczenie całej bazy wiedzy nowej platformy e-learningowej, wielostronicowej umowy z zagranicznymi partnerami czy nowego podręcznika dla klientów z zakresu analityki internetowej. Zanim jednak zlecisz przekład tak dużego projektu, cały proces musisz starannie zaplanować. I z pewnością nie powinieneś w nim pominąć usługi proofreadingu. W naszym artykule dowiesz się dlaczego.

Czytaj więcej
19 października 2018 - dogadamycie

Najlepsze książki biznesowe w języku angielskim – polecane przez ludzi sukcesu część 2

Jakiś czas temu na naszym blogu polecaliśmy Wam trzy anglojęzyczne publikacje światowej sławy inwestorów i biznesmenów, którzy na ich łamach dzielili się swoim doświadczeniem z początkującymi przedsiębiorcami. Dziś do proponowanych wcześniej pozycji autorstwa Roberta Kiyosakiego, Pata Flynna i Chrisa Guillebeau dołączamy kolejne — koniecznie sprawdźcie jakie!

Czytaj więcej
11 października 2018 - dogadamycie

Tłumaczenie opisów zdjęć pod kątem SEO – dlaczego jest istotne?

Spis treści1 Strony wielojęzyczne – dla ludzi i robotów2 Grafiki i zdjęcia — jak sprawić, żeby były bardziej czytelne?3 Co nam daje tłumaczenie opisów grafik? Trudno dzisiaj znaleźć stronę internetową, na której byłby sam tekst bez ani jednego zdjęcia czy grafiki. Dzięki nim treści są bardziej atrakcyjnie, chętniej je czytamy; często zawierają też dodatkowe informacje […]

Czytaj więcej
3 października 2018 - dogadamycie

Tłumaczenie i lokalizacja emaili systemowych do zagranicznego klienta

Dobrze prowadzony email marketing to potężne narzędzie w budowaniu relacji z naszymi klientami. Dzięki niemu możemy poznać ich potrzeby, oczekiwania, uzyskać informację zwrotną i przede wszystkim — sprzedać produkt bądź usługę. Jednak strategia tworzenia relacji, która się sprawdza na rynku lokalnym, może się okazać bezużyteczna w komunikacji globalnej. Dlaczego? Bo gwarantem kontaktu z klientem jest […]

Czytaj więcej
28 września 2018 - dogadamycie

Jak budować świadomość marki za pomocą wideo marketingu?

Budowanie świadomości marki powinno być najważniejszym celem marketingowym każdej firmy. Z bardzo konkretnego powodu – jeżeli potencjalny klient nie będzie wiedział o istnieniu Twojej marki, to jej nie polubi, jeżeli jej nie polubi, to jej nie zaufa, jeżeli jej nie zaufa, to nie kupi. Jest to równanie, którego rozwiązanie powinien znać każdy przedsiębiorca.

Czytaj więcej
12 września 2018 - dogadamycie

SEO sklepu internetowego – jak tłumaczyć opisy produktów?

Podstawowym kierunkiem, jeśli planujemy wyjść z ofertą produktów bądź usług na zagraniczne rynki, jest przetłumaczenie naszej strony www na język danego kraju. Co w przypadku, jeśli tą witryną jest sklep internetowy? Na co powinniśmy zwrócić uwagę, żeby się lepiej pozycjonował w obcojęzycznych wynikach wyszukiwania?

Czytaj więcej
11 września 2018 - dogadamycie

Jak przygotować internetowe wideo do dystrybucji na rynki zagraniczne?

Wideo to najpopularniejsza forma komunikacji marketingowej i albo nie zmieni się to zbyt prędko, albo nie zmieni się to wcale. Dlatego firmy inwestują coraz większe części swoich budżetów marketingowych właśnie w wideo. Realizowanie strategii wideo marketingowej kosztuje – praca kreatywna, sprzęt (aparat, obiektywy, karty pamięci, mikrofony, itp.) lokacja, program do montażu i wiele innych.

Czytaj więcej
31 lipca 2018 - dogadamycie

Strona wielojęzyczna na WordPress – z jakich wtyczek warto korzystać?

Bez wątpienia jednym z najbardziej popularnych systemów zarządzania treścią jest WordPress –aż 31% stron internetowych działa w oparciu o niego. To łatwe w obsłudze narzędzie, dzięki któremu stworzymy swoją stronę nie będąc ani grafikiem, ani programistą. Natomiast szeroki wybór wtyczek umożliwi nam dodanie praktycznie każdej funkcjonalności, łącznie z wersjami językowymi strony.

Czytaj więcej
23 lipca 2018 - dogadamycie

Jak lokalizacja tłumaczenia wpływa na komunikację marketingową?

Spis treści1 Dlaczego dobre tłumaczenie to za mało?2 Tłumaczenie listy słów kluczowych3 Poznaj swojego klienta4 Technologia jest ważna5 Prowadzenie bloga firmowego6 Konsekwentne stosowanie terminologii Jeżeli planujemy podbijać zagraniczne rynki naszymi produktami i usługami, niezbędna jest osobna strategia marketingowa w zależności od języka i kraju. Natomiast jeśli chcemy, żeby była skuteczna, powinniśmy nie tylko zadbać o […]

Czytaj więcej
8 czerwca 2018 - dogadamycie

Jakie terminy związane z lokalizacją tłumaczenia warto znać planując ekspansję zagraniczną w swojej firmie?

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który planuje rozwijać swoją firmę na zagranicznych rynkach, to przed Tobą nie tylko zaprojektowanie strony internetowej wraz z ofertą w innym języku, ale również dostosowanie całej komunikacji do odbiorców, których zwyczaje i preferencje zakupowe są zupełnie inne i wynikają z różnic kulturowych.

Czytaj więcej
29 maja 2018 - dogadamycie

Tłumacz czy agencja tłumaczeń – jak zlecać usługi tłumaczeniowe i z kim współpracować?

Współczesna branża usług translatorskich oferuje całą gamę języków, z i na które można tłumaczyć, a także samych rodzajów przekładu. Indywidualni specjaliści mogą zapewniać wysokiej jakości tłumaczenia. Po drugiej stronie znajduje się agencja tłumaczeń, która z kolei zrealizuje każde tłumaczenie i jak komunikuje – zadba o najwyższą jakość. Kryteriów, według których możesz dokonać oceny i ostatecznego […]

Czytaj więcej
15 maja 2018 - dogadamycie

Najlepsze książki biznesowe w języku angielskim polecane przez ludzi sukcesu

Rozpoczynasz przygodę z prowadzeniem własnego biznesu? Szukasz inspiracji i motywacji do swojej pracy? A może chcesz poznać ścieżkę kariery osób, które są dla Ciebie autorytetami w dziedzinie przedsiębiorczości? Dzisiaj przedstawiamy trzy książki wybrane z wielu świetnych publikacji biznesowych dostępnych na rynku, które warto przeczytać.

Czytaj więcej
23 kwietnia 2018 - dogadamycie

Tłumaczenia wykonywane w ramach firmy czy zlecane na zewnątrz – które rozwiązanie jest lepsze?

W dobie powszechnej komunikacji internetowej, międzynarodowych kontaktów biznesowych i dynamicznego rozwoju różnych kanałów promocji, globalny rozwój poszczególnych marek nikogo już nie dziwi, a nawet, w przypadku niektórych branż, staje się obowiązkowy.

Czytaj więcej
13 kwietnia 2018 - dogadamycie

Tłumaczenia w InDesign – jak przygotować materiały do tłumaczenia?

Adobe Indesign to program, dzięki któremu możemy sprawnie zaprojektować i złożyć tekst do druku. Kiedy jednak planujemy wydruk materiałów w kilku wersjach językowych, warto już na etapie projektowania zadbać o kilka rzeczy, które później pozwolą zaoszczędzić nam czas i pieniądze.

Czytaj więcej
9 kwietnia 2018 - dogadamycie

Czym jest transkreacja i jak jej użyć w rozwoju biznesu?

Wraz z postępującym rozwojem międzynarodowych kontaktów biznesowych, mnogości kanałów dotarcia, różnorodnych oczekiwań klientów, coraz częściej w strategiach marketingowych spotykamy się z synergią działań. SEO, copywriting, marketing w mediach społecznościowych przestały być samotnymi wyspami i tylko umiejętne łączenie tych sfer daje wymierne efekty w postaci konwersji.

Czytaj więcej
26 lutego 2018 - dogadamycie

Pozycjonowanie wielojęzycznej strony www

Kraj, w którym działa Twój biznes jest nieodłącznym elementem strategii komunikacji, jeśli myślimy o rozwoju naszego biznesu w skali globalnej. Aby jednak treści na naszej stronie internetowej skutecznie docierały do odbiorców w różnych krajach, powinniśmy zadbać o jej właściwą optymalizację pod kątem wyszukiwarki internetowej Google, czyli tzw. SEO. Pierwszym krokiem powinno oczywiście być przygotowanie tłumaczenia […]

Czytaj więcej
12 lutego 2018 - dogadamycie

Wpływ lokalizacji na rozwój firmy

Marzy Ci się, aby Twoja firma miała swoje przedstawicielstwa za granicą, a ludzie z różnych krajów kupowali Twoje produkty i usługi? W dobie globalizacji i e-commerce jest to jak najbardziej możliwe. Pozostaje jednak jeden istotny czynnik, bez którego te plany niekoniecznie zakończą się powodzeniem — lokalizacja. I wcale nie mamy tutaj na myśli atrakcyjnego miejsca […]

Czytaj więcej
29 stycznia 2018 - dogadamycie

Tłumaczenia maszynowe versus tradycyjne

Pomimo kilkudziesięcioletniej rywalizacji między maszyną a człowiekiem w branży tłumaczeniowej, to nadal osoba tłumacza jest niezbędna, aby tekst był przełożony profesjonalnie. Jednak tłumaczenia maszynowe rosną w siłę i coraz częściej pojawiają się w ofertach biur tłumaczeń.

Czytaj więcej
15 stycznia 2018 - dogadamycie

Branża tłumaczeniowa – co nas czeka w 2018 roku?

Minął już okres świąteczno-noworocznego rozleniwienia, rok 2017 został pożegnany hucznie i może z łezką w oku, więc najwyższy czas wskoczyć na normalne obroty i rozpocząć realizację postanowień i planów, a także… wrócić do pracy. W dzisiejszym wpisie prezentujemy kilka kierunków, w których branża tłumaczeniowa może się rozwinąć w 2018 roku.

Czytaj więcej
30 listopada 2017 - dogadamycie

Dlaczego warto stworzyć glosariusz dla swojej marki?

Prowadzisz własną firmę, która oferuje usługi lub produkty za granicą, jesteś pracownikiem działu PR i odpowiadasz za wizerunek przedsiębiorstwa, a może jako handlowiec masz kontakt z zagranicznymi klientami? W takich przypadkach z pewnością będziesz potrzebować materiałów w języku obcym, a ich jakość będzie świadczyć o poziomie profesjonalizmu instytucji, którą reprezentujesz.

Czytaj więcej